Ga naar inhoud
  • 0

Olie lekkage versnellingsbak

Vraag

Geplaatst

Goedenavond passierijders

Betreft een  3bg uit 2001 deze lekt olie aan de onderkant van de bak.

Iemand enig idee waar dit vandaan zou kunnen komen??

Als ik van bovenaf kijk met open kap,zag ik ook dat er op de bovenkant versnellingbak nat was van olie...

20211121_165949.jpg

20211121_170016.jpg

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

OPGELOST:   de oorzaak was de kettingspanner die ERG  lekte,  deze is nu vervangen aangezien alles lost moest  ook gelijk de distributieriem met toebehoren vervangen

• 0
Geplaatst

Kleppendeksel is goed en is in het verleden al vervangen.

Komt echt van de bak.

Lijkt erop van de aansluiting van bak op het blok te komen

Hoe kan ik de Carventilatie checken?

Geen storing  met obd scanner en loopt mooi stationair

• 0
Geplaatst

Ik ken nog maar weinig van de specifieke VW techniek maar als het van tussen bak en blok komt zijn er bij de meeste merken maar 2 mogelijkheden: krukaskeerring van de motor of keerring van de ingaande as van de bak. Meestal zie je aan de kleur van de olie wel of het uit de motor of bak komt. Als het motorolie is zijn er 2 mogelijkheden: krukaskeerring is aan het verslijten (geen idee hoe het bij VW zit maar dat komt maar zelden voor) of de olie wordt naar buiten gedrukt door te hoge carterdruk (vandaar de tip om de carterventilatie te checken) 

• 0
Geplaatst

auto is voor de lekkage op de brug geweest, garage zegt dat het niet uit de bak komt, maar ergens aan de linkerkant van de cilinderkop.
Maar kon niet duidelijk zien helaas.
iemand tips?

• 0
Geplaatst

Als het "ergens" vandaan komt, lijkt het mij het beste om (zo ver als mogelijk) de boel op te schonen en dagelijks of na elke rit te kijken of je kunt zien waar het vandaan komt en daar naar handelen. 

• 0
Geplaatst
9 hours ago, Sharkyvr said:

auto is voor de lekkage op de brug geweest, garage zegt dat het niet uit de bak komt, maar ergens aan de linkerkant van de cilinderkop.
Maar kon niet duidelijk zien helaas.
iemand tips?

Waar zit de carter ventilatie aansluiting op de cilinderkop? Ik heb gehad dat de O ring lekte en dat gaf een aardige olie bende. 

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden