Ga naar inhoud
  • 0

deursluiting B7 links gaat moeilijk


fredbrouwer

Vraag

Ik zou graag mijn eerste vraag aan de kenners willen stellen.

Mijn linker portier gaat wat lastig open van binnen dus wil ik voor de zekerheid de kabel vervangen en het slot schoonmaken maar blijf steken op het losmaken van de metalen binnenplaat.

moet ik hiervoor ook het raam los maken en b.v. Vast zetten met duck tape zodat het raam mechanisme kan zakken ?

Ook zitten er links boven bij de slot plaat 3 witte dopjes (zie foto) hoe gaan die los ?

hoop dat iemand mij meer kan vertellen wat kan hier niet veel over vinden.

groet,

Fred

 

D66A49CF-3C58-4A3E-8258-0DF62A25B04C.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
10 uren geleden, fredbrouwer zei:

Ik zou graag mijn eerste vraag aan de kenners willen stellen.

Mijn linker portier gaat wat lastig open van binnen dus wil ik voor de zekerheid de kabel vervangen en het slot schoonmaken maar blijf steken op het losmaken van de metalen binnenplaat.

moet ik hiervoor ook het raam los maken en b.v. Vast zetten met duck tape zodat het raam mechanisme kan zakken ?

Ook zitten er links boven bij de slot plaat 3 witte dopjes (zie foto) hoe gaan die los ?

hoop dat iemand mij meer kan vertellen wat kan hier niet veel over vinden.

groet,

Fred

 

D66A49CF-3C58-4A3E-8258-0DF62A25B04C.jpeg

Al op youtube gezocht, staan vaak ook veel bruikbare filmpjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pas op voor beschadigingen aan je speakers. zo te zien heb je Dynaudio. Als dat jouw deur is.
Die witte dopjes kun je t hart naar binnen drukken en dan met een punt tang de doppen eruit trekken.

Ik heb ze destijds helemaal gesloopt in mijn frustratie en met bundelbandjes weer vast gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij mijn oude B6 wel eens de deurruit er uit gehaald, je heb daar een inbus dop voor nodigen en het raam moet op een bepaalde positie staan zo dat als je 2 rubber doppen uit de deur haald je op die positie ook de klemmen van de ruit los kan draaien

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou vandaag met lood in de schoenen aan de klus beginnen. De zwarte binnenplaat ging er wel lastig uit maar gelukt. De kabel voor de deur open aan de binnenzijde vervangen en tot op heden werkt dat nu weer soepel. Kreeg alleen de 3 witte borg dopjes er niet meer ingedrukt dus maar even eruit gelaten. Gelijk nummer van het slot genoteerd.

dank jullie allen voor de aangeboden hulp op het forum 

IMG_9754.jpeg

IMG_9753.jpeg

IMG_9752.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na vorige keer het slot schoongemaakt te hebben en de binnenkabel vervangen ging de deur goed open.

Na een paar dagen werd het toch weer minder. Slot vervangen door een gebruikt slot en gaat nu weer soepel.

Alleen wat niet werkt (ook niet met het oude slot) is de deur ontgrendelen met de nood sleutel. Wel op slot.

Iemand nog een idee. Is dit misschien een setting ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is volgens mij geen setting, maar een mechanische handeling, Het slot zelf demonteren is erg makkelijk, kijk eens of het er wel goed gemonteerd in zit. 

 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Slot zit zeker goed en is al een ander slot. Het is niet mechanisch maar door middel van 2 mini schakelaars in het slot. Bij het oude slot werkte het ook al niet. Alleen op slot draaien gaat goed. Als de stift eruit is en met een schroevendraaier naar recht draait gaat ie op slot. Naar links gebeurt er niets

aangepast door fredbrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden