Ga naar inhoud
  • 0

Passat TDI 2.0 2015 bij geluid bij koude start


P00ky

Vraag

Beste Forum leden,

 

Ik hoop dat jullie mijn een beetje kunnen helpen of adviseren.

Elke keer bij een koude start hoor ik een piepend geluid na 5 a 10min gaat het weg,
het komt vanuit omgeving van de distributie riem, spanrol is 3 weken geleden vervangen (alleen de spanrol) men ging er van uit dat het de spanrol is geweest.
zie video. https://streamable.com/f1vej

 

 

9-10-2018 OPGELOST, het is de klok die tikt :-) vanuit het midden console.

Daarna hoor ik heel zacht tijdens het auto rijden een vage zachte tik geluid, soort van een relais.
ik kan het niet exact horen waar het precies vandaan komt het lijkt erop passagier zijde onderkant de dashboard (of achterkant van de motorblok).

Het is niet de CD speler, Airco aan en uitgezet geluid blijft het zelfde

Misschien dat iemand enige indicatie kan geven voordat ik

 

KM is 130000
Bouwjaar 2015
TDI 2.0 150PK

Model 3G2  / 3C

 

Alvast bedankt.

aangepast door P00ky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

van mijn kant ook even een update,  heb voor volgende week vrijdag een afspraak bij de dealer, en laat de dag ervoor al mijn auto daar staan, zodat ze het geluid goed kunnen horen bij een koude motor (als de motor warm is hoor je niets meer). ben benieuwd wat de conclusie is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk uitkomst is dat ze "niks aparts" hebben kunnen ontdekken.

Ik denk het wel. Een klacht moeten ze serieus nemen als monteur. En zeker in de garantie periode. Maar daar wil ik nog wel een keer meer over uitleggen als dat moet.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alvast n korte reactie, dealer heeft bevestigd dat het een kapotte spanrol is. Wordt onder garantie verholpen, kan vanmiddag de auto weer ophalen, zal dan even kijken wat ze allemaal vervangen hebben...

 

Update: spanrol en riem vervangen

aangepast door florist
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden