Ga naar inhoud
  • 1

Passat GTE/B8 - verwarming stuk


eelcoo

Vraag

Nu het weer kouder wordt kwam ik tot de onaangename ontdekking dat de verwarming van mijn Passat GTE uit 2016 niet meer werkt. Ik heb een aantal stappen ondernomen om diagnose te stellen:

Full-elektrische modus

  • Klimatiseren/voorverwarming m.b.v. wegrijdtijdstip werkt niet 
  • Verwarmen tijdens het rijden werkt niet

Hybrid-modus

  • Als ik 10-15 minuten heb gereden op de benzinemotor, dan loopt de olietemperatuur op tot 90 graden. Echter werkt dan de verwarming tijdens het rijden nog steeds niet

Algemeen

  • De verwarming werkt ook niet als ik temperatuur op HI/maximaal zet en blower op maximaal. Het valt op dat de blower dan ook niet hard gaat blazen.
  • NB: wanneer ik de temperatuur op LO zet en de blower op maximaal, dan gaat de blower wel hard blazen

Kunnen jullie eens meedenken wat het probleem zou kunnen zijn? Het mooiste zou zijn als ik het zelf kan oplossen of in ieder geval de diagnose kan stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
1 uur terug, Dukcer zei:

Niemand?

Heeft u een kopie van de vcds uitdraai ? Deze geeft veelal iets meer info dan alleen de tekst die u meegeeft. In welk adres is deze fout te lezen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Precies wat @wulfke zegt. Bij de garage die ik eerder in dit topic tipte schijnen zich de afgelopen anderhalf jaar zes mensen gemeld te hebben naar aanleiding van dit topic. Bij alle zes was de diagnose vergelijkbaar: kapotte HV kachel.

Voordeel: de HV kachels van VW, Audi, Skoda etc. kunnen allemaal (tweedehands) worden ingebouwd. Maar het is dus helaas wel een zwak punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden