Ga naar inhoud
  • 0

los vacuum slangetje ?


Patrick007

Vraag

Hallo forummers, 
Ik kom heel toevallig onder de motorkap van mijn 3BG V5 2.3 dit slangetje met een aansluitnippel tegen. Er staat vacuum op.
Kan iemand mij misschien vertellen waar deze op aangesloten moet zitten? Ik rijd de passat nu een aantal jaren, ben het nooit eerder tegengekomen en heb ook nergens last van.
Ik ben wel benieuwd waar het van is. Iemand een idee?

post-24937-0-58290700-1521214901_thumb.jpg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Elders op dit forum kom ik deze foto tegen. Onderaan links van het midden zie ik eenzelfde nippel zitten. Toevallig de plek waar deze hoort?

 

Zo niet, wat is je motorcode en heb je een foto van waar dit slangetje vandaan komt?

 

25hg1p4.jpg

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

post-24937-0-08364600-1521825923_thumb.jpg

Sorry voor een late reactie, ik heb niet veel tijd, ik breng ook veel te weinig tijd door op het forum maar ik heb vandaag nog eens gekeken waar het slangetje vandaan komt en naar toe zou moeten.
Om het makkelijk te houden heb ik de foto gebruikt die al eerder gepost is.
Mijn motorcode AZX. Gelijk aan op de foto volgens mij.

Er werd door Heatsink geopperd dat het de nippel op de foto in de gele cirkel zou kunnen zijn. Heb ik gecontroleerd maar die zit er al op en komt van de andere zijde van het blok. Wel een goede tip want het vacuumslangetje dat ik bedoel heeft een zelfde nippel en moet daar wel langs lopen.
Zoals ik het nu kan zien is het een vacuumslangetje dat begint als t-stukje op de rubberslang in de groene cirkel en de nippel er van moet aangesloten worden ergens bij de onderste rode pijl op de foto.
Ik heb alleen nog niet precies gevonden waar en wat dan het nut er van is. Ga ik uitzoeken.
De rubberslang (waar het vacuumslangetje van af komt) loopt onder de luchtmassa meter door en zit aangesloten op een huisje/klepje in de paarse cirkel, vlak naast de luchtmassa meter. Nog net te zien op de foto. 

Als iemand mij kan vertellen wat de functie van het huisje/klepje en het vacuumslangetje is, zou ik daar erg blij mee zijn.
De auto loopt overigens gewoon goed en zonder foutmeldingen. In het verleden eens een foutmelding gehad op de secundaire luchtpomp. Verder niets.

Dankjewel voor het meedenken. 
 

aangepast door Patrick007
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt iets van een pcv vacuüm slangetje.

Klepje is waarschijnlijk een druk regelventiel die een bepaalde onderdruk creërt in de olieafscheider.

Of wat vdub zegt brandstofdamp afvang systeempje van de tank.

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden