Ga naar inhoud
  • 0

Zweterige motor


kaal.nl

Vraag

Hoi allemaal,

Ik heb gister de beschermkap onder m'n motor verweiderd ivm vermeende olielekkage! Ik heb in een eerder topic al geklaagd over een penetrante geur. De oorzaak is bekend maar ik kan nog steeds niet ontdekken waar er nu olie vandaan lekt op m'n uitlaat(voorpijp)! Een foto maken is geen doen want je kan het met het blote oog amper zien!

Maar goed, kap verweiderd en zag dat mijn V6 toch wel heel nat was aan de onderkant. Ik heb de auto nog maar een maand maar begin me toch een beetje zorgen te maken! Ik heb alles zoveel mogelijk schoongemaakt en zal binnenkort nog maar eens gaan kijken. De auto heeft bij aflevering een beurt gehad en de olie is nog vrij vers aan de onderkant. Zouden ze het er misschien naast gegoten hebben??? Mijn collega heeft een Audi A6 met de zelfde motor en die is wel kurkdroog!

Diezelfde A6 heeft nog 50.000 meer gelopen als mijn 2.8 V6!

Komt dit bij jullie bekend voor of maak ik me zorgen om niets?

Het oliepijl is wel goed. mvg Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is maar een oplossing om er achter te komen. Het blok eens helemaal schoon maken en de dan regelmatig kijken of hij schoon blijft of niet.

 

Ik heb geen recente ervaringen met VW-benzinemotoren. Maar zolang er geen olievlekken op je oprit komen zou ik mij geen zorgen maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik had je vorige keer al geantwoord in je andere topic.. Als het de kleppendeksel pakkingen zijn zou je het wel moeten kunnen zien opzich..

 

Voor zo ver ik kan zien zijn het niet de kleppendeksels. Het zou kunnen dat ze zweten aan de achterkant van de motor maar daar kan je echt bijna niets zien! Het is daar helemaal volgebouwd. Gister heb ik ook de aanzuigbuis verwijderd van luchtfilter naar injectie maar dan kan je alsnog niet veel zien.Daaronder lekt hij wel (met warme motor) op de voorpijp. Ik heb gister de olievuldop losgehad en daar zit wel een beetje sludge aan! Zou dit te maken hebben met verstopte carterventilatie? Graag zie ik jullie reactie tegemoet..Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als een kleppendeksel zweet dan is het juist vaak aan de achterkant, daar zitten de pakkingen van de nokkenaskettingspanner en die zijn wat gevoeliger.

 

Een verstopte carterventilatie, de oorzaak van een zwetende deksel, kan het gevolg zijn van sludge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb bij onze 2.6V6(feitelijk eenzelfde motor) in de Audi 80 ook de carterventilatieslangen losgehaald en deze zaten ook vol met sludge..

 

Ik ga hier binnenkort zon motorreinigingskuur van Forte mee doen en die 2 slangen worden vervangen door 2 nieuwe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu ben ik toch wel benieuwd! Ik ga deze week gauw kijken of de carterventilatie vernauwd/verstopt zit! De carterventilatieslang naar het luchtfilter loopt bij mij ook boven de voorpijp v/d uitlaat. Het zal toch niet zo zijn dat deze toch lek is.... Dat zou bijna te makkelijk zijn!!!

Ik ben zowiezo toch van plan om de auto een daagje bij de dealer neer te zetten want er mankeert nog meer aan :roll: (het bekende c.v. probleem)

mvg Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden