Ga naar inhoud

(granny) lader geeft foutmelding


Richardus

Aanbevolen berichten

Hoi Allen,

mijn granny charger, dat 220V laadding, gaf vandaag ineens een foutmelding. Na enkele minuten laden een geel en rood ledje. Als ik hem een tijdje los laat liggen herhaalt dit zich.
Als ik in de GTE de laadstroom op "gereduceerd" instel, dan lijkt het goed te gaan. Herkennen jullie die problemen? Wordt dit een nieuwe aanschaf? Repareren kost vermoedelijk te veel, doet een VW dealer dit dat jullie weten?

Even een foto erbij, van internet geplukt, dan weten we waar ik het over heb:

image.png.260321970c386473b38695d7547b7e7b.png

Hopelijk hebben jullie weer een hope wijze raad! Bedankt vast, Richard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er geen ervaring mee maar waarom defect? Als je dus minder stroom trekt gaat het wel goed dus lijkt het eerder een beveiliging.
Maar er staan er op mp genoeg dus ik zou zeker niet naar een dealer gaan, tenzij je garantie hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-5-2024 om 20:56, Richardus zei:

Hoi Allen,

mijn granny charger, dat 220V laadding, gaf vandaag ineens een foutmelding. Na enkele minuten laden een geel en rood ledje. Als ik hem een tijdje los laat liggen herhaalt dit zich.
Als ik in de GTE de laadstroom op "gereduceerd" instel, dan lijkt het goed te gaan. Herkennen jullie die problemen? Wordt dit een nieuwe aanschaf? Repareren kost vermoedelijk te veel, doet een VW dealer dit dat jullie weten?

Even een foto erbij, van internet geplukt, dan weten we waar ik het over heb:

image.png.260321970c386473b38695d7547b7e7b.png

Hopelijk hebben jullie weer een hope wijze raad! Bedankt vast, Richard.

ik heb dezelfde lader en de laatste tijd geeft hij mij ook foutcodes , ik trek de stekker eruit , terug erin en normaal gezien gaat het daarna goed .

Hij wilt dus regelmatig niet opladen , rode lampje zowel aan de auto als aan de lader , maar ik wacht toch nog wat hoor om een andere aan te schaffen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dealer gaat dit zeker niet repareren, als het al een defect is.

Bij mijn GTE zat een ander type lader en daar zitten ook wat knoppen op. Die knoppen heb ik nooit gebruikt, maar wellicht dat je daar iets mee in kan stellen? Als ik de foto zie lijkt daar ook iets van een knop op te zitten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bakkertje zei:

Een dealer gaat dit zeker niet repareren, als het al een defect is.

Bij mijn GTE zat een ander type lader en daar zitten ook wat knoppen op. Die knoppen heb ik nooit gebruikt, maar wellicht dat je daar iets mee in kan stellen? Als ik de foto zie lijkt daar ook iets van een knop op te zitten?

 

neen , hier zitten geen knopjes op , enkel ledjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden