Ga naar inhoud
  • 0

Zekering schema VW eos 1F 2014 gezocht


Bazeman

Vraag

Hallo Allen,

Ten eerste kon ik even geen betere lokatie vinden voor mijn vraag, gezien ik geen passat heb 😊 sorry... maar hoop dat ik bij jullie het antwoord op mijn vraag kan vinden.

Ik ben op zoek naar een link of printout van de zekering kasten van mijn VW EOS 1F uit 2014. Heb zelf al lang zitten zoeken in de uithoeken van internet maar de schema's die ik daar vindt wijken allemaal af van wat er in mijn auto zit.. ik ben sowieso op zoek naar de abs/eps controller zekering aangezien ik daar problemen mee heb tijdens mijn vakantie nu waardoor ik de eerste paar minuten met autorijden nu problemen heb dat mijn dsg bak alle kanten op gaat met schakelen totdat het volledige abs/eps systeem wordt afgeschakeld (stuur/eps/abs en handrem lampjes aan en 3x piep met melding remsysteem probleem, werkplaats nu...) daarna werkt alles prima incl remmen (behalve abs dan natuurlijk) maar ik kan dan gewoon prima rijden totdat de motor uit en weer aan wordt gezet. Ik wil dus de hoofdzekering van de abs/eps eruit trekken tot ik weer terug ben van vakantie en het probleem kan uitzoeken (vermoed wielsensor rechts achter)

Na zoeken op google heb ik begrepen dat je alleen voertuigen specifiek met vin nummer en met Erwin de juiste diagrammen voor mijn auto kan vinden? Zou iemand van jullie dat op korte termijn kunnen doen?? ,đŸĨ˛ zou mij een hoop helpen iig 👍đŸģ🤞đŸģ

Foto met vin en uitvoerings nummers zijn bijgevoegd. Liefst een complete printout van zekering kast onder motorkap en die aan de zijkant van het dashboard. Ik heb ook in mijn originele gebruiks aan wijzing gekeken maar daar is geen schema te vinden helaas... 😐

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste wulfke,

Als ik had geweten dat ik dat zelf zo kon doen , dan had ik dit zeker al gedaan maar dan had ik ook de vraag niet gesteld.. maar goed ik kan dat dus via Erwin doen? De foto's zijn ws niet bijgevoegd in de post... zit hier ook maar met slechte wifi en op telefoon te prutsen.. excuses... đŸ˜Ŧ

Heb hem alsnog bijgevoegd. Maar gezien de beperkte toegang tot computer/internet hier zou ik graag nog de screenshots ontvangen van iemand als het niet teveel gevraagd is.. 😕 dan kan ik zelf op Erwin gaan kijken eens ik weer thuis ben en niet met een ongeduldige vrouw in de auto met 30 graden plus đŸĨ˛

 

IMG_20231006_115518.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, Bazeman zei:

Beste wulfke,

Als ik had geweten dat ik dat zelf zo kon doen , dan had ik dit zeker al gedaan maar dan had ik ook de vraag niet gesteld.. maar goed ik kan dat dus via Erwin doen? De foto's zijn ws niet bijgevoegd in de post... zit hier ook maar met slechte wifi en op telefoon te prutsen.. excuses... đŸ˜Ŧ

Heb hem alsnog bijgevoegd. Maar gezien de beperkte toegang tot computer/internet hier zou ik graag nog de screenshots ontvangen van iemand als het niet teveel gevraagd is.. 😕 

Was gewoon een vraagstelling.

Normaal moet dit kunnen, heb het zelf nooit gebruikt maar je kan een gratis account aanmaken en dan volgens ik me herinner voor 25eur heb je een uur de toegang tot de database waarbij je zoveel kan afhalen zoals je zelf wil. Maar denk dat @Roy_01 je hierover meer kan vertellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
45 minutes ago, Diver said:

Onder het motto iets is beter dan niets, hier een 2013 versie. Mijn ETKA loopt niet verder, en de nieuwere heb ik thuis. Ben nu ook een paar dagen op vakantie

 

EAOS2013.pdf 365.65 kB ¡ 1 download

Ahh top! Ik ga direct even kijken of er wat lukt op deze manier 👍đŸģ thanks mannen (en mss vrouwen? 😅)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even kort vraagje nog over erwin.. Heeft iemand daar uitgebreide/recente informatie over dat ik kan vinden in dit forum of elders? Is er met Erwin ook de originele coding van de auto te achterhalen?

Ik vermoed namelijk dat er iets niet meer klopt daarin en ik daardoor de vreemde abs/eps/bak storingen heb, of denken jullie dat het haperen van een wiel sensor de automaat bak kan laten flippen (schakelt niet op direct na starten/wegrijden auto, springt uit versnelling van bv 3 ineens naar 1 (ziet display ook flippen D1,D3,D2,D1 bv) totdat met een stukje heel voorzichtig rijden en stoppen het stuurwiel/abs/eps en remfout lampjes gaan branden met 3x piep opzoeken wekplaats remprobleem verschijnt)..

Lijkt mij eigenlijk dat alleen een slechte sensor dit niet kan veroorzaken? Ik zie en hoor ook groene rempedaal lampje (automaat versie) na aanzetten contact af en toe continue flikkeren en daarbij een tikkend relais geluid oid, van de hoek komen waar de abs pomp zit. Ik heb met vcds kunnen kijken in daar krijg ik bij de abs brake module een Fault code 01309 - Power Steering Control Module (J500) implausible signal... Nou heb ik iets kunnen vinden over deze fout en het aanpassen/terug zetten van kanaal 44, steer assist, adaption 3, en deze wijzigen naar setting 2 en na starten/stukje rijden weer terug zetten op 1... Heeft te maken met DSR instelling? Ik heb daar niks aan veranderd maar de auto heeft wel een chiptuning ondergaan voor mijn vakantie waar ik later met uitlezen in VCDS wel nog achtergelaten fout codes heb moeten resetten (no signal ECU etc) maar na het deleten van de fouten zijn die niet meer terug gekomen. Ook heb ik daarna de accu nog los gehad voor 5 minuten om alles "schoon" op te starten.

Ik heb net met zoeken ook nog dit gevonden:

01325 - Control Module for Tire Pressure Monitoring (J502) : No Signal/Communication
Special Notes

    When found in 2014-2015 Golf Mk6 based vehicles with MK60EC1 ABS check applicable TSBs and recalls. The following part numbers are noted for setting this DTC prior to the dealer level software updates:
        1K0 907 379 BM with problematic software level 0163 and 0164
        1K0 907 379 BS with problematic software level 0165
            NAR (North American Region) Market Jetta, Beetle and Beetle Convertible see the 45D7 recall
                https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2014/MC-10121604-9999.pdf NHTSA
            RoW (Rest of World) market Jetta and Beetle see TPI: 2037662 (or 2038535)
                Regardless of market the module will show 1K0 907 379 BS with software level 0166 (or higher) after the update was performed.

 

Ik heb deze fout in de abs module staan en ik heb ook de aangeven BM module.. Betekent dit dat ik de module moet laten updaten ivm een software probleem? Kan/moet de VW dealer dit onder coulance/garantie uitvoeren?

Alvast weer bedankt voor de aandacht en hopelijk hulp :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar heb je je auto laten chippen, als het daarna begonnen is, is het erg aannemelijk dat het gerelateerd is. Heb het zelf bij Vagtechniek laten doen, en nooit problemen gehad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minutes ago, wulfke said:

Op klapperende dsg had ik nog niet gezocht idd... maar dit lijkt er verdacht veel op 😉 enige wat ik nog vreemd vindt is dat als ik de storingen wis maar in enkele gevallen een abs sensor storing aanwezig is (meestal rechts achter) maar heb hem nu ook 1x links achter voorbij zien komen. Lijkt mij erg toevallig als beide sensoren ineens op dezelfde tijd defect zijn 😐 bij thuiskomst sowieso de sensoren maar bestellen en vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
56 minutes ago, Diver said:

Waar heb je je auto laten chippen, als het daarna begonnen is, is het erg aannemelijk dat het gerelateerd is. Heb het zelf bij Vagtechniek laten doen, en nooit problemen gehad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk
 

Bij garage Eindhoven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Bazeman zei:

Op klapperende dsg had ik nog niet gezocht idd... maar dit lijkt er verdacht veel op 😉  😐 

Ik ook niet, enkel in de zoekfunctie "sensor" en "links" gebruikt 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou heb de sensoren eindelijk eruit kunnen halen voor de juiste art.nrs.. met al dat prut weer sinds thuiskomst niet zo veel zin gehad đŸ˜Ĩ

Ik vermoed alleen toch dat er ook iets met de ABS module zelf is.. Ik heb achteraf denkend vaak last gehad met het feit dat als ik een tijdje reed zonder te remmen, dat ik dan altijd bij de eerste keer weinig remdruk voelde en de remmen niet echt aangrepen maar pas bij heel even loslaten en weer remmen deze direct aangreep ( en met ZR18 klauwen en 350mm schijven voel je dat dan wel.. :-) ) Ook heb ik vorig jaar met vakantie dezelfde vage abs/eps en 1x de bak problemen gehad, maar heb daarna na thuiskomst er in nederland weer normaal mee kunnen rijden (ik rijd vanaf nov~mrt niet met de auto) de abs/eps problemen en dit keer met elke keer de bak schakel problemen zijn pas op de lange heenrit weer boven komen drijven.. Nou is het grootste verschil langdurige hoge temperaturen wat ik bij het rijden in nederland niet haal. Hebben jullie van de ABS pomp of computer bij langdurig hoge temperaturen dit wel eens meegemaakt/gehoord? Het partnr is 1K0907379 BS van mijn auto. Nou heb ik een ABS pomp van een VW Jetta uit 2016 gezien met hetzelfde nr maar met CB code aan het eind. Deze is splinternieuw uit demo auto met 16km erop... Zou ik deze zo in mijn auto kunnen zetten met hercodering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog ander vraagje, er zit ook nog een vrij grote platte module met koelvinnen onder de bak van het voorruit waar de wissermotor ook zit. Hier staat ook op dat het een ABS module is.. Weten jullie wat deze module precies regelt tov de ABS pomp met computer? Of is die module onder het voorruit de EPS module (traction control)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden