Hulp gevraagd voor het inbouwen van een MFL (3 spaak) stuurwiel
Betreft een Passat B6 R-Line uit 2009
Sleepring:(origineel) 3C0 959 653 B
Stuurmodule: (nieuw) 3C0 953 549 AJ. (origineel) 3C0 953 549 BA
Airbagkabel: 3C8971584A
We hebben de nieuwe airbagkabel (3C8971584A) + stuurmodule (3C0 953 549 AJ) geplaatst.
Vervolgens fouten gewist, alles gecodeerd, weer fouten gewist en gekeken wat overbleef.
Probleem wat aanwezig bleef was dat stuurhoek niet kon inleren waardoor er ook stuurbekrachtiging en overige fouten waren.
Echter is de auto tenslotte ook in wegrijblokkering geschoten (Immo) waardoor dat de sleutel niet meer werkte, hierdoor zijn er dus nog meer problemen gekomen.
We vermoeden dat we de SKC (Secret Key Code) nodig hebben zodat we kunnen inloggen en de sleutels opnieuw kunnen inleren om dit probleem op te lossen. Vervolgens dan opnieuw proberen de stuurhoek te calibreren zodat alles gaat werken.
De nieuwe stuurmodule is wel geschikt, dit hadden we al gecheckt echter heb ik ook de twijfels over de sleepring(waar dus ook de stuurhoeksensor normaal in zit)
Werkzaamheden gedaan door: Vagcom Limburg en dubbel check door Rainesh
Hopelijk kan iemand ons op weg helpen of zijn jullie misschien tegen dezelfde problemen aangelopen.
Bij het terugzetten van de oude module werkt alles weer naar behoren, behalve de MF knoppen natuurlijk!
Vraag
JimVenlo
Hulp gevraagd voor het inbouwen van een MFL (3 spaak) stuurwiel
Betreft een Passat B6 R-Line uit 2009
Sleepring:(origineel) 3C0 959 653 B
Stuurmodule: (nieuw) 3C0 953 549 AJ. (origineel) 3C0 953 549 BA
Airbagkabel: 3C8971584A
We hebben de nieuwe airbagkabel (3C8971584A) + stuurmodule (3C0 953 549 AJ) geplaatst.
Vervolgens fouten gewist, alles gecodeerd, weer fouten gewist en gekeken wat overbleef.
Probleem wat aanwezig bleef was dat stuurhoek niet kon inleren waardoor er ook stuurbekrachtiging en overige fouten waren.
Echter is de auto tenslotte ook in wegrijblokkering geschoten (Immo) waardoor dat de sleutel niet meer werkte, hierdoor zijn er dus nog meer problemen gekomen.
We vermoeden dat we de SKC (Secret Key Code) nodig hebben zodat we kunnen inloggen en de sleutels opnieuw kunnen inleren om dit probleem op te lossen. Vervolgens dan opnieuw proberen de stuurhoek te calibreren zodat alles gaat werken.
De nieuwe stuurmodule is wel geschikt, dit hadden we al gecheckt echter heb ik ook de twijfels over de sleepring(waar dus ook de stuurhoeksensor normaal in zit)
Werkzaamheden gedaan door: Vagcom Limburg en dubbel check door Rainesh
Hopelijk kan iemand ons op weg helpen of zijn jullie misschien tegen dezelfde problemen aangelopen.
Bij het terugzetten van de oude module werkt alles weer naar behoren, behalve de MF knoppen natuurlijk!
Ik hoor het graag.
Groet Jim
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
29
14
12
8
Popular Days
16 jan
17
13 jan
11
17 jan
10
18 jan
6
Top Posters For This Question
JimVenlo 29 posts
dieseltje 14 posts
wulfke 12 posts
Bonny 8 posts
Popular Days
16 jan 2022
17 posts
13 jan 2022
11 posts
17 jan 2022
10 posts
18 jan 2022
6 posts
Popular Posts
JimyB
Kleine update, zover bekend zijn de onderdeelnummers welke bij de advertentie staat goed, ze werken daar namelijk een stuk nauwkeuriger.
dieseltje
dus wordt de stuurelektronica steeds meer verdacht....
JimVenlo
@Rampie95 je zou het niet verwachten maar ik kom uit Venlo 😇. Ik heb zojuist contact gehad met de verkoper van de module en wat blijkt hij heeft nog precies dezelfde module liggen. Deze module komt nu
Posted Images
78 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten