Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
SixteenV

Advies voor passat 1.4 tsi handgeschakeld

Vraag

Hallo, 

Ben op zoek naar een passat, heb al advies gevraagd voor de 3AA,maar ben nu een 1.4 tsi 3C uit 2009 tegengekomen, met 215000 km, ketting reeds vervangen, waar op te letten nog meer? Koppeling bijv? Hoe controleer je dat? 

Vriendelijke groet Andre 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

als ketting gedaan is en het is een 122pk kan er relatief weinig gebeuren, hooguit dat de wastegate-stroef loopt waardoor je een keer aan een andere turbo zit.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Voelen hoe ver je koppelingspedaal omhoog gaat en wanneer de koppeling aangrijpt, helemaal bovenin, dan zijn ze meestal versleten. Tijdens de proefrit in de hoogste versnelling zetten en dan vanaf lage toeren volgas geven en dan observeren of de koppeling slipt.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Nou de auto wat ik op oog had is verkocht, zou zaterdag anders komen kijken, heb nu 1.8 tfsi handgeschakeld gezien, is hier net als de 1.4 weinig mee aan de hand? En heb een 1.4 Dsg 7 traps gezien, 165000 gelopen, is deze automaat betrouwbaar? 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Als je het forum mag geloven kan de dsg7 een probleem kindje zijn maar ik heb er bijvoorbeeld 1 met 220k op de klok zonder problemen.

Maar zo als geld voor elke 2de hands auto die je koopt moet je geluk hebben. Het blijft een risco.

Maar ga er mee rijden en luisteren. Voelt het goed zou ik er niet te veel zorgen om maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
10 uren geleden, mikerosauer zei:

Als je het forum mag geloven kan de dsg7 een probleem kindje zijn maar ik heb er bijvoorbeeld 1 met 220k op de klok zonder problemen.

Maar zo als geld voor elke 2de hands auto die je koopt moet je geluk hebben. Het blijft een risco.

Maar ga er mee rijden en luisteren. Voelt het goed zou ik er niet te veel zorgen om maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

Niet alleen met 2de hands. Nieuw is ook geen garantie om probleemloos te rijden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Niet alleen met 2de hands. Nieuw is ook geen garantie om probleemloos te rijden.
Maar dan kun je terug vallen op fabrieks garantie . Dacht k althans

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
1 uur terug, mikerosauer zei:

Maar dan kun je terug vallen op fabrieks garantie . Dacht k althans

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

Of je nou wel of niet hoeft te betalen, het ging over probleemloos rijden en niet kostenloos😁

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Of je nou wel of niet hoeft te betalen, het ging over probleemloos rijden en niet kostenloos
Heb je gelijk in maar als je niet zelf hoeft te betalen scheelt wel weer

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
On 1-12-2019 at 12:03, Vdub said:

als ketting gedaan is en het is een 122pk kan er relatief weinig gebeuren, hooguit dat de wastegate-stroef loopt waardoor je een keer aan een andere turbo zit.

Oke en de 1.8 tsi uit 09-10,heeft ie dat olieverbruik probleem? Heb dat ook met m'n vorige auto gehad namelijk (audi A4 2011), en wil dat graag niet weer hebben 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Op 16-12-2019 om 17:48, SixteenV zei:

Oke en de 1.8 tsi uit 09-10,heeft ie dat olieverbruik probleem? Heb dat ook met m'n vorige auto gehad namelijk (audi A4 2011), en wil dat graag niet weer hebben 

De dwarsliggende motoren hoor je niet zoveel over qua olieverbruik, voornamelijk de A4/5/6 en Q5

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Zaterdag ga ik kijken en als goed is een passat variant 3c uit 2010 kopen, 1.4 tsi,handgeschakeld, zijn deze allemaal de zelfde motorcode? Caxa?  De ketting is kort geleden vervangen. 

aangepast door SixteenV

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

zijn idd CAXA motoren

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
12 minutes ago, Vdub said:

zijn idd CAXA motoren

Oke, mooi dan, bedankt! Ben al hele tijd opzoek naar zo'n auto met lage km stand en de juiste opties, hoop hem zaterdag te hebben! 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Heb gisteren de auto opgehaald, het is een passat sportline uit 2010, maar kan nergens deze uitvoering vinden, zoals op autoweek.nl, ook bij de sites van bpm aangifte staan alleen easyline, trendline, Comfortline en highline, is alleen in Duitsland deze versie ofzo? 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Uitvoeringen moet je met een korreltje zout nemen, soms zie je een Comfortline met highline uitrusting etc.. Sportline kan een soort verlaagde comfortline zijn..

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden