Ga naar inhoud
  • 0

ABS pomp upgrade/vervanging


Bazeman

Vraag

Hallo,

Gezien de zomer periode weer gaat aanbreken en ik vorig jaar na lang rijden en met warmte weer eens vage abs/eps storingen + wielsensors heb gehad (vooral ook het niet willen schakelen van de automatenbak) wil ik heel graag preventief iets doen.. Ik heb van de winter alle 4 de wielsensoren al vervangen en hiermee kortstondig gereden en gelogd en dat gaat (op korte/koudere) afstanden goed.

Ik heb wel in vcds de onderstaande storing al meerdere malen voorbij zien komen:

01325 - Control Module for Tire Pressure Monitoring (J502) : No Signal/Communication
Special Notes

    When found in 2014-2015 Golf Mk6 based vehicles with MK60EC1 ABS check applicable TSBs and recalls. The following part numbers are noted for setting this DTC prior to the dealer level software updates:
        1K0 907 379 BM with problematic software level 0163 and 0164

Blijkbaar is er een software fout aanwezig in mijn abs pomp, die geupgrade kan worden. Kan ik dit zonder problemen laten uitvoeren bij een dealer? Auto is getuned/stage 2, dus weet niet of ze daar hun vingers aan willen branden en eerlijk gezegd heb ik ook niet heel erg veel vertrouwen meer in kunde en kennis bij merkdealers.. Alles moet met schoolverlaters met minimale kosten draaien maar als klant betaal je de hoofdprijs en mag je hopen dat 'standaard' werk al normaal en kwalitatief wordt uitgevoerd.. Sorry als ik iemand beledig werkzaam bij een dealer maar dit is in grote lijnen wel mijn ervaring helaas.

Is er iemand op het forum die dit zou kunnen en/of zou ik mss beter een andere pomp versie kunnen overwegen? Sowieso zou ik dan naar een BS versie moeten gaan (latere software versie) maar tips voor een "verbeterde" versie van een ander model mag ook.

 

Hoor het graag :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nog een opmerking waarom ik denk dat er mss meer met de ABS (computer) aan de hand is, is omdat als ik met vcds in de abs module naar settings kijk/selecteer de communicatie wegvalt en ik error/not available meldingen krijg in bv meassuring blocks. Ik moet dan echt uit de module, terug in de module (waarbij ik dan geen foutcode krijg) en dan werkt het weer. Dit "vastlopen" gebeurt alleen als ik in de ABS module aan het loggen/met instellingen bezig ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geplaatst (aangepast)

De 1K0 907 379 BM zoals in de VCDS omschrijving die een software fout heeft... VCDS geeft deze ook zo aan, dus de recall update is voor zover ik begrijp dan ook niet uitgevoerd anders zou vcds een BS versie met minimaal software versie 0166 aangeven.

aangepast door Bazeman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Bazeman zei:

Ja met het knopje in het dashboard kastje

Niet eerder van gehoord, knopje zit in de meestal in de midden console 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Just now, Diver said:

Niet eerder van gehoord, knopje zit in de meestal in de midden console 

Ik heb een EOS...  😋 Daar zal ws het verschil met een passat zitten ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de update ga je iemand moeten zoeken welke VCP heeft om de ABS module te kunnen flashen. Zoniet kan je mogelijks van een donor ABS unit de module overbouwen naar je huidige ABS unit (met het idee dat het hardwarematig hetzelfde is). 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik een nieuwere abs pomp met hetzelfde nr maar dan met BS eindigend inbouw moet dit ook goed gaan toch? Ik zie dat deze abs pompen voor div motoren gebruikt worden 1,6L/2L etc maakt dat nog verschil of alleen in codering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen idee, u heeft in uw vraagstelling geen info gegeven over welke motor in uw wagen zit. Beste is natuurlijk een ABS unit te plaatsen welke ook voor uw type motor geleverd is geweest, weet je zeker dat deze compatibel is. Coderen van de ABS pompen is wel een dingetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 minuten geleden, Diver zei:

Wat is het nummer van de abs module

Blijkbaar een 1K0 907 379BM

En in een EOS - BJ ?? - Motorcode ?? Type versnellingsbak ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, wulfke zei:

Blijkbaar een 1K0 907 379BM

En in een EOS - BJ ?? - Motorcode ?? Type versnellingsbak ??

Die kwam ik al tegen in het topic, maar ETKA kan hem niet in een EOS of ander model, van daar de vraag

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Diver zei:

Van daar de vraag dus, dan kan ik kijken waar hij nog meer in zit

Maar volgens ETKa dus niet zomaar een andere eindletter als vervanger maar dus een ander onderdeelnummer dus van

1K0 907 379BM naar

1K0 907 375BM 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, wulfke zei:

Maar volgens ETKa dus niet zomaar een andere eindletter als vervanger maar dus een ander onderdeelnummer dus van

1K0 907 379BM naar

1K0 907 375BM 

Yep

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Staat in de VCDS fout omschrijving dat de BM modules met software versie tot 0164, na een officiële update van VW allemaal wijzigen naar een BS versie. Lijkt mij dat er dus hardware matig geen verschil in deze modules zit alleen software.

Mijn motor code is een CFFB 2L TDI 140pk. Is qua blok dan weer exact hetzelfde as CFGH met 170pk (alleen andere turbo)

Als ik de codes uit bovenstaande screenshots lees, zou ik dus het best zoeken naar een 1K0 907 375 BS ipv een 379 die er nu in zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
29 minutes ago, wulfke said:

Nuja, volgens dit topic een 1K0 907 379BM maar volgens Dit ander topic zit er een 1K0 907 379BS in - en een EOS van 2014. 

zelfde EOS :-) Heeft alleen de hele winter in de stalling gestaan dus vandaar dat ik nu weer bezig ben met het ABS verhaal.. Wil deze zomer niet dezelfde problemen weer hebben als kan.. 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minuten geleden, Bazeman zei:

Staat in de VCDS fout omschrijving dat de BM modules met software versie tot 0164, na een officiële update van VW allemaal wijzigen naar een BS versie. Lijkt mij dat er dus hardware matig geen verschil in deze modules zit alleen software.

Mijn motor code is een CFFB 2L TDI 140pk. Is qua blok dan weer exact hetzelfde as CFGH met 170pk (alleen andere turbo)

Als ik de codes uit bovenstaande screenshots lees, zou ik dus het best zoeken naar een 1K0 907 375 BS ipv een 379 die er nu in zit?

Dat lijkt mij wel ja. de info komt uit ETKA

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 minuten geleden, Bazeman zei:

Staat in de VCDS fout omschrijving dat de BM modules met software versie tot 0164, na een officiële update van VW allemaal wijzigen naar een BS versie. Lijkt mij dat er dus hardware matig geen verschil in deze modules zit alleen software.

Mijn motor code is een CFFB 2L TDI 140pk. Is qua blok dan weer exact hetzelfde as CFGH met 170pk (alleen andere turbo)

Als ik de codes uit bovenstaande screenshots lees, zou ik dus het best zoeken naar een 1K0 907 375 BS ipv een 379 die er nu in zit?

En het bouwjaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden