hans_zelf Geplaatst 28 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2007 Hi all, Ik overweeg de aanschaf van een 150pk V6 TDI uit '98-'99 ofzo. Liefst de 4motion, in ieder geval automaat. Omdat dat mijn eerste VW zou worden heb ik geen idee waar ik zoal op moet letten en wat de meest voorkomende problemen -if any - bij dit type zijn. Er staat er bijvoorbeeld momenteel één te koop in Kootwijkerbroek met ongeveer 250.000 op de klok. Is dat opletten geblazen of probleemloos 1½ ton erbij draaien? Alvast bedankt! Hans Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeteka Geplaatst 28 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2007 Opzich kan er met een dergelijke motor probleemloos een ton bijgedraaid worden. Let er wel op dat hij bijvoorbeeld nieuwe distributie heeft. Je kan natuurlijk wel verwachten dat je onderhoudt aan de wagen krijgt met een dergelijke kilometerstand. Onderhoud als remmen, automaatbak, motorisch etc. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch toch? Verder meen ik me te herinneren dat er één punt van aandacht was bij de V6 diesel, maar daar moeten de type specialisten maar even dieper op ingaan. Welkom op het forum overigens Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjorn Geplaatst 28 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2007 heb even op de website gekeken, maar als ze hierom vragen "Lichte schade, defect en/of veel kilometers is geen bezwaar" krijg ik altijd een beetje raar idee bij dit soort handelaren, alsof ze ff dan de kmstand ff terug draaien en profesioneel laten poetsen om de schades weg te werken. maar dat is mijn idee. mischien is het allemaal wel dik in orde, niet alle handelaren zijn het zelfde. ben zelf ook op zoek naar een passat. dus ik lees ff lekker de reacties mee hier. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjorn Geplaatst 28 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2007 was er niet iets met olie verbruik van die motoren Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hans_zelf Geplaatst 28 december, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2007 heb even op de website gekeken, maar als ze hierom vragen "Lichte schade, defect en/of veel kilometers is geen bezwaar" krijg ik altijd een beetje raar idee bij dit soort handelaren, alsof ze ff dan de kmstand ff terug draaien en profesioneel laten poetsen om de schades weg te werken. maar dat is mijn idee. Het gaat me ook niet zozeer om deze, ik ken deze handelaar niet dus inderdaad voorzichtig mee zijn. In de prijsklasse die ik zoek (ong. 7000) kom je echter meestal deze kilometerstanden tegen, vandaar Hans Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JurgenTDI Geplaatst 28 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2007 1. Nokkenassen, dit is een bekend probleem bij deze motoren (AFB). Ze gaan inlopen. Een nieuw setje inc. montage zit zo rond de 1400 euri. 2. Kleppendeksels. Dit type motor heeft last van 'zwetende' pakkingen... Een pakking kost niet veel, maar er zit wel wat werk aan. 3. Brandstofpomp. Rond de 200.000 - 250.000 km gaan ze meestal stuk. Revisiepomp kost je rond de 600 euri. Nieuwe ongeveer 1300 inc. inbouw. 4. Draagarmen. Eigenlijk een algemeen bekend feit... 4 stuks per wiel. 5. Automaat wordt door VW niet als onderhoudplichtig onderdeel erkend, dus grote kans dat de bak slijtageonderhevig is. Bakolie een paar keer spoelen kan wonderen doen, er gaat 9L in en de olie kost ongeveer 20 euri per Liter. + arbeidsloon en 2x spoelen / vullen is toch redelijk wat geld... Een revisiebak is duuuuurrrr..... 6. Olie achterdiff wordt normaal gesproken nooit vervangen, toch had ik de eer met versleten kroonwiel en zonnewiel (tandwielen in de differentieel) te mogen rondrijden. Eenvoudige oplossing: spoelen en vullen met nieuwe olie. Een revisiediff kost rond de 1500 euri (dacht ik zo uit mn blote hoofdje). En voor de rest... tsja, tis een geweldige auto/motor als die het doet. Bij deze prijsklasse zou ik gewoon uitkijken, een goede V6 TDI 4motion koop je normaal gesproken niet voor dit geld. Let bij aanschaf iig op de koude-start, en bij serieuze aanschaf zou ik een compressietest laten uitvoeren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thijs Geplaatst 28 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2007 kun je niet beter gaan voor een 110 pk uitvoering dan? Daar heb je wat minder 'algemene problemen' mee (ik heb 2 ton waarvan 1 getuned met een 110 pk (AFN blok) golf TDI gereden en daarmee heb ik alleen last gehad met de poelie vd krukas en dat was geen megadure reparatie). En het is inderdaad zo dat je rond de 250.000k de nodige kosten op het gebied van slijtageonderdelen als ophanging tegen zou kunnen komen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 28 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2007 Kijk hier ook even naar: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=21277 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
keek Geplaatst 28 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2007 Hi all, Ik overweeg de aanschaf van een 150pk V6 TDI uit '98-'99 ofzo. Een '98er gaat je niet lukken. De V6 TDI kwam pas in '99. Wat betreft de nokkenassen en brandstofpomp; Ik sta sinds van de week 300.000 km en heb van geen van beiden nog last. Het olieverbruik is bij mij 0. De draagarmen komen er nu aan. Lmm is idd en keer vervangen alsmede aircofan. Cent. deurverg. is bij mij sinds kort defect. Althans 1 deur doet niet meer mee. Automaat problemen heb ik sowieso niet. Ik heb een schakel. Torsendifferentieel heb ik ook nog niets aan gehad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjorn Geplaatst 29 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2007 zorg dat dat je van een auto met zeker die km stand, alle onderhouds history krijgt. bij goed onderhoud kan zo'n auto wel heel wat hebben. tsja ja dat geld niet alleen voor de passat maar alle auto's... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hans_zelf Geplaatst 2 januari, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 tsja, tis een geweldige auto/motor als die het doet. Dat is toch iets wat ik niet wil horen van iemand die er zelf één heeft Maar ff zonder gekheid: heb je met dit type in het algemeen meer "last" dan met bijvoorbeeld de 110 PK? Hans Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 2 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2008 ja, neem of een model 2000> of neem een 110pk en laat em tunen. Wil je persee 4M neem dan een 3BG(vanaf 2001) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JurgenTDI Geplaatst 3 januari, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2008 Tsja.. het is gewoon 1 van de minst-goede V6 motoren die VAG gebouwd heeft, helaas. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten