Ga naar inhoud
  • 0

verschillen ophanging vooras Passat variant 3BG


wannes

Vraag

Hey, 

Even een vraag voor de experts: is er een verschil in de ophanging van de vooras van de Passat Variant tussen de eerste generatie 3B (B5) en de facelift vanaf 2001 3BG (B5.5). Ik zoek nieuwe veren vooraan (sportonderstel), en vond er voor de eerste generatie. nu vraag ik me dus af of ze ook passen op mijn Variant, 3BG van 2004.

Als ik kijk in ETKA zie ik geen verschillen de VAG-code (telkens 8D0 411 105 CS). Bij de fabrikanten zie ik dezelfde diameter en aantal windingen. Enkel een verschil in lengte van 6mm.  Geen idee of dit problematisch is.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor zover ik weet is het onderstel uitwisselbaar tussen 3B en 3BG. Alleen van een 4motion is anders. Als ik me vergis....zal ik dit ongetwijfeld lezen in de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het specifiek om de vering gaat is het zelfs zo dat het per motorisering verschillend kan zijn.
Een diesel heeft dikkere veren dan een 18T, die heeft dikkere veren als een 1.6 bijvoorbeeld.
Staan kleurcodes op de veren die bij de juiste auto overeenkomen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de antwoorden. Ik had inderdaad de motor nog niet verteld: Ik heb een 1.9TDI, 74kW (AVB). De veren die ik gevonden heb zou voor de 2.5 TDI (AKN, AFB) zijn. Voor de achteras zie ik dat de veren dezelfde zijn.

Zou het lukken om de veren voor vooras van de 2.5TDI ook bij mijn auto te plaatsen? Of gaat dit problemen geven? Zo ja, welke zou ik mogen verwachten?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Kwam ergens anders op uit , maar had het sport onderstel gemist. Maar om dat het een sport onderstel is is de veer ook wat korter, dus moet de veer qua hoogte ook van een sport onderstel komen. In deze auto`s zitten ze in. 

image.png.6d7e9722d05d751bc3d53fb77bfb6dc6.png

image.png.5a90d9caa6379d2ea031155e7e15d958.png

 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad wat@diver zegt, de veren van een sportline zijn korter.
De foto hieronder is van een originele Highline met 18T motor i.c.m. automaat bak.
Daar zie je de kleurcodes die bij het juiste model horen.

Deze zijn beschikbaar overigens. b9f7636d495dd6c922155194557cd01c.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 18-2-2024 at 11:12, Vdub said:

je kan gerust de veer van de 2,5TDI nemen, alleen zal die dan voor hoger staan omdat een V6 TDI nu eenmaal veel zwaarder is dan de 1,9

Allen bedankt voor de hulp. Ik heb de 2,5 veer genomen, zal zorgen voor een zware voet om het gewichtsverschil te compenseren 🤣.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden