Ga naar inhoud
  • 0

Achterruitverwarming


GhostWolf

Vraag

Pas is er bij mijn auto het relais van de achterruit verwarming doorgebrand. Deze vervangen, maar toen deed de verwarming het niet meer. Aan het meten en zoeken geweest, nu heb ik het idee dat de aansluiting in de comfort module kapot is. Weet iemand naar welke stekker deze loopt?

Het gaat om het gedeelde van het relais naar de achterruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Na mijn idee zit het relais in je boardnet geklikt. (ik ga uit van een 3c sedan)

Ik heb nog een standaard boardnet 3c0 liggen met relais erin mocht je dat willen proberen.

 

Hoe het verder allemaal precies loopt geen idee, maar na mijn idee schakelt je knop achteruit verwarming via can naar de can gateway naar je boardnet die vervolgens de relais schakelt en de achterruitverwarming aanzet. zeer waarschijnlijk zal dit ook afgezekerd zijn. ik neem aan dat je het daar ergens moet gaan zoeken.

 

Misschien kan een echte expert hier je verder mee op weg helpen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, maar ik heb alles al uitgezocht. Alles werkt, behalve de doorkoppeling van het relais naar de ruit. Dus mijn vraag is meer: weet iemand welke stekker op het boardnet naar de achterruit loopt, zodat ik dit ook nog kan doormeten, en eventueel een omleiding inbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

weet niet of dit je wat op weg kan helpen, iemand die je de schema's kan bezorgen zou nog handiger zijn.

stekker G pin 3 heeft er iets mee te maken

Stekker K pin 1 - beheizbare Heckscheibe

stekker K pin 6 - sicherung beheizbare Heckscheibe

 

SC32 - zekering 32 op zekeringhouder C 30A - J519 - regelapparaat elektrische installatie (achterruitverwarming)

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het uitschakelen van de achteruit verwarming heeft te maken met de weerstand van de draadjes in de ruit, als daar iets niet klopt kan de ruit meteen weer uitgeschakeld worden wat de indruk wekt dat hij niet werkt.

Als ik mijn achterruitverwarming inschakel brandt het lampje in de schakelaar twee seconden en gaat dan weer uit.

Dat zou dus kunnen duiden op een fout in de achterruitverwarming of de aansluiting ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik mijn achterruitverwarming inschakel brandt het lampje in de schakelaar twee seconden en gaat dan weer uit.

Dat zou dus kunnen duiden op een fout in de achterruitverwarming of de aansluiting ervan.

Dat zou kunnen

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden