Ga naar inhoud
  • 0

fans (slaan aan/blijven lopen) bij motor uit


m18587

Vraag

Wie o wie heeft er een idee waardoor mijn 'probleem' (hieronder) veroorzaakt zou kunnen worden...?

 

Een enkele keer als ik mijn motor af zet, dan slaan de beide fans aan voorin aan. Er zit voor zover mij nu duidelijk geen regelmaat of patroon in.

 

Ik weet eigenlijk niet of de fans aanslaan of aan blijven, maar voor mijn gevoel slaan ze juist aan.

De fans blijven dan draaien totdat ik de auto opnieuw start, even laat lopen en dan uitschakel. Dan stoppen de fans alsnog.

 

Ook hier weer, ik denk dat ze aan blijven staan.. Maar ik heb niet heel veel behoefte om ze te laten draaien.. Dus zet ze 'zo' uit...

 

Ik weet dat in de zomer, als de auto heel warm is dat de fans nog weleens door blijven draaien nadat de motor af is gezet.. Maar met de nu soms lage temperaturen tussen 0 en 7 graden lijkt het mij niet noodzakelijk dat dit gebeurd.

 

Iemand misschien een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn...?

 

Alvast bedankt...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou misschien regenereren kunnen zijn. Tenminste ik denk dat dat het is. Doet hij iedere 1000 km ongeveer. Alles dan zo warm dat hij af moet koelen. Genoeg daarover te lezen op dit forum.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Bart-sss
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

700-750 graden maximaal :wink:. Ik kan het wel zien ik heb zo'n autopolar fis erin zitten, wel leuk om dan te volgen hoe hij zich leegbrand.

Ik zou hem zelf niet zo snel stilzetten middenin dat proces maar even klein stukje doorrijden totdat hij klaar is.

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Regenereren kan je herkennen aan een verhoogd stationair toerental maar ook aan de schakelindicator, die laat je dan later doorschakelen. Ideaal scenario tbv regenereren is een provinciale weg waar je 80 rijdt, dus niet plankgas op de Autobahn of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Regenereren kan je herkennen aan een verhoogd stationair toerental maar ook aan de schakelindicator, die laat je dan later doorschakelen. Ideaal scenario tbv regenereren is een provinciale weg waar je 80 rijdt, dus niet plankgas op de Autobahn of zo.

Mits je niet in de 6 rijdt toch? Toerental moet dan tussen de 2200/2800 liggen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden