robinencindy Geplaatst 28 mei, 2023 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2023 Vraagje als ik thuis oplader in het 220 stopcontact steekt knippert het huisje groen en de onderste blijft rood knipperen en auto laad niet op wie weet wat dat kan zijn Ik hoor het graag Gr Robin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Petroman Geplaatst 28 mei, 2023 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2023 (aangepast) En wat zegt de handleiding? Toevallig gisteren een 230V buiten wcd geplaatst/laten plaatsen en 's middags de wagen opgeladen. Ik was meer bezorgt om een groen knipperend "huisje" op de laadunit. Dat betekende volgens de handleiding, pagina driehonderd nog wat dat de wagen aan het laden was. Rood zal betekenen dat de wagen niet laadt en dat zal maar 2 redenen hebben: geen 230v verbinding of er zit een laadschema inde wagen dat laden op jouw moment uitzet. Wat zegt het kleurenschema op de laadklep en wat voor kleurtjes heb je daar naast de stekker op de wagen? 28 mei, 2023 aangepast door Petroman Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 robinencindy Geplaatst 28 mei, 2023 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2023 7 hours ago, Petroman said: En wat zegt de handleiding? Toevallig gisteren een 230V buiten wcd geplaatst/laten plaatsen en 's middags de wagen opgeladen. Ik was meer bezorgt om een groen knipperend "huisje" op de laadunit. Dat betekende volgens de handleiding, pagina driehonderd nog wat dat de wagen aan het laden was. Rood zal betekenen dat de wagen niet laadt en dat zal maar 2 redenen hebben: geen 230v verbinding of er zit een laadschema inde wagen dat laden op jouw moment uitzet. Wat zegt het kleuren schema op e laadklep en wat voor kleurtjes heb je daar naast de stekker op de wagen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 robinencindy Geplaatst 28 mei, 2023 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2023 Op de auto geeft gaat heel even Het lampje van de afbeelding snoertje branden en daarna niks . in dashboard staat wel icoon van snoertje met stekker . maar hij blijft bij het kruisje op de oplader rood knipperen. heb wel een verleng stuk eraan zitten van 4 meter (2,5 dikke draad) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 28 mei, 2023 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2023 * verplaatst * Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 robinencindy Geplaatst 28 mei, 2023 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2023 17 minutes ago, Vinniepilon said: * verplaatst * Waarheen ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 28 mei, 2023 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2023 32 minuten geleden, robinencindy zei: Waarheen ? naar de juiste categorie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 28 mei, 2023 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2023 32 minuten geleden, robinencindy zei: Waarheen ? Ander Topic ipv het voorstel topic. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 1400intrider1400 Geplaatst 6 juli Rapporteer Share Geplaatst 6 juli Ik zie af en toe hetzelfde bij mijn auto. Heb het schema in de e-manager uitstaan. Dus stekker er in is laden. Wat ik doe is: 230V stekker in het stopcontact, ik wacht even tot het groene lampje gaat branden. Dan doe ik de stekker in de auto. Dan gaat het tweede groene lampje op de lader aan. Even later gaat het derde lampje groen knipperen. In andere gevallen, brand het eerste groene lampje en het vierde rode lampje. Zonder duidelijke oorzaak. Wat ik dan doe is alles weer loshalen en opnieuw bovenstaande stapen doorlopen. Vooral even tijd tussen stekker 230v en die in de auto plaatsen. Weet iemand waarom soms het laden niet start? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Petroman Geplaatst 6 juli Rapporteer Share Geplaatst 6 juli De E-manager is de baas. Die bepaalt of er geladen gaat worden op basis van je schema. Dat kan je overrull'en met het direct laden knoppie bij stekker aansluiting. Maar dan moet er natuurlijk ook stroom staan op je laadunit. Want die moet je ook vrij geven met sleutel/druppel of hard (aan/uit). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bert111 Geplaatst 7 juli Rapporteer Share Geplaatst 7 juli 12 uren geleden, 1400intrider1400 zei: Ik zie af en toe hetzelfde bij mijn auto. Heb het schema in de e-manager uitstaan. Dus stekker er in is laden. Wat ik doe is: 230V stekker in het stopcontact, ik wacht even tot het groene lampje gaat branden. Dan doe ik de stekker in de auto. Dan gaat het tweede groene lampje op de lader aan. Even later gaat het derde lampje groen knipperen. In andere gevallen, brand het eerste groene lampje en het vierde rode lampje. Zonder duidelijke oorzaak. Wat ik dan doe is alles weer loshalen en opnieuw bovenstaande stapen doorlopen. Vooral even tijd tussen stekker 230v en die in de auto plaatsen. Weet iemand waarom soms het laden niet start? dat doet die van mij ook , mijn granny zit altijd in het stopkontact zelf als mijn auto er niet aanhangt. en soms gaat het mis , steek ik mijn kabel in de auto en wilt het groene lampje op de auto niet branden , dan open ik het kastje waar mijn stopkontact met blok inzit , trek ik de stekker uit , wacht 2 sec en steek hem terug in en voila , alles ok . Maar zoals je zei , als het niet gaat branden er rode lapjes op mijn chargerblok Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Petroman Geplaatst 7 juli Rapporteer Share Geplaatst 7 juli Als je, te lang, wacht met de stekker er in doen dan gaat die optie (opladen) voorbij en denkt VW dat je niet wilt laden. Dus eerst je spullen uit de wagen pakken en dan de stekker werkt dan niet. Wat de wachttijd is weet ik zo niet. Wat dan helpt is auto op slot van het slot en weer stekker er in. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
robinencindy
Vraagje als ik thuis oplader in het 220 stopcontact steekt
knippert het huisje groen
en de onderste blijft rood knipperen en auto laad niet op
wie weet wat dat kan zijn
Ik hoor het graag
Gr Robin
Link naar reactie
Delen op andere sites
11 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten