rubenverhaaf Geplaatst 30 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2007 Hallo medeforummers.. ik heb het idee dat mijn LMM is overleden, er zit nu een hitachi in. ben eens wezen spelen met Vagcom en vond op de heer Speek zijn site enkele waardes nou heb ik een logje gedraait van alleen de lmm en die staat in Exel volgens de site van gerrit speek moet de 1.6 en de 1.8 liter een waarde hebben van Motoren Luchtwaarden 1.4 lt ; 1.6 lt 60g/s - 70g/s 1.8 lt ; 2.0 lt 75g/s - 80g/s Passat 1.8 t (150,180,225 pk) 90g/s - 95g/s VR5 2,3 lt 85g/s - 100g/s V6 Audi 2,4 lt ; 2,6 lt ; 2,8 lt ; 3,0 lt 85g/s - 100g/s VR6 2,8 lt ; 2,9 lt ; 3,2 lt 90g/s -100g/s nou draait die van mij bij de hoogst gemeten waarde 96 g/s en de laagst gemeten waarde 9 g/s bij 4600 rpm nou hoor ik hier op de site andere waardes als dat er op die site staan dus hier graag wat info over eventueel ook welke waardes ik nog meer kan meten voor uitsluitsel voor een defecte lmm en hoe ik het in een mooi grafiekje krijg ipv exel kolommen mvg, Ruben Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rubenverhaaf Geplaatst 30 december, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2007 dit was mijn uitdraai trouwens .. niet mooi oplopend oid kris kras waardes in vergelijking met de rpm Marker;STAMP; /min; ms; ms; g/s;STAMP;;;;;STAMP;;;; ;0 01;3120;4 90;8 93;33 47;;;;;;;;;; ;0 61;3280;8 05;15 90;57 15;;;;;;;;;; ;1 21;3440;8 75;17 85;65 62;;;;;;;;;; ;1 80;3600;8 65;17 51;68 26;;;;;;;;;; ;2 37;3800;8 50;17 34;70 34;;;;;;;;;; ;2 97;3960;8 30;16 91;72 15;;;;;;;;;; ;3 57;4160;8 35;17 17;75 83;;;;;;;;;; ;4 15;4320;8 30;17 00;78 47;;;;;;;;;; ;4 75;4520;8 25;16 91;81 39;;;;;;;;;; ;5 37;4680;8 30;17 09;84 51;;;;;;;;;; ;5 97;4840;8 35;17 25;88 06;;;;;;;;;; ;6 51;5000;8 40;17 25;91 87;;;;;;;;;; ;7 08;5160;8 40;17 34;94 65;;;;;;;;;; ;7 66;5320;8 50;17 43;98 40;;;;;;;;;; ;8 22;5480;8 50;17 43;101 25;;;;;;;;;; ;8 79;5600;8 40;17 17;102 92;;;;;;;;;; Sunday;30;December;2007;13:43:51 8D0 907 558 F;;1 8L R4/5V MOTR HS D02; Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 30 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2007 ik heb het idee dat je een verkeerd blok gelogd hebt of die LMM is echt gaar Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rubenverhaaf Geplaatst 30 december, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2007 heb net een nieuwe gedaan.. het is blok 2 van engine.. 2 exel bijlage bijgevoegd is misschien wat overzichtelijker mvg, Ruben LMM.xls lamda en lmm.xls Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 30 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2007 jij logt verkeerd.. je moet in de 3e versnelling vanaf 3000rpm volgas intrappen tot begrenzer een log maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rubenverhaaf Geplaatst 30 december, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2007 dus vanaf 3000 toeren plankgas tot begrenzer dan stoppen. doe ik wel het goede blok .. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 30 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2007 ik weet dat bij een 1.8 niet uit het hoofd, maar blokjes met MAF zijn belangrijk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Eric Geplaatst 2 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 Waardes lijken me wat aan de lage kant. Kom met mijn (A3) 1.8T tot rond de 120gr/s. Zie bijlage. LOG-01-004-002-013xls.xls Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 2 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 Vuistregel voor LMM waarden en vermogen is: vermogen = LMM/0,8. Dus voor een 1.8T met 150pk moet je dus 120 g/s meten op de top. Wellicht gaat dit ook op de een normale 1.8. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Eric Geplaatst 2 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 Waardes lijken me wat aan de lage kant.Kom met mijn (A3) 1.8T tot rond de 120gr/s. Zie bijlage. Heb zelf niet goed gelezen, zie nu dat het om een 1.8 gaat en dus geen 1.8T. Dan kan die lmm waarde wel kloppen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 2 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 Vuistregel voor LMM waarden en vermogen is: vermogen = LMM/0,8. Dus voor een 1.8T met 150pk moet je dus 120 g/s meten op de top. Wellicht gaat dit ook op de een normale 1.8. voor een benzine misschien, voor een diesel moet de waarde boven de 800g/s ofzo liggen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rubenverhaaf Geplaatst 2 januari, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 dan begrijp ik niet waar het hem dan in kan zitten.. ja gasklephuis.. maar die is naar mijn weten gereinigd en in basis gezet is dit uit te lezen met shareware vagcom..? zoja waar moet ik dat dan zoeken.. andere sugesties zijn altijd welkom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 2 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 Misschien moet je eerst uitleggen wat het probleem is, de waarden van gerrit speek kloppen iig niet voor de 1.8t, deze liggen op 120 g/s. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rubenverhaaf Geplaatst 2 januari, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 het probleem is het hikken van de motor bij optrekken niet altijd maar soms daarnaast heb ik het idee dat ik iets vermogen te kort kom en bij gas loslaten begint het stationair toeren tal te schommelen tussen de 400 en de 900 dacht dat dit al hier stond maar zal wel in een ander onderwerp staan excusses daarvoor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 2 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 Hoe loopt de motor stationair in stilstand dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rubenverhaaf Geplaatst 2 januari, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 eerste schommelend en op een gegeven moment op het toerental dat hoort hij schommeld eerst een keer of 6 en dan draait die netjes 850/900 toeren Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 2 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 Heb je kap al eens opgedaan bij stationair draaien, zou een goed luisteren naar een mogelijk vacuumlek. Dus valse lucht aanzuigen. Bij de 1.8t is dit een vaker voorkomend probleem Wat is trouwens de motorcode, dit is code van 3 letters en staat op een alu tab op het motorblok. Is de Hitachi LMM orgineel? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 2 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 ADR hoogstwaarschijnlijk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rubenverhaaf Geplaatst 2 januari, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 ik heb wel eens geluisterd en toen viel me niks zuigends op of hitachi orgineel is betwijfel ik eigenlijk.. duits met chinees.. motorcode is ADR.. ik zal eerdaags nog eens goed onder de kap luisteren of ik iets hoor ik vind het echter wel zeer storend dat geschommel want het hoort niet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 2 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 Je hebt nog geen codes gescand, of wel? Dat kan ook aanwijzigen bevatten. Wel gek dat het toerental eerst schommelt en daarna wel goed is. Kan ook zijn de de koelwatersensor (achter op het blok) de boel in het 100 stuurt. Als je echt geen valse lucht kunt waarnemen zou ik deze preventief vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rubenverhaaf Geplaatst 2 januari, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 autoscan haakt af zodra die in abs groep komt.. geeft die de melding dat dit alleen kan met geregistreerde software.. ik vond het idd ook vreemd dat het niet blijft gebeuren en wel op een geven moment op de juiste toeren komt.. ik had dit met de Audi ook alleen dan de andere kant op schommelend tussen stationair en 1300 toeren.. dit bleek de ISV te wezen ook wel stappenmotor genoemt.. stekker los geen probleem stekker aangesloten het rare motor gedrag ik vermoed idd dat er iets is met een sensor.. maar ik ben niet echt bekend met vagcom nu een paar keer gebruikt en het is de shareware versie dus alle mogelijkheden heb je ook niet sensor zou ik zoiezo wel kunnen vervangen kost de kop niet maar onnodig geld uitgeven vind ik ook weer zonde kan ik wel iets beters mee doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 2 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 Zijn er codes in alleen de engine group, ik neem even aan dat andere groepen niet relevant zijn voor jou probleem. Ik scan zelf nooit andere groepen dan engine. Zet anders die eventuele engine-codes hier in het topic. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rubenverhaaf Geplaatst 2 januari, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 zal hem morgen even aan de laptop hangen is nu 3 dgn geleden dat ik heb gekeken.. toen stond er volgens mij niks in wie weet nu wel waarom alleen engine scannen.. wie weet is der wat anders mis wat je niet zo 1 2 3 merkt.. wat wel van belang kan wezen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 2 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 waarom alleen engine scannen.. wie weet is der wat anders mis wat je niet zo 1 2 3 merkt.. wat wel van belang kan wezen Omdat geen andere module/group iets te maken kan hebben met een schommelend toerental bij stationair, dat kan alleen maar engine-group zijn is mijn ervaring. Als je idd geen codes aantreft maar wel problemen hebt is het wel zoeken en preventief vervangen bv. De koelvloeistofsensor is daar een mooi voorbeeld van. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rubenverhaaf Geplaatst 3 januari, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2008 daar zit idd wel een logica in zal hem vanavond eens uitlezen om te zien of die iets aangeeft, dan laat ik het je weten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rubenverhaaf Geplaatst 3 januari, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2008 nou toennet even de auto aan de laptop gehangen.. en geen foutcodes in engine groep.. de rest niet na gekeken echter toen ik vanavond naar huis reed vanaf me werk kwam het rare inhouden weer voor ik zal het proberen te beschrijven ; als ik vol of half gas geef dan lijkt het net of die een cilinder mist geef ik een heel klein beetje gas en laat hem dan zo in toeren klimmen helemaal geen probleem kan alle toeren halen zonder dat hij iets raars doet alleen vanaf een kwart tot volgas gaat die bokken verder geen ploffen uit de uitlaat of iets dergelijks even bij tank station gestopt moest nog sigaretten halen, vervolgens rij ik weg doet hij het nog echter na een paar honderd meter liep die weer normaal een zeer raar verhaal waar ik niet goed van word.. wat is de functie van de klopsensor.. kan dit hier iets mee te maken hebben Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
rubenverhaaf
Hallo medeforummers..
ik heb het idee dat mijn LMM is overleden, er zit nu een hitachi in.
ben eens wezen spelen met Vagcom en vond op de heer Speek zijn site enkele waardes
nou heb ik een logje gedraait van alleen de lmm en die staat in Exel
volgens de site van gerrit speek moet de 1.6 en de 1.8 liter een waarde hebben van
Motoren Luchtwaarden
1.4 lt ; 1.6 lt 60g/s - 70g/s
1.8 lt ; 2.0 lt 75g/s - 80g/s
Passat 1.8 t (150,180,225 pk) 90g/s - 95g/s
VR5 2,3 lt 85g/s - 100g/s
V6 Audi 2,4 lt ; 2,6 lt ; 2,8 lt ; 3,0 lt 85g/s - 100g/s
VR6 2,8 lt ; 2,9 lt ; 3,2 lt 90g/s -100g/s
nou draait die van mij bij de hoogst gemeten waarde 96 g/s
en de laagst gemeten waarde 9 g/s bij 4600 rpm
nou hoor ik hier op de site andere waardes als dat er op die site staan
dus hier graag wat info over
eventueel ook welke waardes ik nog meer kan meten voor uitsluitsel voor een defecte lmm
en hoe ik het in een mooi grafiekje krijg ipv exel kolommen
mvg, Ruben
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
23
17
9
4
Popular Days
3 jan
18
2 jan
17
30 dec
7
10 feb
6
Top Posters For This Question
rubenverhaaf 23 posts
DM 17 posts
Vdub 9 posts
Pasaroma 4 posts
Popular Days
3 jan 2008
18 posts
2 jan 2008
17 posts
30 dec 2007
7 posts
10 feb 2009
6 posts
Posted Images
57 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten