Ga naar inhoud
  • 0

Electronica Portieren werkt niet, bluetooth audio werkt niet


stijnv

Vraag

Hallo allen,

 

Zoals reeds aangehaald in mijn introtopic heb ik met deze passat al heel wat (kleine) probleempjes gehad, echter is het probleempje van vandaag wel heel ongemakkelijk:

 

 

Bijna alles van electronica werkt sinds vandaag niet meer in de rechterportieren:

- Ramen

- Spiegel

- Spiegel dichtklappen

- Sloten

 

De wagen staat nu dus gewoon open :( Heeft er iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?

Ik heb al de zekeringen uitgemeten, en de batterij eens volledig losgekoppeld: geen verschil. Ook bizar: bij het lang duwen op de 'open' knop van de sleutel gaat geen enkel raam meer open, waar ik zou verwachten dat de linkerramen wel nog open gaan...

 

Normaal zou ik morgen naar de garage gaan, maar deze is sinds vrijdag in verlof, dus voor ik een alternatief zoek had ik graag geweten wat er precies kapot zou kunnen zijn... Hopelijk heeft er iemand een idee? Ik las online iets van Comfort Control Module, waar zou die zitten bij een B8?

 

Weet er trouwens iemand wat de laatste versie van de Discover Pro software is? Mijn telefoon wil 50% van de tijd niet koppelen via audio...

aangepast door stijnv
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In NL kan je de VW pechservice bellen, laat hen het maar fixen. Auto zit nog vol in de garantie dus mag VW zelf kiezen naar welke dealer ze hem brengen.

Ik zou de auto pas weer bij de dealer ophalen als alles is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De pechverhelping is langs gekomen, maar omdat de wagen nog 'mobiel' is werd hij niet naar de garage gebracht ("regels zijn regels"). De monteur heeft wel handmatig de deuren gesloten, dus de rechterkant is altijd gesloten, of ik hem nu elektronisch open doe of niet.

 

Hij heeft hem uitgelezen met zijn apparaat, daar werd hij niet veel wijzer van: hij kan linkse gegevens uitlezen, rechtse niet, hij sprak ook over de comfort control unit.

 

Zal jullie op de hoogte houden...

 

(PS: deurstekker heb ik uiteraard zelf gecontroleerd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allen,

 

Gisteren een half dagje verlof genomen om in de VW dealer te gaan zitten wat verder dan de normale dealer. Voordeel van de trip: Ik heb even kunnen plaatsnemen in de Arteon! Echt wel een mooie wagen, interieur is bijna identiek aan de passat enkel heeft hij al de nieuwe discovery die ook in de nieuwe golf zit. Deze werkt veel sneller dan de discovery pro in de passat.

Terug naar mijn probleem:

Na een tijdje kwamen ze melden dat er een zekering ontbrak!

 

Ze vroegen me of ik deze had verwijderd, maar dat was niet het geval...

 

Dit is al het Zesde onderdeel van mijn wagen dat zomaar los komt:

 

De dag van het afhalen: Hendel van de neerklapbare bank hangt los in de koffer.

De eerste week: Ledlampje boven de nummerplaat bengelt los.

De eerste week: houder voor neerklapbare zonnescherm is maar met 1 van de 2 vijzen vast: de dealer kon de vijs niet terug indraaien want de draad was weg: Dikkere vijs en het was opgelost.

Sinds de zomer: Rubber linker achterdeur zit niet meer correct, waardoor het raam niet meer dicht wil, als ik het handmatig terug goed steek werkt alles weer een paar weken.

Vorige week: de bout die de deurveer (hoe noem je dit) op zijn plaats houdt is losgekomen waardoor de deur een hels lawaai maakt bij het open doen.

Zondag: zekering plots weg terwijl dat kastje niet open gegaan is...

 

Het enige denkbare is dat die zekering er al van in het begin niet goed in zat, want anders kan zoiets nooit lostrillen, ik dacht in de eerste week ook dat 1 monteur op de band een slechte dag had, maar de probleempjes zijn op te veel verschillende plaatsen om aan 1 monteur toe te schrijven...

 

Als de dealer terug uit verlof is ga ik toch nog even dit lijstje voorleggen en vragen wat er aan de hand kan zijn. Dit is echt dwaas... Alvast bedankt om mee te denken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden