Ga naar inhoud

Anti vorst tips gevraagd


JAB

Aanbevolen berichten

De vorst komt er weer aan en met een nieuwe auto voor de deur heb ik twee vragen.

Mijn auto staat altijd buiten en niet onder een carport. Ik gebruik geen autohoes (ga ik niet doen ook).

 

1. Hoe voorkom je krassen op de ramen als gevolg van het ijskrabben?

 

2. Soms zit de vorst zo vast op de ramen (met name de voorruit), dat het er haast niet af te krijgen is. Hoe kan dit eigenlijk en hoe kun je dit voorkomen?

 

Dank voor jullie tips/suggesties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, er zijn een paar mogelijkheden, maar neem maar aan van iemand die 6 maanden per jaar winter heeft, dat de makkelijkste oplossing is:

RUITEN KRABBEN. Gebruik alleen plastic krabbertjes, geen metalen.

Anders werkt het wel om de auto 15 minuten eerder te starten en warm laten lopen (een beetje moeilijk met een TDI jammergenoeg).

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn passat zit een standkachel van Eberspächer. 30 minuten van te voren aanzetten en je auto is heerlijk warm en je ramen zijn ijsvrij. Vond het eerst geen plus punt toen ik de auto kocht, maar ik kan het inmiddels wel waarderen.

 

Het bijkomende voordeel is dat de motor geen koude start heeft en dus gelijk mooi loopt. Het verbruik is 1/4 liter per uur en het geheel kan after market ingebouwd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurjen, Een advies bij standkacheltjes (eberspächer meestal) is dat je het regelmatig moet gebruiken. Anders gaan ze gegarandeerd kapot Dat hebben we bij 3 van de 5 sprinters die wij hebben. Een kapotte standkachel is irritant als de pleuris als het -20 is en je auto de hele nacht buiten heeft gestaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ramen er 's nacht uit halen.... :mrgreen:

Nee, gewoon krabben een een plastieken krabber. Niet die hele goedkope rommel. En met beleid krabben. Maar vannacht nog niet....

 

Ik zou trouwens geen ijsspray gebruiken. Vriest na een paar tellen ook weer op. Krabben is gewoon het beste. :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de Halfords (geloof ik) verkopen ze van die folie met zuignappen, die trek je strak over de voorruit, zuignappen aan de binnenkant vd ruit vastmaken en dan doe je de deuren dicht; 's morgens haal je het folie eraf en je bent klaar.

 

Toen ik nog garageloos was heb ik dit altijd naar tevredenheid gebruikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik giet al zo lang ik auto rij lauw warm water over de ruiten werkt perfect en ik heb nog nooi een problemen gehad tevens geen krassen!

 

 

Als het niet te hard vriest doe ik het ook (gemakzucht). Als het wat kouder is dan word het linke soep geloof ik. Maar dan moet het wel echt koud zijn he, en dan heb je vaak geen last meer van dichtgeslagen ruiten omdat er dan praktisch geen vocht meer in de lucht zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon water op het raam wat micky zegt

t gaat mij net zo

en er zal een een scheur komen ik heb het nog nooit gehad

maar wel al die jaren een stand kachel bespaard

water is het best ik gooi het echt ook op elk raam alles mooi helder en ik heb vol zicht

in plaats van die eikels die koude handen heeft en te vroeg gaat rijden

je hebt er potretten bij je lacht je kapot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag laatst in een foldertje (Makro of Office Center) een electrisch element die je aan de binnenkant van de ruit plakt met zuignappen en dan in de sigaretten aansteker. Binnen 3 min ontdooid, aldus de advertentie...

 

Kijk eens op www.conrad.nl art.nr. 853800 - 89

 

Lees dat je min. 15A moet hebben, heeft een 3BG dat?

 

Dit lijkt me ook wel wat: 841650 - 89

Link naar reactie
Delen op andere sites

AHA! Ik heb deze winter het middel tegen vorst gevonden :-) Ben in de Total om een fles (5l) ruitenwisservloeistof geweest, het blauwe spul zou pas bij -20° vervriezen.

 

Daarmee heb ik uiteraard mijn reservoir aangevuld, maar ik heb de overschot in een fles met sproeikop gegoten (zo'n fles waar vroeger een schoonmaak product in zat). Als mijn venster vervrozen is sproei ik enkele keren en het ijs verdwijnd onmiddelijk, bovendien denk ik met dit restje de hele winter te doen. Je hebt echt niet veel nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden