Ga naar inhoud
  • 0

B8 GTE hikt bij langzaam optrekken

Vraag

Geplaatst

Als ik vanuit stilstand langzaam optrek, bij filerijden bijvoorbeeld, dat gaat dat (een beetje) schoksgewijs. Is echt alleen bij snelheden onder de 10kmpu. Ooit vroeger ook gehad bij een handgeschakelde auto waarvan de koppeling bijna op was. Kan dit bij een DSG ook het geval zijn? Of is er iets anders aan de hand? Er staat nu 113.000 op de teller. Hoor graag of dit bekend klinkt.

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Mijn vorige GTE (2015) had dit alleen als je heel rustig elektrisch op een helling wegreed vanuit stilstand, dus met de benzinemotor uitgeschakeld. De facelift waar ik nu in rijd heeft er geen last van. Ik heb er nooit actie op ondernomen, maar het afgedaan als producteigenschap, veroorzaakt door de manier waarop de elektromotor aangestuurd wordt.

• 0
Geplaatst

Ah, ik zal eens kijken of die het ook op de verbrandingsmotor ook doet. Zo niet, dan is het dus niet iets om me direct zorgen over te maken...

• 0
Geplaatst

DSG6-koppeling gaan zelden stuk, het zal eerder de mechatronic zijn die wat mankeert dan de koppeling.

• 0
Geplaatst

Ik weet niet of het hetzelfde is, ik heb een soort hik wanneer je vanuit stilstand van 10 naar 20 gaat.
Hij staat nu onder garantie bij de dealer en deze geeft aan dat de bakolie vervangen moet worden, deze is te oud waardoor de sensor niet meer goed werkt.
Ik ben benieuwd.....

• 0
Geplaatst

vreemd, bakolie moet elke 60dkm gedaan worden, of rijd je er maar 1000km per jaar mee dat de olie inmiddels in 9jr tijd ofzo nooit gedaan is?

Afhankelijk van de softwareversie in motor en bak helpt dat ook vaak wel om die te updaten.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden