Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi Allen,

mijn granny charger, dat 220V laadding, gaf vandaag ineens een foutmelding. Na enkele minuten laden een geel en rood ledje. Als ik hem een tijdje los laat liggen herhaalt dit zich.
Als ik in de GTE de laadstroom op "gereduceerd" instel, dan lijkt het goed te gaan. Herkennen jullie die problemen? Wordt dit een nieuwe aanschaf? Repareren kost vermoedelijk te veel, doet een VW dealer dit dat jullie weten?

Even een foto erbij, van internet geplukt, dan weten we waar ik het over heb:

image.png.260321970c386473b38695d7547b7e7b.png

Hopelijk hebben jullie weer een hope wijze raad! Bedankt vast, Richard.

Geplaatst

Ik heb er geen ervaring mee maar waarom defect? Als je dus minder stroom trekt gaat het wel goed dus lijkt het eerder een beveiliging.
Maar er staan er op mp genoeg dus ik zou zeker niet naar een dealer gaan, tenzij je garantie hebt.

Geplaatst
Op 1-5-2024 om 20:56, Richardus zei:

Hoi Allen,

mijn granny charger, dat 220V laadding, gaf vandaag ineens een foutmelding. Na enkele minuten laden een geel en rood ledje. Als ik hem een tijdje los laat liggen herhaalt dit zich.
Als ik in de GTE de laadstroom op "gereduceerd" instel, dan lijkt het goed te gaan. Herkennen jullie die problemen? Wordt dit een nieuwe aanschaf? Repareren kost vermoedelijk te veel, doet een VW dealer dit dat jullie weten?

Even een foto erbij, van internet geplukt, dan weten we waar ik het over heb:

image.png.260321970c386473b38695d7547b7e7b.png

Hopelijk hebben jullie weer een hope wijze raad! Bedankt vast, Richard.

ik heb dezelfde lader en de laatste tijd geeft hij mij ook foutcodes , ik trek de stekker eruit , terug erin en normaal gezien gaat het daarna goed .

Hij wilt dus regelmatig niet opladen , rode lampje zowel aan de auto als aan de lader , maar ik wacht toch nog wat hoor om een andere aan te schaffen

Geplaatst

Een dealer gaat dit zeker niet repareren, als het al een defect is.

Bij mijn GTE zat een ander type lader en daar zitten ook wat knoppen op. Die knoppen heb ik nooit gebruikt, maar wellicht dat je daar iets mee in kan stellen? Als ik de foto zie lijkt daar ook iets van een knop op te zitten?

Geplaatst
2 uren geleden, bakkertje zei:

Een dealer gaat dit zeker niet repareren, als het al een defect is.

Bij mijn GTE zat een ander type lader en daar zitten ook wat knoppen op. Die knoppen heb ik nooit gebruikt, maar wellicht dat je daar iets mee in kan stellen? Als ik de foto zie lijkt daar ook iets van een knop op te zitten?

neen , hier zitten geen knopjes op , enkel ledjes

Geplaatst

Het zou een knop kunnen zijn, als ik deze video mag geloven, de charger heeft het weer even gedaan, maar sinds gisteren wil hij helemaal niet meer.

• 2 weeks later...
Geplaatst
On 8-5-2024 at 08:38, bert111 said:

neen , hier zitten geen knopjes op , enkel ledjes

er zit wel degelijk een reset knop op die lader (zie ook het filmpje)

Geplaatst

Langdurig indrukken had in ieder geval geen effect. Ik heb nu een andere die v.d. week ook al weer een foutmelding gaf. Als ik om "gereduceerde stroom" ga laden gaat het wel goed. Ik heb de aarde doorgemeten naar een andere wandkontaktdoos op een andere groep en dat was goed.

Geplaatst

Een andere optie: met een goed verlengsnoer op een ander stopcontact/groep aansluiten. Dan sluit je in ieder geval uit dat je een slechte verbinding hebt in je elektriciteitnetwerk.
Zegt het onderhoudsboekje wat over die ledjes?

Geplaatst

Ja, ik kan dat wel eens proberen, zo deed ik dat voordat ik een kontaktdoos buiten had laten monteren...

Gebruiksaanwijzing heb ik eigenlijk niet hierop nageslagen. Techneutjes lezen zelden de gebruiksaanwijzing 😇

Geplaatst
11 uren geleden, Petroman zei:

Doe ik ook vaak niet maar als er reset bij staat dan denk ik vaak: hé knoppie.....

knoppie heb ik ook geprobeerd , zonder resultaat .... ik had 3 rode ledjes maar zoals vermeld , trek ik de stekker uit , terug erin en gaan , ps ik heb een stopkontakt

buiten in een plastiek elektriciteitskast op 1.5 m van mijn auto ...

Geplaatst (aangepast)

Probleem is dat niemand hier op het forum vanaf hun zetel kan beoordelen of je buiten stopcontact nu wel/niet het probleem veroorzaakt of je lader.
Maar je meld dat als je met minder hoog vermogen gaat laden de lader wel werkt dus ik denk dat de lader in orde is maar je aangeboden vermogen niet en/of je wcd.

Enige manier om daar achter te komen is om een andere wcd te gebruiken. Niet een verlengsnoer want dat kan ook een probleem opleveren. KAN hoeft niet maar een auto laden met een haspel zou ik niet aanraden.

aangepast door Petroman
  • 1 month later...
Geplaatst (aangepast)

In het kader van recente posts over oplossingen etc: ik heb inmiddels een ander lader, en een 3fase stopkontakt buiten,  maar op "maximale capaciteit" laden levert nog steeds een foutmelding op. Wat mij opvalt is dat de stekker nogal warm wordt. Zou het zo kunnen zijn dat er een temperatuursensor in de 220V stekker zit?

Met een andere kabel wordt hij niet warm, en die heeft ook geruime tijd geladen vandaag. Ik kan inmiddels gelukkig wel het stopkontakt vervangen door een wallbox, dan hoop ik dat alle ellende voorbij is. Nog iemand een suggestie voor een wallbox? Ik wil wel graag de auto achteruit inparkeren, dus kom op een snoer uit van 8,5 meter ongeveer.

Foto van de nieuwe lader:

20240710_200100.jpg

aangepast door Richardus
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden