Ga naar inhoud

Waaraan kan je zien of je een dsg of tt hebt


johan1970

Aanbevolen berichten

Ik ben nogal nieuw betreft Passat cc .

 

ik vraag me af of ik een automaat of een dsg heb.

 

staat niks op mijn pook.

 

Nu zullen velen lachen maar ik weet het ff niet meer.

 

 

 

Gewone automaat dus, bij dsg heb je vooraan de pook een chroom plaatje zitten met de initialen DSG

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de CC is alleen maar een DSG geleverd, die is van na de TT periode bij de Passat 3C.

 

Edit: nog even terug gezocht, maar in de Passat is pas vanaf week 45 in 2010 de DSG leverbaar geworden icm de 2.0 TSI, daarvoor was het een TT6. Over de CC kan ik niks terugvinden, maar ik zou verwachten dat die alleen met DSG geleverd is.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de sticker staat niks ,althans ik zie de bomen de bos niet meer.

 

Sticker ziet er ongeveer uit zoals deze: http://www.vwgenuine..._pr_codes.shtml

 

Vervolgens kun je alles overtikken op http://igorweb.org/equidec.aspx  en dan zie je precies wat er aan je auto geschroefd is in de fabriek  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de CC is alleen maar een DSG geleverd, die is van na de TT periode bij de Passat 3C.

 

Edit: nog even terug gezocht, maar in de Passat is pas vanaf week 45 in 2010 de DSG leverbaar geworden icm de 2.0 TSI, daarvoor was het een TT6. Over de CC kan ik niks terugvinden, maar ik zou verwachten dat die alleen met DSG geleverd is.

De eerste generatie ea888 motor in de CC is met TT geleverd vanaf 2010 icm de 211 pk ea888.2 met de dsg6.

Ik had helaas een vroege 2010 met TT en heb die omgebouwd naar Dsg.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

TT is een klassieke automaat met koppelomvormer. En een DSG is eigenlijk twee versnellingsbakken in een. Een voor de oneven versnellingen en een voor de even versnellingen. Beide bakken hebben hun eigen mechanische koppeling, en er is altijd maar een koppeling aangekoppeld. Je hebt geen slipverliezen van de koppelomvormer meer (rendement gaat omhoog) en je kan razendsnel schakelen. koppeling 1 ontkoppelen en koppeling 2 koppelen en je hebt geschakeld.

 

#Edit: bij een DSG heb je het aan- en afkoppelen 'losgekoppeld' van het schakelen naar een andere versnelling.

DSG ontkoppelt eerst, koppelt dan direct weer aan en daarna pas hoeft de ontkoppelde 'bak' een andere versnelling te selecteren.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de CC is alleen maar een DSG geleverd, die is van na de TT periode bij de Passat 3C.

 

Edit: nog even terug gezocht, maar in de Passat is pas vanaf week 45 in 2010 de DSG leverbaar geworden icm de 2.0 TSI, daarvoor was het een TT6. Over de CC kan ik niks terugvinden, maar ik zou verwachten dat die alleen met DSG geleverd is.

 

BlackPassatjunior rijdt een CC 2.0 benzine uit 2010. Is ook een TT zesbak.

 

Ikzelf heb een 1.8TSI met 7-DSG, je voelt het aan het schakelen wel of je met een DSG te maken hebt (als je tenminste in de gelegenheid bent om het vergelijk te maken) 

 

Ik vermoed -op basis van bouwjaar en het ontbreken van het plaatje op de pook- dat je jouwe geen DSG is.

aangepast door BlackPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

BlackPassatjunior rijdt een CC 2.0 benzine uit 2010. Is ook een TT zesbak.

 

Ikzelf heb een 1.8TSI met 7-DSG, je voelt het aan het schakelen wel of je met een DSG te maken hebt (als je tenminste in de gelegenheid bent om het vergelijk te maken) 

 

Ik vermoed -op basis van bouwjaar en het ontbreken van het plaatje op de pook- dat je jouwe geen DSG is.

Na hoop uitzoekwerk en naslag op de folders uit 2009 ,was die niet leverbaar met dsg (de 2.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden