Ga naar inhoud
  • 0

bijgeluiden panoramadak


jack vs

Vraag

post-15381-0-94435800-1509474230_thumb.jpgIk rij sinds 2 jaar met veel plezier in een B8 (11-2014) 2.0 tdi highline met sportonderstel 18" en een panoramadak. Sinds de aanschaf van deze auto heb ik al last van bijgeluiden van dit panoramadak. De auto is vele malen terug geweest bij de dealer maar deze krijgt het niet voor elkaar om met een definitieve oplossing te komen ( updates fabriek worden hierbij uitgevoerd). Het getik en geknars blijft terugkomen (word steeds erger) en de intervallen worden steeds korter Nu heb ik gelukkig 2 jaar extra garantie afgedongen maar deze verloopt bij 150000 km en hij zit nu op 120000 km. Mij begint erop te lijken dat de stijfheid van het dak niet voldoende is en dus een constructiefout. Heeft iemand misschien een ander idee wat hier aan de hand is of een mogelijke oplossing. Het is uiterst irritant in een verder zo'n fijne auto.

 

Gr Jack

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Panorama dak moet om de 60dkm gesmeerd worden is dit ook al gebeurt?

Bobbert het dak ook met open en dicht doen?

Anders zou het in het pannorama frame zelf kunnen zitten. Maar als ik het zo lees is die al vervangen geweest

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij misten de 2 binnenste balgen zie positie 6 onderstaande link. Deze nu gemonteerd en even kijken of de rammel daarmee opgelost is. Anders moet ik het dak alsnog gaan afstellen.

 

http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/SCI/year/2010/drive_standart/651/hg_ug/877/subcategory/877000/part_id/3697247/lang/e

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update. Auto is weer voor 3 dagen terug geweest bij dealer, waarbij het dak weer opnieuw is gedemonteerd en

opnieuw in elkaar gezet met inachtneming van de 6 updates voor deze problemen. Klachten lijken verdwenen en de tijd zal het uitwijzen.

Ook de complimenten voor de dealer (de Koning uit Capelle aan de ijsel) die de klachten echt proberen op te lossen.

post-15381-0-62809400-1511559154_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden