Ga naar inhoud
  • 0

Storing in de centrale vergredeling passat 3bg 1998


Passat-blaauw1.8T

Vraag

Hallo

 

Ik ben nieuw hier ik heb een Passat 1.8 turbo uit 1998

Een geweldige auto maar 1 ding erger ik mij aan

Ik krijg de centrale deur vergrendeling maar niet klaar

Afgelopen vrijdag heb ik nieuwe deursloten geïnstalleerd alles goed na gekeken of alles werkt maar nog zit er een storing in rechter portier blijf het deurpennetje op de helft steken en de alarm gaat er niet op als ik hem op links opslot zet hoe kan ik dit oplossen en woont er ook iemand in de buurt van Heiligerlee Groningen die mijn auto kan uitlezen ben al een keer bij de garage geweest om een AB in te leren maar dat lukte ook niet

 

Hebben jullie nog tips

 

Mvg robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Robert,

Onder de mat, aan de bestuurderszijde, zit de comfortmodule in een grote zwarte doos. Als je auto problemen heeft gehad met vocht, wil het nog wel eens gebeuren dat de comfortmodule en/of de kabelboom niet goed meer is. Let vooral op de verbindingen in de kabelboom, waar er draden bij elkaar komen. Trek er eens aan om te kijken of de verbindingen nog goed zijn. Open ook eens de zwarte box om te zien of er geen water in zit of heeft gezeten. De boosdoener van deze waterlekkage zijn de uitwateringen van de parafaan, onder je accu. Kijk of deze goed open zijn en of er geen water in blijft staan. Ik heb pas mee gemaakt dat de verbindingen in de kabelboom totaal verrot waren en de CV niet meer werkte. Succes, Dolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Robert,

Onder de mat, aan de bestuurderszijde, zit de comfortmodule in een grote zwarte doos. Als je auto problemen heeft gehad met vocht, wil het nog wel eens gebeuren dat de comfortmodule en/of de kabelboom niet goed meer is. Let vooral op de verbindingen in de kabelboom, waar er draden bij elkaar komen. Trek er eens aan om te kijken of de verbindingen nog goed zijn. Open ook eens de zwarte box om te zien of er geen water in zit of heeft gezeten. De boosdoener van deze waterlekkage zijn de uitwateringen van de parafaan, onder je accu. Kijk of deze goed open zijn en of er geen water in blijft staan. Ik heb pas mee gemaakt dat de verbindingen in de kabelboom totaal verrot waren en de CV niet meer werkte. Succes, Dolf

Lekkage komt ook door lekke deurpakkingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo ik heb de kabels boom los gehaald bij de deuren nou zag dat hier een paar haar scheurtjes in zaten deze heb ik afgedicht met isolatie tape het is heel gek alarm doet het centrale deur vergrendeling werkt alleen aan de rechterkant gaat de pen niet verder om hoog dan op de helft ik heb er 2 nieuwe sloten in gezet besteld via auto doc

En deze er zelf in gezet alles werkt wel alleen de rechter deur gaat niet goed + de AB kan ik niet inleren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn linker achter pin gaat ook voor de helft omhoog en krijg de deur niet open van buiten. Als ik knop op ab indruk en gelijk handel trek gaat ie open.

Dus ben benieuwd wat hier uitkomt

Dat heb ik dus ook als ik de sleutel omdraai in het slot aan de rechterkant en vast hou in die positie dan blijft de pen wel omhoog staan tot nu toe nog geen oplossing gevonden

Ik denk dat de auto even aan de computer moet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo heren gister en vandaag een paar punten gedaan module bekeken en kabels gecontroleerd hier was niks mis mee kurk droog kabels bij de schanierpunten gecontroleerd

Rechts dikke bruine kabel zit een scheurtje in de mantel deze afgedicht met isotape en links zaten ook een paar kabels waar haar scheurtjes in zitten deze allemaal afgedicht waar kan ik nu nog meer kijken ik heb het idee dat rechts de veroorzaker is maar verder kan ik niks vinden of zou de slot kapot wezen die ik besteld heb via AUTODOC

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal

 

Het is me gelukt er is een nieuwe deurslot in gekomen

En deze werkt wel goed nou alleen een probleem ik moet een sleutel ingeleverd hebben dit lukt mij niet via wegen op internet dus hij moet aan de computer

Weet iemand iemand in de provincie Groningen die dit kan

Al vast bedankt allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sleutel in de IMMO (startblokkering) aanleren? Of start de wagen wel, maar moet je afstandsbediening ingeleerd worden?

Dat zijn twee verschillende zaken.

startblokkering heb je Vagpro voor nodig

voor ab aanleren VCDS/VAGCOM en kan meen ik zelfs zonder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sleutel in de IMMO (startblokkering) aanleren? Of start de wagen wel, maar moet je afstandsbediening ingeleerd worden?

Dat zijn twee verschillende zaken.

startblokkering heb je Vagpro voor nodig

voor ab aanleren VCDS/VAGCOM en kan meen ik zelfs zonder.

Het moet allebei zowel start onderbreker als AB voor de centraledeurvergredeling ik heb een nieuwe sleutel besteld met start onderbreker en chip nieuwe sleutelbaard weet jij ook iemand

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden