Ga naar inhoud

  • 0

Meetwaardes 1.8 20v voor de LMM


rubenverhaaf

Vraag

Hallo medeforummers..

 

ik heb het idee dat mijn LMM is overleden, er zit nu een hitachi in.

 

ben eens wezen spelen met Vagcom en vond op de heer Speek zijn site enkele waardes

 

nou heb ik een logje gedraait van alleen de lmm en die staat in Exel

 

volgens de site van gerrit speek moet de 1.6 en de 1.8 liter een waarde hebben van

 

Motoren Luchtwaarden

1.4 lt ; 1.6 lt 60g/s - 70g/s

1.8 lt ; 2.0 lt 75g/s - 80g/s

Passat 1.8 t (150,180,225 pk) 90g/s - 95g/s

VR5 2,3 lt 85g/s - 100g/s

V6 Audi 2,4 lt ; 2,6 lt ; 2,8 lt ; 3,0 lt 85g/s - 100g/s

VR6 2,8 lt ; 2,9 lt ; 3,2 lt 90g/s -100g/s

 

nou draait die van mij bij de hoogst gemeten waarde 96 g/s

en de laagst gemeten waarde 9 g/s bij 4600 rpm

 

nou hoor ik hier op de site andere waardes als dat er op die site staan

dus hier graag wat info over

 

eventueel ook welke waardes ik nog meer kan meten voor uitsluitsel voor een defecte lmm

 

en hoe ik het in een mooi grafiekje krijg ipv exel kolommen

 

mvg, Ruben

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

dit was mijn uitdraai trouwens ..

 

niet mooi oplopend oid kris kras waardes in vergelijking met de rpm

 

Marker;STAMP; /min; ms; ms; g/s;STAMP;;;;;STAMP;;;;

;0 01;3120;4 90;8 93;33 47;;;;;;;;;;

;0 61;3280;8 05;15 90;57 15;;;;;;;;;;

;1 21;3440;8 75;17 85;65 62;;;;;;;;;;

;1 80;3600;8 65;17 51;68 26;;;;;;;;;;

;2 37;3800;8 50;17 34;70 34;;;;;;;;;;

;2 97;3960;8 30;16 91;72 15;;;;;;;;;;

;3 57;4160;8 35;17 17;75 83;;;;;;;;;;

;4 15;4320;8 30;17 00;78 47;;;;;;;;;;

;4 75;4520;8 25;16 91;81 39;;;;;;;;;;

;5 37;4680;8 30;17 09;84 51;;;;;;;;;;

;5 97;4840;8 35;17 25;88 06;;;;;;;;;;

;6 51;5000;8 40;17 25;91 87;;;;;;;;;;

;7 08;5160;8 40;17 34;94 65;;;;;;;;;;

;7 66;5320;8 50;17 43;98 40;;;;;;;;;;

;8 22;5480;8 50;17 43;101 25;;;;;;;;;;

;8 79;5600;8 40;17 17;102 92;;;;;;;;;;

Sunday;30;December;2007;13:43:51

8D0 907 558 F;;1 8L R4/5V MOTR HS D02;

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vuistregel voor LMM waarden en vermogen is: vermogen = LMM/0,8. Dus voor een 1.8T met 150pk moet je dus 120 g/s meten op de top.

 

Wellicht gaat dit ook op de een normale 1.8.

 

voor een benzine misschien, voor een diesel moet de waarde boven de 800g/s ofzo liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het probleem is het hikken van de motor bij optrekken niet altijd maar soms

daarnaast heb ik het idee dat ik iets vermogen te kort kom

 

en bij gas loslaten begint het stationair toeren tal te schommelen tussen de 400 en de 900

 

dacht dat dit al hier stond maar zal wel in een ander onderwerp staan

excusses daarvoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je kap al eens opgedaan bij stationair draaien, zou een goed luisteren naar een mogelijk vacuumlek. Dus valse lucht aanzuigen.

 

Bij de 1.8t is dit een vaker voorkomend probleem

 

Wat is trouwens de motorcode, dit is code van 3 letters en staat op een alu tab op het motorblok.

 

Is de Hitachi LMM orgineel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb wel eens geluisterd en toen viel me niks zuigends op

 

of hitachi orgineel is betwijfel ik eigenlijk.. duits met chinees..

motorcode is ADR..

 

ik zal eerdaags nog eens goed onder de kap luisteren of ik iets hoor

ik vind het echter wel zeer storend dat geschommel want het hoort niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt nog geen codes gescand, of wel? Dat kan ook aanwijzigen bevatten. Wel gek dat het toerental eerst schommelt en daarna wel goed is.

 

Kan ook zijn de de koelwatersensor (achter op het blok) de boel in het 100 stuurt. Als je echt geen valse lucht kunt waarnemen zou ik deze preventief vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

autoscan haakt af zodra die in abs groep komt.. geeft die de melding dat dit alleen kan met geregistreerde software..

 

ik vond het idd ook vreemd dat het niet blijft gebeuren en wel op een geven moment op de juiste toeren komt..

 

ik had dit met de Audi ook alleen dan de andere kant op schommelend tussen stationair en 1300 toeren.. dit bleek de ISV te wezen ook wel stappenmotor genoemt.. stekker los geen probleem stekker aangesloten het rare motor gedrag

 

ik vermoed idd dat er iets is met een sensor.. maar ik ben niet echt bekend met vagcom nu een paar keer gebruikt en het is de shareware versie dus alle mogelijkheden heb je ook niet

 

sensor zou ik zoiezo wel kunnen vervangen kost de kop niet maar onnodig geld uitgeven vind ik ook weer zonde

kan ik wel iets beters mee doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn er codes in alleen de engine group, ik neem even aan dat andere groepen niet relevant zijn voor jou probleem. Ik scan zelf nooit andere groepen dan engine. Zet anders die eventuele engine-codes hier in het topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
waarom alleen engine scannen.. wie weet is der wat anders mis wat je niet zo 1 2 3 merkt.. wat wel van belang kan wezen

 

Omdat geen andere module/group iets te maken kan hebben met een schommelend toerental bij stationair, dat kan alleen maar engine-group zijn is mijn ervaring.

 

Als je idd geen codes aantreft maar wel problemen hebt is het wel zoeken en preventief vervangen bv. De koelvloeistofsensor is daar een mooi voorbeeld van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou toennet even de auto aan de laptop gehangen.. en geen foutcodes in engine groep.. de rest niet na gekeken

 

echter toen ik vanavond naar huis reed vanaf me werk kwam het rare inhouden weer voor

 

ik zal het proberen te beschrijven ;

 

als ik vol of half gas geef dan lijkt het net of die een cilinder mist

geef ik een heel klein beetje gas en laat hem dan zo in toeren klimmen helemaal geen probleem

kan alle toeren halen zonder dat hij iets raars doet

 

alleen vanaf een kwart tot volgas gaat die bokken verder geen ploffen uit de uitlaat of iets dergelijks

 

even bij tank station gestopt moest nog sigaretten halen, vervolgens rij ik weg doet hij het nog echter na een paar honderd meter liep die weer normaal

 

een zeer raar verhaal waar ik niet goed van word..

 

wat is de functie van de klopsensor.. kan dit hier iets mee te maken hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden