Ga naar inhoud
  • 0

Discover Pro loopt elke 3 minuten vast en start automatisch opnieuw op.


Passat_rijder

Vraag

Hoi,

Ik heb een Passat R-line uit 2019 met en Discover Pro systeem, die elke 3 minuten vastloopt en vervolgens opnieuw opstart.

De laatste halve minuut, voordat het systeem reboot, bevriest het scherm en kun je niets meer aanpassen, zoals bijvoorbeeld geluid, of een ander scherm.

Ik hoop dat iemand dit herkend of zelf eerder heeft gehad en mij verder kan helpen om dit irritante probleem op te lossen.

Uiteraard kan ik meer info toevoegen als dit nodig is . Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mijn info is dit momenteel de hoogste software versie. 

Heb een gelijkaardig toestel maar dan met eindletter D en heb nog geen soortgelijke ervaringen met het systeem. 

Deze symptomen plots gekomen of na een bezoek aan de garage (denk aan een sw update) of iets gewijzigd aan de wagen ? Dit is de originele unit welke bij de wagen geleverd is ?

Misschien voor dat het systeem vast loopt zelf eens een echte restart forceren (on/off toets ingedrukt houden tot het systeem herstart).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 minutes ago, wulfke said:

Volgens mijn info is dit momenteel de hoogste software versie. 

Heb een gelijkaardig toestel maar dan met eindletter D en heb nog geen soortgelijke ervaringen met het systeem. 

Deze symptomen plots gekomen of na een bezoek aan de garage (denk aan een sw update) of iets gewijzigd aan de wagen ? Dit is de originele unit welke bij de wagen geleverd is ?

Misschien voor dat het systeem vast loopt zelf eens een echte restart forceren (on/off toets ingedrukt houden tot het systeem herstart).

Zover ik weet is dit de originele unit die bij de wagen geleverd is. (heb de auto niet nieuw gekocht)

Het begon met af en toe een keer opnieuw opstarten, zo 1 à 2 keer per week. Enige wat ik zelf gedaan heb is een kaartupdate van de navigatie, maar daarna werd het het probleem van opnieuw opstarten niet groter.

Ik heb deze unit opgestuurd naar een bedrijf in het zuiden van het land, die aangaf dit probleem op te kunnen lossen. Na €285,00 betaald te hebben was het probleem echter niet opgelost. Na opnieuw opsturen is de unit uiteindelijk 1.5 maand weg geweest en is het probleem niet opgelost. het bedrijf geeft aan dat de unit verder goed is, maar dat er waarschijnlijk ergens anders in de auto iets mis is, bijvoorbeeld een stoorsignaal op de CAN-bus.

Een harde reset en het resetten naar fabrieksinstellingen heb ik al geprobeerd, maar verandert helaas niets aan het probleem. 

Alle hulp is welkom, ik zou graag van dit probleem af willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jammer van de centen als je probleem niet opgelost raakt. 

Bent u in het bezit van VCDS of een ander medium om een auto scan te maken ? Een storing op de can bus zou kunnen maar dan denk ik dat je eerder in de richting moet denken van iets wat er achteraf is ingebouwd. 

Misschien kan @Rainesh je verder helpen of al eens iets gelijkaardig heeft gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
36 minutes ago, wulfke said:

Jammer van de centen als je probleem niet opgelost raakt. 

Bent u in het bezit van VCDS of een ander medium om een auto scan te maken ? Een storing op de can bus zou kunnen maar dan denk ik dat je eerder in de richting moet denken van iets wat er achteraf is ingebouwd. 

Misschien kan @Rainesh je verder helpen of al eens iets gelijkaardig heeft gehad. 

Nee, VCDS heb ik niet. Wel heb ik onlangs de auto in de garage laten checken op foutmeldingen, maar dat waren allemaal fouten gerelateerd aan het uitvallen van het Discover Pro systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 minutes ago, Rainesh said:

Koppel eens alles los zoals usb kabels, sticks, 12v opladers, dashcam etc. Ook geen sd / usb of dvd Erik steken.

Kijk dan eens hoe het gaat

Verstuurd vanaf mijn 2112123AG met Tapatalk
 

Ga ik morgen proberen. Ik heb er niet veel op aangesloten, maar kan het proberen. Bedankt voor de tip. Ik kom er op terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
26 minuten geleden, Passat_rijder zei:

Nee, VCDS heb ik niet. Wel heb ik onlangs de auto in de garage laten checken op foutmeldingen, maar dat waren allemaal fouten gerelateerd aan het uitvallen van het Discover Pro systeem.

Die foutenlijst zou wel interessant zijn want een discover die gewoon herstart zou volgens mij geen fouten geven in de log. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 hours ago, wulfke said:

Die foutenlijst zou wel interessant zijn want een discover die gewoon herstart zou volgens mij geen fouten geven in de log. 

Als het systeem meerdere keren achtereen opnieuw opstart, volgt er wel op een gegeven moment een foutmelding in dashboard. Deze geeft uit mijn hoofd aan dat er geen SOS mogelijkheid meer aan boord is. Dit gebeurt meestal na 6-7 keer achtereen opnieuw opstarten. Het systeem start dat ook niet meer opnieuw op. Door de aan/uit knop 10 seconden vast te houden start het systeem weer opnieuw op.

Wat in het verleden wel hielp, is het systeem uitzetten, voordat je de auto uitzet. Als je dan later de auto start en ongeveer 3 minuten wacht voordat je de Discover Pro aanzet, was het vaak zo dat je de hele rit geen problemen hebt. De laatste tijd werkt deze methode ook vaak niet meer en heb ik dus continu een restart elke 3 minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 hours ago, Passat_rijder said:

Ga ik morgen proberen. Ik heb er niet veel op aangesloten, maar kan het proberen. Bedankt voor de tip. Ik kom er op terug.

Vanochtend alleen de oplaadkabel verwijderd die onder de Discover Pro zit, waar ik normaal gesproken de telefoon op aansluit. (voor Android Auto) Verder alles gecheckt, maar geen SD/DVD/CD of andere kabels aangesloten. Na een stukje rijden nog steeds het probleem dat de Discover Pro opnieuw opstart. Helaas!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Makkelijkste zou zijn dat je er eens een ander toestel in monteert en kijkt of hetzelfde zich voordoet. Dan kan je uitsluiten of het effectief aan het toestel ligt of dat het van externe invloeden komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is jouw systeem gelijkend aan het systeem uit dit topic?

Ik heb al problemen sinds ik met de auto nieuw de garage uit reed. Het doek was er pas een half uurtje af en ik had de bos bloemen nog in mijn handen zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 hours ago, pe2aab said:

Is jouw systeem gelijkend aan het systeem uit dit topic?

Ik heb al problemen sinds ik met de auto nieuw de garage uit reed. Het doek was er pas een half uurtje af en ik had de bos bloemen nog in mijn handen zeg maar.

Als ik de foto's bekijk ziet mijn systeem er precies hetzelfde uit. Overigens is mijn systeem inmiddels gerepareerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 hours ago, Passat_rijder said:

Als ik de foto's bekijk ziet mijn systeem er precies hetzelfde uit. Overigens is mijn systeem inmiddels gerepareerd.

 

Wat was het probleem en hoe is het opgelost?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 30-3-2024 at 07:55, Procaliber said:

 

Wat was het probleem en hoe is het opgelost?

 

Ik weet niet precies wat het probleem was. Ik ben via dit forum met iemand in contact gekomen en hij heeft dit naar tevredenheid opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 uren geleden, Passat_rijder zei:

Ik weet niet precies wat het probleem was. Ik ben via dit forum met iemand in contact gekomen en hij heeft dit naar tevredenheid opgelost.

Mooi dat het is opgelost, wellicht handig voor een ander te vermelden wie het heeft kunnen oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden