Ga naar inhoud
  • 0

Aftermarket Xenon uitgebouwd(!) bij Passat 3C


Eric

Vraag

Heb net m'n HID Xenon weer uitgebouwd :(

Ben er ondertussen al een 1/2 jaar mee aan het hobbiën.

Ik blijf m.n. problemen houden met de rechterkoplamp: niet willen opstarten als de motor al loopt of uitgaan als ik grootlicht aan doe.

 

De volgende zaken heb ik al gedaan:

 

  • Lampcontrole uitzetten via VagCom
    Xenon proberen aan te zetten via Vagcom, maar lukt niet. (waarde gaat weer terug naar origineel)
    "speciale" kabels ertussen
    "Speciale" ballasten voor canbus.

 

Maar probleem blijft zich voordoen, dus vandaar dat ik ze maar uitgebouwd heb.

 

Iemand nog suggesties?

 

Eric.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Goeie tip, was ik vergeten erbij te zetten want had ik al gedaan.

Het probleem lijkt te zijn dat ik via Vagcom de "long coding" niet op Xenon kan zetten.

Hierdoor is er (net) te weinig spanning voor de Xenon.

De problemen beginnen ook pas zodra de motor loopt.

In januari krijg ik m'n nieuwe Passat, dus ben benieuwd of ik het daar wel aan kan passen.

Hou jullie op de hoogte.

 

Eric.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Eric.. dat probleem heb ik ook dus, alles aangesloten en bekend gemaakt via Laptop, nog steeds s'morgens springt de Linker lamp niet aan en komt er een foutmelding op het display. n azowat 10x lampen aan en uit zetten komt die eindelijk tot leven.

na de ballast(starter) en 1 lamp te hebben omgeruild, waar ik het gekocht heb blijft het probleem zich nog voorkomen.

 

Vandaag wat gerommeld in de motoruimte en tot conclussie gekomen dat de Ballasten Massa (kortsluiting)maken in de motorruimte. ik heb de beugels bevestigd aan de carrosserie waardoor het Massa maakt.

1 ballast blijft ook een raar geluid maken als je de lampen aan zet.

 

haal je de ballasten van de carrsserie af, leg je ze bijv. op de plasticemotor beschermplaat doet alles het weer Prima !..

 

Morgen test ik het nog een keer. dan zien we wel verder.. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Senad,

 

Ik had ze al van de carrossorie af, eentje tegen het ruitensproeiervat en de andere tegen de kunstof kap van de zekeringkast.

Was het een beetje zat vandaar dat ik ze uitgebouwd heb. Maarja, nu wel erg weinig licht........... :(

Nu maar hopen dat ik het op m'n nieuwe Passat wel voor elkaar krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik lees hier de problemen met Xenon verlichting. Belangrijk is om in ieder gevan voorschakelunits te monteren welke geschikt zijn voor je Can Bus computer welke in bijna alle modellen na 2002 is gemonteerd tot heden.

Door de montage van bovenstaande voorschakelunit treed er absoluut geen probleem op.

 

Kost ietsje meer maar is probleemloos.

 

Groet,

 

Gerald

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog vergeten te vermelden, de voorschakelunit moet wel zijn werkstroom van 4A na 2 sec hebben bereikt anders treden er als nog problemen op, knipperende lamp, uitval, storing aan de lichtcomputer en in een extreem geval storing in de Can computer welke je daarna via OBD moet resetten.

Er zijn Can Bus ontstekers die wel werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden