Ga naar inhoud
  • 0

220V inbouwen


Revins

Vraag

Ik wil de 12V naar 220V omvormer (uit m'n vorige auto) ergens in de kofferbak wegwerken. In het instructieboekje kan er ook een 220V aansluiting naast de 12V. Zit daar ook ruimte achter om een omvormer te plaatsen (en hoe kom ik daar bij)? Of wat hebben anderen 'verzonnen'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Af fabriek zit de 230v aansluiting achter in de middenconsole bij de achterpassagiers. In een andere plaats in de auto is niet voorzien. Maar je kan hem overal plaatsen, wel een dik voedingsdraadje trekken en apart afzekeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt gelijk, dat had ik verkeerd gelezen/begrepen. Zit er in de middenconsole voldoende ruimte om een omvormer in te bouwen?

Maar uiteindelijk wil ik hem in de kofferbak laten uitkomen, zit er boven/voor de wielkasten nog wat loze ruimte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan allebei, bij de wielkasten is ook ruimte.

Je moet alleen een aparte draad nemen en niet de 12V aftakken.

 

Het beste kan die naar de zekeringen kast rechts, daar zit de geschakelde (ook de niet geschakelde) 12V.

Draad voldoende dik nemen en in de zekeringenkast afzekeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Revins Niet vergeten : achter de klep om de achterzetel los te maken zit ook nog een schroef onder een plastic kapje.

 

Bodem losschroeven doe ik zelf niet.

Wel moet je de wand van je achterbak er uit nemen dan het randje ernaast losklikken (let op dat de beugel niet in de gaten in de stijl vallen). Dan heb je aan de bovenzijden een plastic plug die de zijwand vastzet, deze kan je met een schroevendraaier eruit schroeven.

Eigenelijk moet ook de kofferdorpel er uit, maar met wat handigheid kan je de zijwand eronderuit krijgen.

 

En ook nog : een 3AA heeft geen zekeringkast rechts, tenzij je een panoramadak hebt, maar dan nog heb ja daar geen zekering vrij.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden