Ga naar inhoud
  • 0

Passsat GTE B8 2016/2017 - Media Pro - Navigatie problemen - Regelaar (klunzige dealer)


blueznl

Vraag

Eind 2019 heb ik een Passat GTE aangeschaft, met aanvullende garantie (800 euro extra). Ca. een jaar later kreeg ik issues met de navigatie. De dealer heeft een aantal zaken uitgeprobeerd, maar probeert zich er nu onder uit te werken, ondanks eerder gemaakte afspraken. (En ja, ze hebben er best wel wat tijd ingestoken, maar ik kan niet zeggen dat ze altijd even professioneel afspraken nakomen.)

Ik heb en jaar na de aanschaf van mijn Passat problemen met de navigatie. Symptoom: soms kan de navigatie geen route vinden bij het invoeren van een nieuwe route. De getoonde foutmelding: 'Geen navigatiegegevens voor de gehele route beschikbaar.' Ik vond op het internet wat andere vermeldingen met hetzelfde of soortgelijke probleem, waaronder een Skoda, maar nergens een oplossing.

Er zijn wat plaatsen in Nederland waar ik deze fout continue kan reproduceren (punten op de A12 en A4, nou niet bepaald afgelegen plekken) maar hij treedt ook op andere (random) punten soms op. (Let niet op het stof op de foto :-))

image.png.0a29b22f005454123563a69e4c314b12.png

Ik heb een virtuele cockpit (of hoe dat ook heet bij volkswagen). Normaal heb ik dus zowel tussen de tellers als op de middenconsole TEGELIJKERTIJD een kaart. Da's ook een van de redenen dat ik deze auto heb aangeschaft.

image.png.44543a37946960595baec9f77711d153.png

De wagen is meerdere malen bij de dealer geweest voor reparatie. Elke keer melden ze dat het was opgelost, en dat was dus elke keer niet zo.

Een paar weken geleden hebben we afgesproken dat ze een nieuwere generatie MIB + groter scherm zouden inbouwen, waarbij ik alle functionaliteiten zou behouden. Mooi niet dus.

Vandaag heb ik de wagen opnieuw terug gekregen nadat ze de andere 'regelaar' hebben ingebouwd. Hierbij hebben ze hetzelfde originele scherm in het midden laten zitten.

Nu ben ik opeens mijn 'dubbele' kaart kwijt, en moet ik kiezen tussen de kaart tussen de tellers OF op de middenconsole, maar niet meer allebei tegelijk. Volgens de dealer is er geen andere oplossing, en zij claimen dat alles gewoon goed werkt, en dat de fout door een gewijzigde 'omgeving' komt (letterlijke quote). Volgens de dealer is het niet mogelijk een nieuwere generatie MIB in te bouwen, en moet ik dit maar gewoon accepteren. Ze bevestigen dat dit niet conform afspraak is, maar vinden het een gevalletje van 'jammer dan'.

(Ik vermoed dat ze het niet zelf hebben geprobeerd, maar het door Cartronics hebben laten doen.)

Dus... ik heb een meervoudige help vraag... misschien dat iemand van de MIB experts mij kan helpen...

 

1. Weet iemand hoe de oorspronkelijke fout 'Geen navigatiegegevens voor de gehele route beschikbaar.' ontstaat, en of deze is op te lossen?

2. Is er een mogelijkheid om de 'dubbele kaart' optie AAN te zetten in de huidige 'regelaar'?

3. Is het daadwerkelijk niet mogelijk er een nieuwere MIB unit in te bouwen?

4. Welk bedrijf in Nederland is capabel genoeg om bovenstaande naar behoren te fixen? (Het moge duidelijk zijn dat mijn vertrouwen in deze specifieke Volkswagen dealer tot nul is gedaald.)

 

aangepast door blueznl
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
19 minutes ago, blueznl said:

Eind 2019 heb ik een Passat GTE aangeschaft, met aanvullende garantie (800 euro extra). Ca. een jaar later kreeg ik issues met de navigatie. De dealer heeft een aantal zaken uitgeprobeerd, maar probeert zich er nu onder uit te werken, ondanks eerder gemaakte afspraken. (En ja, ze hebben er best wel wat tijd ingestoken, maar ik kan niet zeggen dat ze altijd even professioneel afspraken nakomen.)

Ik heb en jaar na de aanschaf van mijn Passat problemen met de navigatie. Symptoom: soms kan de navigatie geen route vinden bij het invoeren van een nieuwe route. De getoonde foutmelding: 'Geen navigatiegegevens voor de gehele route beschikbaar.' Ik vond op het internet wat andere vermeldingen met hetzelfde of soortgelijke probleem, waaronder een Skoda, maar nergens een oplossing.

Er zijn wat plaatsen in Nederland waar ik deze fout continue kan reproduceren (punten op de A12 en A4, nou niet bepaald afgelegen plekken) maar hij treedt ook op andere (random) punten soms op. (Let niet op het stof op de foto :-))

image.png.0a29b22f005454123563a69e4c314b12.png

Ik heb een virtuele cockpit (of hoe dat ook heet bij volkswagen). Normaal heb ik dus zowel tussen de tellers als op de middenconsole TEGELIJKERTIJD een kaart. Da's ook een van de redenen dat ik deze auto heb aangeschaft.

image.png.44543a37946960595baec9f77711d153.png

De wagen is meerdere malen bij de dealer geweest voor reparatie. Elke keer melden ze dat het was opgelost, en dat was dus elke keer niet zo.

Een paar weken geleden hebben we afgesproken dat ze een nieuwere generatie MIB + groter scherm zouden inbouwen, waarbij ik alle functionaliteiten zou behouden. Mooi niet dus.

Vandaag heb ik de wagen opnieuw terug gekregen nadat ze de andere 'regelaar' hebben ingebouwd. Hierbij hebben ze hetzelfde originele scherm in het midden laten zitten.

Nu ben ik opeens mijn 'dubbele' kaart kwijt, en moet ik kiezen tussen de kaart tussen de tellers OF op de middenconsole, maar niet meer allebei tegelijk. Volgens de dealer is er geen andere oplossing, en zij claimen dat alles gewoon goed werkt, en dat de fout door een gewijzigde 'omgeving' komt (letterlijke quote). Volgens de dealer is het niet mogelijk een nieuwere generatie MIB in te bouwen, en moet ik dit maar gewoon accepteren. Ze besvestigen dat dit niet conform afspraak is, maar vinden het een gevalletje van 'jammer dan'.

(Ik vermoed dat ze het niet zelf hebben geprobeerd, maar het door Cartronics hebben laten doen.)

Dus... ik heb een meervoudige help vraag... misschien dat iemand van de MIB experts mij kan helpen...

 

1. Weet iemand hoe de oorspronkelijke fout 'Geen navigatiegegevens voor de gehele route beschikbaar.' ontstaat, en of deze is op te lossen?

2. Is er een mogelijkheid om de 'dubbele kaart' optie AAN te zetten in de huidige 'regelaar'?

3. Is het daadwerkelijk niet mogelijk er een nieuwere MIB unit in te bouwen?

4. Welk bedrijf in Nederland is capabel genoeg om bovenstaande naar behoren te fixen? (Het moge duidelijk zijn dat mijn vertrouwen in deze specifieke Volkswagen dealer tot nul is gedaald.)

 

@Rainesh wil jij eens mee lezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@blueznl stuur mij graag een berichtje....dit is heel erg om te lezen. Wat een ontzettende beunwerk is dit geweest. 

Kun je je huidige softwareversie sturen? Menuknop ingedrukt houden tot je service menu ziet en dan druk je op software update. Maak dan wat foto's van het scherm voor me. 

Eerste wat je moet eisen is je OUDE unit weer terug erin. Hoe ze dat gaan doen, moeten ze zelf maar oplossen. Maar je oude unit is een Discover Pro unit en de nieuwe hoogstwaarschijnlijk een Discover Media. 

aangepast door Rainesh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo snel mogelijk je oude unit terug. Dit is een Discover Media en niet eens een Discover Pro erin! Flinke downgrade! 

Oude unit erin, software van updaten en je problemen zijn opgelost 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als u de oude unit terug kan krijgen dan kan Rainesh je terug op weg helpen. Zoniet is het inbouwen van een nieuwere MIB wel mogelijk maar daar hangt weer een stevig kostenplaatje aan vast. Ikzelf heb de overstap gemaakt van MIB2 naar MIB2.5 met 9.2inch volledig vlak scherm en je kan dan al snel 1000eur+ kwijt zijn voor de onderdelen alleen. 

Dus denk voor nu dat het wel mooi zou zijn dat ze het oude toestel terug bij u inbouwen en dat u de werkplaats kan verlaten in de toestand zoals u de wagen hebt binnengebracht. 

Succes ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Extra tip, voor het geval al niet gedaan: maak alle afspraken via email, leg alles vast voor als je zo meteen een juridisch geschil hebt.
Mondelinge toezeggingen zijn dan weinig waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yeah, kleine update. Ik heb met de inbouwer (dat was niet de dealer zelf!) gesproken buiten de garage om, omdat ik wilde weten wat er precies gedaan was.

Die zeiden (onofficieel) dat ze in eerste instantie een MIB 2.5 hadden ingebouwd, maar daarmee hetzelfde probleem hadden, toen hebben ze op verzoek van de garage een non-pro ingebouwd.

In hoeverre het waar is kan ik niet beoordelen, maar de inbouwer melde ook dat het probleem bij een beperkte serie wagens voorkomt, en alleen bij de Pro units, zowel bij de MIB2 als MIB2.5, en bij meerdere merken.

Ik heb nog geen formele reactie gegeven aan de garage, wilde er eerst eens rustig over nadenken (en heb het hele week getourd met de MX-5, het was veels te mooi weer om gestressed te zijn :-) )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden