guidoscm Geplaatst 20 november, 2023 Rapporteer Share Geplaatst 20 november, 2023 Afgelopen jaar weinig aangepast aan de auto.Er stond niets meer op het lijstje. Sinds 2 weken hebben de melding "12v accu zwak, opladen door te rijden" Mijn vrouw rijd 4x per week Amersfoort -apeldoorn , dus kan hij voldoende opladen. Bij de dealer geweest, zij hebben de getest dmv zware belasting.Uiteindelijk is er een druksensor vervangen. Het ging een paar dagen goed maar de.melding is terug.Eind deze week gaat hij 2 dagen voor een lange test naar de dealer. Zijn er nog dingen die ik zelf kan controleren? Accu voltage zonder contact: 11.59 VAccu voltage met stationair draaien: 14:55 Achteraf ingebouwde opties zijn camera achter, zit er al 3 jaar in volgens mij.Dashcam voor, ook al langere tijd aanwezig. Ben momenteel niet direct in de buurt van de auto, dus kan niet gelijk dingen testen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 20 november, 2023 Rapporteer Share Geplaatst 20 november, 2023 Hoe start de auto? Krijg je ook spontaan andere meldingen van storingen? Hoe oud is de accu en heb je start stop systeem? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guidoscm Geplaatst 20 november, 2023 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 november, 2023 Starten gaat moeilijk.Er zit een start - stop systeem op de auto.In combinatie met de handbak word dat bijna niet gebruikt.Andere meldingen hebben we niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 20 november, 2023 Rapporteer Share Geplaatst 20 november, 2023 Wat wordt er bedoeld met een druk sensor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guidoscm Geplaatst 20 november, 2023 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 november, 2023 Blijkbaar is er een sensor die de accu status meet.Meer info heb ik niet.Mijn vrouw heeft de auto opgehaald. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 20 november, 2023 Rapporteer Share Geplaatst 20 november, 2023 57 minuten geleden, guidoscm zei: Blijkbaar is er een sensor die de accu status meet. Meer info heb ik niet. Mijn vrouw heeft de auto opgehaald. Zal als ik morgen weer thuis ben eens in ETKA kijken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 21 november, 2023 Rapporteer Share Geplaatst 21 november, 2023 23 uren geleden, guidoscm zei: Blijkbaar is er een sensor die de accu status meet. Meer info heb ik niet. Mijn vrouw heeft de auto opgehaald. Zit niet egt in de buurt van de accu, ben uitgegaan van een passat van 2016, zie printscreen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guidoscm Geplaatst 21 november, 2023 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 november, 2023 Morgen middag gaat de auto terug voor de test, ik zal eens vragen wat de sensor doet.En waarom ze deze vervangen hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 22 november, 2023 Rapporteer Share Geplaatst 22 november, 2023 Zit volgens mij in het brandstof systeem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 22 november, 2023 Rapporteer Share Geplaatst 22 november, 2023 (aangepast) 4 minuten geleden, Diver zei: Zit volgens mij in het brandstof systeem. Lijkt wel een standaard druk sensor. Zo te zien via de zoekresultaten ook gebruikt in het airco circuit, watercircuit, enz Maar ivm het probleem zou ik een einde levensduur accu niet uitsluiten. Ook gezien de dagen nu wat kouder worden en zo een niet zo frisse accu snel achteruit gaat qua capaciteit. Met de huidige technologie en verbruikers in de hedendaagse auto's mag je tevreden zijn met een accu levensduur van een 6 / 7 jaar. 22 november, 2023 aangepast door wulfke Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 22 november, 2023 Rapporteer Share Geplaatst 22 november, 2023 (aangepast) Hoe oud is de auto eigenlijk, diesel of benzine? 22 november, 2023 aangepast door Diver Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guidoscm Geplaatst 22 november, 2023 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 november, 2023 Het is een Passat B8 2.0 TDI handgeschakeld uit 2016.De accu is reeds eenmaal eerder vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 22 november, 2023 Rapporteer Share Geplaatst 22 november, 2023 (aangepast) Dieselwagens hebben doorgaans een zwaardere accu dan eenzelfde model maar in bezineuitvoering. Wil ook zeggen dat deze meer inspanning moeten leveren bij het starten. Geen idee of u iemand in de buurt hebt zitten welke de accu eens kan doormeten / testen onder belasting. De gemeten waarde bij stationair draaien is althans correct en wil zeggen dat de alternator zal bijladen. De spanning zonder contact zegt niet zoveel, betere indicatie zou zijn met ingeschakeld contact en kijken hoe groot de spanningsdrop dan is. 22 november, 2023 aangepast door wulfke Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guidoscm Geplaatst 24 november, 2023 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2023 Afgelopen woensdag (einde dag) is de auto bij de dealer neergezet.Ze hebben donderdag metingen gedaan om te kijken of er lekstroom was.Uiteindelijk bleek toch de accu niet meer sterk genoeg.Deze is nu vervangen en de melding is verdwenen. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 24 november, 2023 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2023 En de sensor ????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guidoscm Geplaatst 24 november, 2023 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2023 En de sensor ?????Het lijkt er op dat deze fout naar boven kwam tijdens het nameten.Een soort bijvangst. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
guidoscm
Afgelopen jaar weinig aangepast aan de auto.
Er stond niets meer op het lijstje.
Sinds 2 weken hebben de melding "12v accu zwak, opladen door te rijden"
Mijn vrouw rijd 4x per week Amersfoort -apeldoorn , dus kan hij voldoende opladen.
Bij de dealer geweest, zij hebben de getest dmv zware belasting.
Uiteindelijk is er een druksensor vervangen.
Het ging een paar dagen goed maar de.melding is terug.
Eind deze week gaat hij 2 dagen voor een lange test naar de dealer.
Zijn er nog dingen die ik zelf kan controleren?
Accu voltage zonder contact: 11.59 V
Accu voltage met stationair draaien: 14:55
Achteraf ingebouwde opties zijn camera achter, zit er al 3 jaar in volgens mij.
Dashcam voor, ook al langere tijd aanwezig.
Ben momenteel niet direct in de buurt van de auto, dus kan niet gelijk dingen testen.
Link naar reactie
Delen op andere sites
15 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten