Ga naar inhoud
  • 0

Voor schermen vervangen 3c(fender,vleugel)


thabomb

Vraag

Ik wil mijn voorschermen gaan vervangen maar kan niet echt een goede how to vinden.

Op Youtube staan wel van jetta en passat 3bg, maar ik wil graag als weten voordat ik begin.

 

Ik heb begrepen dat de voorbumper eraf moet.

En er een moer gelast zit die je kan zien als de deur open is, de bout die erin zit zit zover ik kan zien er vanuit de wielkuip in.

En een torx bout iets hoger. (deze heb ik er ook al uit)

twee bouten/schroeven bij de dorpel? moet de dorpel er compleet af?

Boven op zitten er 4 deze heb ik los.

 

Is er nog meer wat ik moet weten?

 

Alvast bedankt weer. 

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een PDF toegevoegd met alle stappen om het spatscherm te vervangen. Alles staat in de juiste volgorde. Wat ik er zelf aan toe kan voegen is dat je het beste een bus lak en/of lakstift bij de hand kunt hebben (in dezelfde kleur als de auto) om eventuele beschadigingen rondom losgedraaide bouten e.d. te kunnen herstellen om roestvorming te voorkomen. Let daarnaast ook goed op dat de tussenstukken (onderdeelnummers: 3C0807505 en 3C0807506) goed op hun plek zitten bij het terug plaatsen van de voorbumper. Deze wilde bij mij niet direct goed op hun plek blijven zitten met als gevolg een te brede naad.

Succes!

 

Spatscherm in- uitbouwen Passat 3C2.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd + Even een kleine write up in Jip en Janneke taal :)  

 

1. wielbouten alvast iets los maken.

2. auto voor opkrikken en op steunen zetten

3. wielen demonteren en onder de auto leggen voor extra veiligheid.

4. modder kuip demonteren 

5, alle schroeven aan de onderkant eruit ik meen 9 stuks nu kan je de hele afdekking onder eraf halen.

6. als je nu vanuit de wielkasten in de bumper kijkt zie je 2 sleutel 10 moertjes die je met een goed verlengstuk en lange dop 10 er zo uitkrijgt, ook zit er nog een torx op de hoek zie afbeelding van de pdf, deze zit naar beneden geschroefd.

7. grill demonteren ik meen stuk of 8 bovenop en twee schuin omhoog bij de nummerplaat in de buurt nu kan je de gril eruit nemen.

8. als je de deur op een kier open doet en je kijkt er van de binnenkant in zie je een torx 30 deze mag eruit.

9. motorkap open daar zitten nog 4x torx 30 bovenop die mogen eruit

10. in de wielkast richting de stoelen zit een stuk schuim dit kan je eruit pakken, daarachter zitten een afdekking met 1 torx die mag er ook uit, als je daar nu in kijkt zie je nog een torx 30 die mag er ook uit.

11. in die zelfde ruimte onder zie je nog twee torx 30 die mogen er ook uit de sideskirts kunnen gewoon blijven zitten.

12. nu hoeft allen nog de bumper eraf (vergeet niet eventueel mislamp stekkers etc eerst los te maken), en de de rails waar de bumper inzit mag eraf, daaronder zitten nog twee torx 30 als je die eruit hebt kan het zij scherm er met beleid af.

 

En toen begon het te regenen :)

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Rachid17 zeker maar heb gelijk mijn pilot xenon erin gezet, en beide kanten vervangen.

Tevens zit alles beter vast dan ooit daarvoor, ik kwam schroeven te kort ;) (die ik gelukkig wel had liggen)

 

Enige is dat er een kort slangetje op de grond lag, ziet er aan beide kanten gekarteld uit dus mogelijk lag die gewoon los.

3co 612 041M staat er erop, zou volgens google van het vacuümsysteem van de handrem zijn, echter mijn handrem werkt gewoon.  

Ook is dit stukje maar ca 5 cm ik gok dat de slang een keer is ingekort ofzo en op de bodemplaat terecht is gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook moet ik zeggen dat je nu echt je slag kan slaan bij de sloperijen.

Er stonden 50 Passat's ze hadden niet eens schade komt zo uit Duitsland daar worden de diesels gedumpt vertelde de monteur mij.

Ik keek mijn ogen uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook moet ik zeggen dat je nu echt je slag kan slaan bij de sloperijen.

Er stonden 50 Passat's ze hadden niet eens schade komt zo uit Duitsland daar worden de diesels gedumpt vertelde de monteur mij.

Ik keek mijn ogen uit.

 

Ik begrijp het helemaal,waar zitten die sloperijen trouwens .....heb je ook namen ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Rachid17 zeker maar heb gelijk mijn pilot xenon erin gezet, en beide kanten vervangen.

Tevens zit alles beter vast dan ooit daarvoor, ik kwam schroeven te kort ;) (die ik gelukkig wel had liggen)

 

Enige is dat er een kort slangetje op de grond lag, ziet er aan beide kanten gekarteld uit dus mogelijk lag die gewoon los.

3co 612 041M staat er erop, zou volgens google van het vacuümsysteem van de handrem zijn, echter mijn handrem werkt gewoon.

Ook is dit stukje maar ca 5 cm ik gok dat de slang een keer is ingekort ofzo en op de bodemplaat terecht is gekomen.

 

Schandalig dat diegene het gewoon niet heeft opgeruimd heeft.hoeveel tijd heeft erin gezeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@thabomb Dat stukje slang welke je omschrijft is de vacuümslang van je voetrem (niet je handrem) en zit normaliter tussen de hoofdremcilinder en het vacuümsysteem (Zie: 3C0612041). Vanaf het remvloeistof reservoir of je hoofdremcilinder moet een slang lopen naar ergens aan de linkerkant van je luchtfilterhuis. Is dit ook het geval? 

 

Daar deze slang uit aan elkaar gekoppelde delen kan bestaan (bv met een druksensor of een membraan ertussen), bestaat de kans dat deze ertussenuit is geraakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Heatsink Ik heb er al mee gereden en hij remt nog goed.

Gok toch op een rest stukje ook omdat het aan beide kanten gekarteld is zie:

 

slang.jpg

 

Zover ik kan zien lopen er alleen harde leidingen naar het reservoir.

Het kan toch niet zo zijn dat ik straks ineens door mijn remmen heen trap?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat ziet er inderdaad uit als een rest stuk. Raar om deze slang in te korten hoewel ik eerder vermoed dat deze is vervangen of niet eens van je auto afkomstig is. Geen druk om maken verder. 

 

Door je remmen trappen zul je zeker niet. Hooguit verminderde remkracht. Deze vacuümslang zorgt voor een onderdruk in je hoofdremcilinder wat ten goede komt van je remkracht.

 

Hier een interessant stukje tekst over een vacuum rembekrachtiger

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden