Na vorige week langs de weg te hebben gestaan met een lekke koppakking en stoom langs ieder gaatje, heb ik vandaag het laatste boutje van de auto aangedraaid om de reparatie te voltooien.
De volgende onderdelen zijn vervangen/gerepareerd:
- koppakking en kleppendekselpakking
- cilinderkopbouten
- pakking inlaat en uitlaat
- koelflens inclusief temperatuursensor en o-ringen
- koelflens en thermostaat
- distributieriem (ik was toch bezig)
- carterventilatie en slang
De kop zelf leek nog recht te zijn na controle met een rij en een voelermaat.
Vanavond heb ik de sleutel voor het eerst in een week mogen om draaien na 3 maal starten zonder zekering om te controleren (check voor compressie) of hij nog steeds warm liep. Helaas na een kwartiertje wachten schiet hij door naar de 120 graden.... verder draait de motor erg netjes stationair en klinkt hij ook erg zuiver (beter dan voorheen)
Zou het kunnen zijn dat de kop toch krom is geweest of zijn er andere mogelijk boosdoeners in het spel te controleren/vinden? Kan iemand mij verlichten?
Vraag
Schuurbiers
Goedenavond,
Na vorige week langs de weg te hebben gestaan met een lekke koppakking en stoom langs ieder gaatje, heb ik vandaag het laatste boutje van de auto aangedraaid om de reparatie te voltooien.
De volgende onderdelen zijn vervangen/gerepareerd:
- koppakking en kleppendekselpakking
- cilinderkopbouten
- pakking inlaat en uitlaat
- koelflens inclusief temperatuursensor en o-ringen
- koelflens en thermostaat
- distributieriem (ik was toch bezig)
- carterventilatie en slang
De kop zelf leek nog recht te zijn na controle met een rij en een voelermaat.
Vanavond heb ik de sleutel voor het eerst in een week mogen om draaien na 3 maal starten zonder zekering om te controleren (check voor compressie) of hij nog steeds warm liep. Helaas na een kwartiertje wachten schiet hij door naar de 120 graden.... verder draait de motor erg netjes stationair en klinkt hij ook erg zuiver (beter dan voorheen)
Zou het kunnen zijn dat de kop toch krom is geweest of zijn er andere mogelijk boosdoeners in het spel te controleren/vinden? Kan iemand mij verlichten?
Groetjes!
aangepast door Schuurbiers12 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten