Ga naar inhoud

Iemand ervaring met Koni FSD dempers/ Eibach veren?


oele

Aanbevolen berichten

Na ca 12 jaar met sterk verlaagde wagens gereden te hebben, de laaste 8 met een KW schroefset ben ik het gestuiter een beetje zat.

Maar ja, het oog wil ook wat en ik vind orgineel gewoon niet strak genoeg sturen.

Zijn er leden met Koni FSD dempers en/of Eibach veren?

Ik heb al positieve reacties gelezen, maar dat had ik ook over huidige KW set, man die is echt keihard! (Moet ook wel met ruim 6cm verlagen :P )

 

Gr Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook gehoord dat het officieel niet zou kunnen

 

maar volgens mijn bandenboer kan het wel gewoon

 

Ik heb nu eibach veren, met de sportdempers (sachs, orgineel sportline) en mijn volgende stap zou ook zijn koni.

 

op vorige passat had ik koni geel en die beviel mij ook uitstekend

FSD schijnt nog beter te zijn....

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou het niet kunnen? Niet icm een verlagingsveer ofzo?

 

mijn gedachten waarom het officieel niet zo kunnen:

 

door de verlagingsveer komt demper in andere stand en daardoor zouden die specifieke FSD eigenschappen minder goed werken.

 

Mijn bandengarage heeft auto met fsd staan en verlaging en die rijdt super.

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou het niet kunnen? Niet icm een verlagingsveer ofzo?

 

Op de site van de Mini club http://mixedminiclub.nl/start/index.php ... &Itemid=45 (jaja) kwam ik een uitleg tegen over de FSD die misschien wat verklaart.

Kort gezegd komt het erop neer dat de schokbreker zich bijzonder snel kan aanpassen aan de situatie van de weg. Bij een gat in de weg wordt de schokbreker razendsnel op kracht gebracht, duwt het wiel naar beneden en vervolgens wordt de auto "zacht" opgevangen. Waarneer dezelfde weg zou worden gereden met een auto met zeer sportieve schokbrekers dan zouden zowel de auto als het wiel tegelijk "landen".

Verlagingsveren zijn korter dan originele veren. Waarschijnlijk wil Koni zijn vingers er niet aan branden dat zo'n kortere veer zijn voorspanning verliest en los tussen de veerschotels komt te liggen (of erger).

Zelf denk ik dat dat met een beetje normale rijstijl wel losloopt, maar ik kan me de theorie wel voorstellen, heb het zelf namelijk wel eens gehad met een Manta...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit gehoord:

 

Koni Premium

De goudkleurige FSD-dempers worden nu voor de aftermarket geïntroduceerd, waarbij de afstemming rekening houdt met een grotere bandbreedte aan veerstijfheid (enigszins 'versleten' veren of juist stuggere 'sportieve' exemplaren dan origineel gemonteerd) en rijhoogte (verlagen tot een centimeter of vier zondermeer mogelijk) dan bij de voor de OE-markt geïntroduceerde exemplaren. De FSD-dempers komen boven de bekende 'rode' dempers (verbeterde wegligging en rijcomfort ten opzichte van de OE-standaard) en gele Koni Sport-dempers (sterk verbeterde rijeigenschappen, maar ten koste van een zekere mate van comfort) in het programma. De nadruk ligt op een veel betere handling dan met conventionele dempers bij een tegelijkertijd hoger comfort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf ook al eea uitgezocht, berichten over wel of niet verlagen icm FSD spreken elkaar nogal eens tegen. Zal wel eens een x contact opnemen met Koni zelf.

 

@ Jee, is sachs orgineel VW dan?

 

Gr Edwin

 

Op een sportline onderstel zitten de rode dempers (sachs)

op een standaard onderstel zitten de zwarte, volgens mij monroe dempers

 

 

http://styling.volkswagen.nl/nl/nieuws/fsd_koni_demper

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden