Ga naar inhoud

Omgeving stad Groningen.


J.J

Aanbevolen berichten

Maakt het veel uit waar je een wagen laat uitlijnen.

Kan je behalve meer of minder brandstof gebruik ook nog ergens anders aan merken dat de wielen goed op slecht zijn uitgelijnd.

Waar in de omgeving zouden jullie het laten doen, als jullie in de stad Groningen zouden wonen???

Inmiddels de remschijven/blokjes, fuseekogels, banden en schokdempers vernieuwd, dus uitlijnen is een logies vervolg op het geheel.

 

Alvast bedankt voor jullie adviezen, en mee denken.

 

Mhg,

@J.J

Uit de stad Groningen.

Ps, 

Wij zijn ons aan het klaar maken om voor langere tijd met ons T5-campertje naar Spanje te vertrekken, daarom moet alles goed zijn.

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, dieseltje zei:

Ik heb mijn auto laatst bij Oldeman laten uitlijnen. Niet duur en de auto rijdt recht. Stuur staat recht. Dus niets mis mee.

Bedankt @dieseltje

Is het ook te merken als de boel niet goed is uitgelijnd ik merk geen verschil met voor die tijd, hoe weet je dat het noodzakelijk is, en wat kost zo'n grapje.

Het is natuurlijk niet handig om door verkeerde banden slijtage er achter te komen dat het uitlijnen noodzakelijk was, dus zal het sowieso maar laten doen.

Ik ga ze morgen een e-mailtje sturen.

M.g.h,

J.J

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fenomenen bij verkeerde uitlijning:

- Scheef staand stuur bij rechtuit rijden

- abnormale bandenslijtage bij toespoor (Slijtage aan binnenkant loopvlak band) 

- abnormale bandenslijtage bij uitspoor (slijtage buitenkant loopvlak band) 

- wielvlucht - abnormale bandenslijtage

- onderstuur bij bochtenwerk 

- scheef trekken bij het optrekken

uiteraard is de bandenslijtage pas te merken na het maken van enige kilometers na de ingreep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-7-2021 om 21:04, dieseltje zei:

Beste is jaarlijks te laten controleren. Is maar net wat je er voor over hebt.

Ha dat wist ik niet heb het nog nooit laten doen, aan het T3-campertje die we zestien jaar hebben gehad heb ik alles vernieuwd behalve de nieuwe motor die er in zat, heb ik schijnbaar altijd mazzel gehad, ook niet verkeerd.

Ik heb het bedrijf al een berichtje gestuurd, bedankt voor jullie tips, heel fijn als straks haast alles in orde is.

Haast we krijgen ook het advies van andere leden om ook de distributieriemriem en drukrol te laten vernieuwen, en dan zou het heel mooi zijn om een nieuwe computer chip en software te laten plaatsen, en alles af te laten regelen.

Wat een vooruitgang alles met elkaar zijn en wat gaat hij dan presteren, wat kunnen we verwachten nu is hij 1.9 L en 63 kw, het mooiste voor ons zou zijn als hij nog zuiniger, en nog fijner rijd.

 

Mhg,

J.J en zijn maatje.

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwacht niet dat door uitlijnen de wagen zuiniger wordt. Alleen als hij slecht spoort kan dat nadelig zijn voor je verbruik. Als je nu geen klachten hebt, zoals scheef trekken of niet fijn rechtuit rijden, dan zal er niet veel aan mankeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn auto een paar maanden bleek ( na een klapband ) dat beide voorbanden tot op de draad versleten waren (binnenzijde loopvlak). Dit forum om een goede uitlijner gevraagd en daar laten uitlijnen.
Nooit last gehad van scheeft stuur of trekken van de auto, toch waren beide banden de volgende beurt wéér op dezelfde plek te veel versleten.

Ik heb ze nu weer laten uitlijnen (andere garage) maar vrees dat ze na 30k-40k toch weer dezelfde slijtage laten zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-7-2021 om 21:55, dieseltje zei:

Verwacht niet dat door uitlijnen de wagen zuiniger wordt. Alleen als hij slecht spoort kan dat nadelig zijn voor je verbruik. Als je nu geen klachten hebt, zoals scheef trekken of niet fijn rechtuit rijden, dan zal er niet veel aan mankeren.

Inderdaad geen klachten ik hoef zelf rechtuit minder te corrigeren, waar ik anders vrij constant mee bezig was.

Het bedrijf wat @dieseltje me heen had verwezen is inderdaad best schappelijk in prijs, maar was qwa planning geheel vol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, J.J zei:

Inderdaad geen klachten ik hoef zelf rechtuit minder te corrigeren, waar ik anders vrij constant mee bezig was.

Het bedrijf wat @dieseltje me heen had verwezen is inderdaad best schappelijk in prijs, maar was qwa planning geheel vol.

Rond deze tijd zitten de meeste garagebedrijven vol. iedereen wil nog snel even de auto voor de vakantie klaar hebben. 
Voortaan gewoon deze zaken voor eind mei begin juni plannen, dan kun je gerust op vakantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden