Ga naar inhoud
  • 0

Welke DSG?


Azerty

Vraag

Sinds kort ben ik trotse eigenaar van Passat variant 1.6 TDI (mei 2016). Wagen heeft nu ongeveer 70k km gereden en ik 'denk' een verandering in het gedrag van ont+koppelen van de 7traps DSG te bespeuren.

Toen ik me op het forum hier begon in te lezen op de DSG begon ik me af te vragen of het misschien geen 'inbeelding' is. Alhoewel ik geen geluiden hoor, en geen schokken voel.

Ik heb het gevoel dat op schakelmomenten (vooral laagste paar versnellingen) het schakelen met een vrij lange (2-3 seconde) 'slippende' koppeling gebeurt. Het duurt vrij lang voordat met (weinig) gas auto weer wat accelereert bij wegrijden op de schakelmomenten.

 

Hoe kom ik er nu achter welk type (droog/nat) DQx000 DSG ik precies in de wagen heb?

Service sticker zegt: DCX A motorcode en "REV" zou versnellingsbak code moeten zijn, hoe vertaalt dit naar de verschillende DSG versies die ik bij reparatie en tuningbedrijven genoemd zie?

 

En herkent iemand het fenomeen dat ik beschrijf, zijn er tips?

aangepast door Azerty
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

als je veel korte stukjes doet met veel stoppen en optrekken kan het zijn dat je koppeling op begint te raken..

Bij een 1.6TDI gaan ze doorgaans wel langer mee dan de 30-70dkm die er met een 1.4tsi mee gedaan word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De DSG 7 leert zichzelf ook in, wellicht dat je dat merkt?

Ik ben een rustige rijder en merkte altijd dat hij gaandeweg een steeds korte eerste versnelling ging hanteren. Als ik dan een tijdje handmatig de eerste versnelling gebruikte, en dan wat verder doortrok, dan werd het weer beter.

Na een DSG tuning bij VAG Techniek heb ik die steeds kortere eerste versnelling niet meer gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden