Ga naar inhoud

Zelfdimmende achteruitkijkspiegel


HB24

Aanbevolen berichten

Als je er al eentje hebt? Of als je nu een normale spiegel hebt?

 

Want als je er nog geen eentje hebt, dan moet je nog wat draden trekken. En als ik mij niet vergis zit er dan ook een regensensor in. :)

 

Edit : Die sensor zit natuurlijk in de ruit.. ik bedoelde dus het dradenwerk :bash:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat die combinatie altijd op? Ik bedoel, kan je ook een dimmende spiegel hebben zonder regensensor? En hoe activeer je de sensor, of staat ie altijd aan? De auto waar ik het over heb (een BG 2003, niet de mijne) heeft dacht ik een normale hendel met intervalinstelling.

 

Overigens ben ik niet echt te spreken over zo'n dimmende spiegel, gedimd zie je op de koplampen van de autos achter je na, helemaal niets meer. Kun je het ook uitzetten of moet je dan de sensor afplakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat die combinatie altijd op? Ik bedoel, kan je ook een dimmende spiegel hebben zonder regensensor? En hoe activeer je de sensor, of staat ie altijd aan? De auto waar ik het over heb (een BG 2003, niet de mijne) heeft dacht ik een normale hendel met intervalinstelling.

 

Overigens ben ik niet echt te spreken over zo'n dimmende spiegel, gedimd zie je op de koplampen van de autos achter je na, helemaal niets meer. Kun je het ook uitzetten of moet je dan de sensor afplakken?

 

Als het goed is zit er een klein knopje onder je spiegel die kan je gebruiken om de zelfdimming uit te schakelen! 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het knopje om de dimstand uit te schakelen zit er pas vanaf MJ 2004 op.

Daarvoor was hij niet uitschakelbaar.

Een zelfdimmende spiegel is altijd in combinatie met een regensensor.

 

Now you now when my Passat see daylight! 8) ...2004!

 

Dus ik heb een regensensor :roll: Hoe werkt dat dan :?:

 

latex; Michel :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat die combinatie altijd op? Ik bedoel, kan je ook een dimmende spiegel hebben zonder regensensor?

 

Dat is een goede vraag. Ik heb geen enkel idee weet je dat? Ik ging er zomaar vanuit dat het zo was ;)

 

@ Pindar : Je hendel 1 standje naar boven activeert je regensensor. De "interval" kan je regelen met dat kleine knopje bovenop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt heel eenvoudig zien of je een regensensor/zelfdimmende binnenspiegel hebt : als er tussen de voet van de binnenspiegel op de voorruit en de hemelbekleding een kunstof kokertje zit ( hier zit de bedrading in ) dan ben je voorzien van deze comfort verhogende gadget. Zit er dan aan de onderkant ook een klein drukknopje dan kun je de dimstand tevens nog uitschakelen. ( dan is de groene led onder het spiegelglas ook uit ) tevens zit er aan de onderzijde van deze spiegel ook nog 2 led`s die een rood licht afgeven over de middenconsole/radio/airco gedeelte....... net zoals de echte W8 verlichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Pindar : Je hendel 1 standje naar boven activeert je regensensor. De "interval" kan je regelen met dat kleine knopje bovenop.

 

Kleine kant-tekening....

Je moet de hendel in"rust-stand zetten" voordat je het contact aan schakeld.

Pas na dat je het contact aangezet heb (en de motor gestart heb) de hendel 1 tik naar boven doen. Dan is de regen sensor geactiveerd.

Ga je hierna met de interval knopjes spelen schakelt, volgens mij, de regen sensor uit en zullen de wissers met een vaste interval tijd wissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht juist dat je me het schuifknopje op de hendel de gevoeligheid van de regensensor kon instellen?

 

Klopt...

 

:?::roll::?: De rechter hendel is voor het activeren van de screenwippers! Als ik die 1 stand omhoog zet staat hij dan op interval (die ik met dat kleine knopje bovenop van intervalsnelheid kan veranderen) of staat de regensensor dan geactiveerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Mijn auto heeft vandaag in de zon gestaan en nu is de spiegel gedeeltelijk los van de ruit. Het lijkt wel of de lijm warm geworden is waardoor de hechting deels is verdwenen. Ik krijg hem niet meer goed vast.

 

Hoe kan ik dit fixen?

 

Hoe werkt de regensensor eigenlijk? Is dat optisch? Of zit er een vochtsensor in? Is de ruit voorbereid voor een regensensor en zoja hoe?

Ik vond laatst al dat de wissers te vaak op en neer gingen terwijl het nauwelijks regende. Moet je de sensor soms ijken/afstellen? Zouden ze dat vergeten kunnen hebben bij het installeren van een nieuwe ruit? De ruit lijkt namelijk nieuw.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk anders eens op www.passatplus.de daar staat wat info op.

 

Daar heb ik gekeken, maar daar staat niets over de bevestiging van de spiegel op de ruit, alleen een aansluitschema en de benodigde onderdelen.

 

Net bij CarGlass geweest en zij vertelden dat de zwarte ring waar de spiegel op gemonteerd al compleet op de ruit geleverd wordt. Die zwarte ring is bij mij dus aan het loslaten. :cry: Wordt dus een nieuwe ruit?? Gelukkig heb ik nog garantie.

 

De sensor schijnt niet afgesteld te hoeven worden. Maar hoe die nu werkt (optisch/vocht sensor) weet ik nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dacht zelf dat regensensor optisch is, heb MJ2004.

mijne gaat me ook veel te vaak naar m'n zin aan.

 

gisteren een seat altea gezien, heeft wel losse dimmende binnenspiegel zonder de regensensor, misschien ook te monteren in passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het laatste model 3BG dimmende binnenspiegel met schakelaar en regensensor schijnt er een speciaal plaksetje te zijn. Met 2 componentenlijm (zoals in een ander topic werd aangehaald) krijg je hem niet goed meer vast op de ruit.

 

Kun je de regensensor nog schoonmaken, nu ik hem er toch helemaal van heb?

 

Iemand ervaring met dat plaksetje? Montagetips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 years later...

Topic is al oud maar wil nog wat toevoegen. Bij mij reageert de sensor ook imbeciel. De sensor meet de lichtreflecties als gevolg van regendruppels. Er zat een luchtbel tussen de sensor en de ruit. Op de ruit zit een soort ronde zwarte opstaande rand. Daarin past de sensor. Die sensoreenheid zit IN die ronde ruimte geplakt (niet gelijmd !) met een soort gelachtig rubbertje/plakkertje. Dat plakkertje krijg je voor een habbekrats bij carglass. Heb ergens gehoord dat de dealer die niet los levert (heel bijzonder.....). Als je vriendelijk bent, willen ze de sensor wellicht opnieuw vastplakken in de eerder genoemde zwarte ronde houder die semi-permanent vast zit op de ruit. De kunst is dit zo te doen dat er geen luchtbellen onder zitten.

 

Wat ik ze zag doen: Is de sensor van het raam af uit de houder trekken (niet te snel, de oude plakker kleeft); oude gelresten verwijderen van de sensor en van de binnenkant van de ronde zwarte houder die nog op de ruit zit. Goed droog en schoon houden. Plakkertje bevestigen op de sensor. Sensor weer in de houder drukken, klemveertjes monteren zodat de sensor vast blijft zitten aan de zwarte houder.

 

Helaas bleek dit bij mij niet voldoende: hij reageert nog steeds imbeciel. Maar verder zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden