Ga naar inhoud

rdol

Members+
  • Aantal items

    68
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over rdol

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Nieuwleusen

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

rdol's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ik las dit (oudere) bericht. Ik heb het zelfde. Is er iemand die dit heeft verholpen..? Mag ik vragen wat dat kostte...? Dank hiervoor Groet Rene
  2. Sinds vandaag gaan de deuren niet open met de AB (wel mechanisch). Sluiten gaat wel goed. Ook niet alle lampen knipperen bij het bedienen van de AB. Heb meerdere electrische klachten: - binnenverlichting werkt niet als deur open gaat, maar werkt wel gewoon via handschakelaar - temperatuurmeter op dashboard werkt soms niet, soms wel. Motor wordt los daarvan netjes gewoon warm e.d. - zal laatst een vaag knipperend dashboardlampje (half contact-achtig), dit probleem verdween na enkele dagen. Ik denk aan een massaprobleem. Maar ja.... wie ben ik.. Heb een tijdje geneusd in allerlei electrische schema's maar het is me gewoon te ingewikkeld en niet echt mijn ding. De comfortbox was overigens droog en ik zag geen corrsoie. Ik neem aan dat er daarvan maar eentje in een auto zit....? Ook het massacontact bij de A-stijl en ergens in het middenconsole en (op herinnering) bij de comfortbox (?) lijken visueel corrosievrij. Heb dit niet grondig gecontroleeerd. Heb wel lekkage gehad (bekend passat probleem; is opgelost), maar het water zat toen overal rechtsonder de matten en niet links bij de bestuurder. Is er iemand min of meer in de buurt van zwolle die hier (tegen vergoeding uiteraard) naar wil kijken. De ca 85 euro bij de dealer (zonder garantie) stuit me tegen de borst.
  3. Hoorde van een monteur dat als het af-en-toe voorkomt, dat hij nog nooit had meegemaakt dat het de sensor was, maar wellicht de bekabeling of de meter. Herkent iemand dit...?
  4. Als de motor draait (vanaf ca 2000 toeren en heftiger vanaf 4000 toeren) dan hoor ik steeds een zacht maar irriterend trilgeluid(je) bij de pook. De pook zelf trilt niet overmatig. Zogauw ik de pook aanraak is het weg. Het is in alle versnellingen hetzelfde. Iemand enig idee waar dit weg komt. Heb de pookknop, pookknophoes en kapje over de onderzijde van de pook (2 boutjes) al een keer losgehaald, maar zie niets bijzonders in het gat richting de schakelstang e.d. (maar dat is geen wonder, want ik heb er geen verstand van .... ahum)
  5. Het valt me op dat soms de meter op 0 blijft staan. De kachel wordt wel warm en de bovenste slang aan de radiator ook. Is dit een thermostaatprobleem of een sensorprobleem...?. Dethermostaat en het huis ervan zijn ca 3 weken geleden vervangen.
  6. 165.000 dus die ketting en koppelingsplaten is niet helemaal vreemd. De notoir zwakke plekken (lekkage, thermostaat, draagarm) ook niet helemaal een verrassing. Allemaal tegelijk is wel wat bizar. Toch heb ik wat met die wagen.... hij rijdt heerlijk.
  7. Yep daar is ie weer....: dynamo kaduuk en lekkage bij thermostaathuis. Kosten: thermospul 170 euro, dynamo 310 euro 5 uur werkplaatstarief. Next...!
  8. Dank voor de moeite. Zal es kijken binnenkort. Overigens heb ik tot nu toe geen kortslutiing meer gehad..... maar goed even kijken kan geen kwaad.
  9. Nog eentje blijkt: hoes van de steekas. Kost ca 50 euro, gok zo'n 1,5 a 2 uren werk. Next.... !
  10. Notoir zwakke plek: Thermostaathuis. Heb ik wat onderschat. Huis is niet zo duur. Echter met pakkingen, ringen en een thermostaat EN een lastige montage (lees uren) valt het toch tegen. Dit ding zit ongelukkig (hoe verzinnen ze het) achter het blok heb ik gehoord. Dikke duim: 200 euries Als iemand het voor fiks minder kan, dan stap ik nu in de auto en kom naar je toe
  11. Hee Joost Waar zit die draad ergens. Is dat uit te leggen...? Gr Rene
  12. Weer wat geleerd..... $#$#!!#@@..... bolkonische bouten willen niet helemaal "zakken" in een boutgat met een konische voering. Bestel dus niet te gauw langere bouten als je maar iets te kort komt (zoals ik ). Weggegooid geld dus. De door mij 0,5 cm gekochte langere Konische bouten, zakten ook nog eens dieper in de voering en daardoor waren ze dus weer te lang... althans bij de voorwielen. Bij de achterwielen had ik geen last.
  13. Wat misschien te doen is om gaatje te maken middenonder op het schuivende deel en daaroverheen een moertje te lijmen. Via een boutje daarin kan wellicht de schuifweerstand ingesteld worden. Heb wel wat twijfels of de moer te lijmen is.
  14. Mijn middenarmsteun loopt te licht naar voren en naar achteren door de druk van mijn elleboog/onderarm. Weet iemand een truuk-speciaal om dat wat stroever te laten lopen..?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden