Ga naar inhoud
  • 0

Motor houdt kort in/ dip in vermogen


lonnebol

Vraag

Forumleden,

 

Na mijn akkefietje met de stelmotoren van de parkeerrem het volgende.

 

Sinds een tijdje heb ik, vooral bij koude motor, last van schokken/ dippen in het vermogen. Is zeer kort. Toerental lijkt niet te fluctueren op dat moment. Auto trekt op dat moment gewoon niet goed door. Voor zover ik het nu kan herkennen is het zo tussen de 1600-2100 toeren, bij optrekken maar ook op constante snelheid. Dat bij constante snelheid merk ik met name als de cruise control opstaat, en dan vooral als de auto zo 90 tot 110 km/h rijdt. Dit was al zolang ik de auto heb.

 

Zelf denk ik (snel) aan de volgende punten:

- verstuivers;

- turbo.

 

Ik heb geen foutmeldingen.

 

Vandaag een flesje Wynn's dieselcleaner toegevoegd. Kan nooit kwaad dacht ik en las dat het best goed helpt.

 

Graag hoor ik jullie meningen en/of ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had ook dipje rond 1800rpm onder deellast, vooral met half koude motor. Sinds vorige week gechipt en egr dicht en nergens last meer van..... en een veel soepelere motor.

 

Ik twijfelde eerst over injectoren, gelukkig geen sprake van.

Pfff. Allemaal andere redenen weer.

Mijne is al gechipt. EGR is niet dicht.

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als ik de log zo bekijk wordt de VGT niet aangestuurd en blijft deze op hoge toeren-veel druk staan, ik denk dat je een vacuumslang lek hebt die je VGT aanstuurt, beruchte plek is op de hoek van je intercoolerbuis vlakbij de turbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als ik de log zo bekijk wordt de VGT niet aangestuurd en blijft deze op hoge toeren-veel druk staan, ik denk dat je een vacuumslang lek hebt die je VGT aanstuurt, beruchte plek is op de hoek van je intercoolerbuis vlakbij de turbo

Kan ik dat snel zien?

Wat is de vgt?

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tekst iets aangepast, is een 3C, VGT=Variabel Geometrie Turbo

 

nee, niet makkelijk te zien, je kan wel even aan de slang zuigen die van de N75/kleppenblok naar beneden gaat vlak langs het schutbord op de IC buis

 

zie rode lijn

 

bkd.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tekst iets aangepast, is een 3C, VGT=Variabel Geometrie Turbo

 

nee, niet makkelijk te zien, je kan wel even aan de slang zuigen die van de N75/kleppenblok naar beneden gaat vlak langs het schutbord op de IC buis

 

zie rode lijn

 

bkd.jpg

Ahh. Dat zit inderdaad niet zo makkelijk.

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan er zo bij mij op straat zelf nog aan zien helaas. Zit te verstopt allemaal zo aan de achterzijde van de motor, onderin.

 

Ik denk dat ik de garage maar ga vragen of zij iets kunnen zien of ontdekken. Enkel kijken, nog geen reparatie uitvoeren. Dat bekijk ik dan wel, mochten zij iets vinden. Anders ga ik naar een specialist denk ik.

 

En uiteraard, mocht iemand nog ideeën hebben, tips en/ of tricks m.b.t. mijn probleem, laat het weten.

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De schuldenaar is gevonden: het inlaatspruitstuk heeft een lek. De garage had het snel gevonden. Je hoort het ook suizen en er lekt ook olie uit. Achteraf had ik dit eerder kunnen weten of moeten onderzoeken, want die olie rondom het lek was mij al eerder opgevallen. Zo schuin boven de dynamo.

 

Het lek zit voor zover het nu te zien bij een of ander asje dat beweegt bij gas geven.

 

De garage heeft bij VW navraag gedaan. Inlaatspruitstuk kost €532 ex BTW. Inbouw durfden ze niet en uitspraak over te doen, maar halve dag tot dag kon ik wel mee rekenen. Alles bij elkaar zo'n €1000 ongeveer.

 

Hoe nu verder? Iemand tips?

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lek zit bij het asje dat door de stelmotor wordt aangedreven als ik het goed zie.

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Weet niet wat voor dieselmotor jij hebt, maar is dit een kapot gasklephuis of het huis waar de EGR klep in zit? Deze zitten boven elkaar gemonteerd. Aan het gasklephuis zit een stekkertje, aan het EGR huis een vacuumslang. Afdichting is met een o-ring aan het spruitstuk.

Gasklephuis is voor een redelijk bedrag te vervangen, zijn er zat 2e hands.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet niet wat voor dieselmotor jij hebt, maar is dit een kapot gasklephuis of het huis waar de EGR klep in zit? Deze zitten boven elkaar gemonteerd. Aan het gasklephuis zit een stekkertje, aan het EGR huis een vacuumslang. Afdichting is met een o-ring aan het spruitstuk.

Gasklephuis is voor een redelijk bedrag te vervangen, zijn er zat 2e hands.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

BKP.

Gasklephuis en EGR zijn goed. EGR is volledig elektronisch.

Het is het deel na gasklephuis en EGR. De verdeler over de zuigers. Zie foto ( niet die van mijn motor geloof ik).9549d922aac29c83a83cafc58674e73b.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

BKP.

Gasklephuis en EGR zijn goed. EGR is volledig elektronisch.

Het is het deel na gasklephuis en EGR. De verdeler over de zuigers. Zie foto ( niet die van mijn motor geloof ik).9549d922aac29c83a83cafc58674e73b.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Hmm, heb jij dan een kunststof inlaatspruitstuk op de BKP zitten? Weet wel dat de BKD zo'n spruitstuk heeft en dat die kunnen gaan lekken. Weet niet waar je woont maar je kunt eens contact opnemen met JB autoservice, daar was kort geleden nog een kunststof spruitstuk beschikbaar....

Maar vzv ik weet wordt bij de BKP het gasklephuis elektronisch gesloten wanneer je de motor afzet om naschudden te voorkomen en wordt de EGR klep geopend door vacuum aansturing vanuit het doosje met al die vacuumslangetjes.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is deze jongen: http://www.ebay.de/itm/Original-VW-Audi-Saugstutzen-Saugrohr-2-0-TDI-Luftzufuhr-Motor-Ansaugbrucke-OEM-/222462193490?hash=item33cbc7af52:g:V6sAAOSwol5Y4nt1

 

Op de tweede foto zie je rechts een hefboompje. Op de as van dat hefboompje zit het lek.

Ken dit niet op een BKP, lijkt wel of de functie van gasklephuis hier in het spruitstuk zit met al die klepjes. Is wel een vette prijs voor een stuk plastic.....

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ken dit niet op een BKP, lijkt wel of de functie van gasklephuis hier in het spruitstuk zit met al die klepjes. Is wel een vette prijs voor een stuk plastic.....

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Tja. Alternatief is een gebruikte, maar dat scheelt ook niet veel en echt vinden doe ik ze ook niet.

 

Ik hoop dat ik het zelf kan doen. Ziet er niet echt gecompliceerd uit om te monteren.

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden