Ga naar inhoud

Delen ervaringen


Robbert Jan

Aanbevolen berichten

Maar ben je nu terug geweest ?

En wat is dan de reactie van de garage ?

hi petroman, nee ik ben niet terug geweest, maar ik heb ze aan de telefoon gehad en een afspraak gemaakt voor volg.week

 

de garage reageerde best begripvol, ze denken mee in de vorm van vervangend vervoer en ze zouden 'm gaan uitlezen...

hoewel het geen kwestie is van uitlezen, want als dat WEL zo was, dan was het euvel eerder bekend en bestond dit probleem uberhaupt niet; je ziet dit gewoon vaak met deze motoren

 

het lijkt een kwestie te zijn van smering en na volle performance moet eerst de motor nog even rustig draaien voordat de wagen uitgezet wordt

 

volgens mij is die turbo bij mij in die 3 weken dat ik die wagen heb, nog NOOIT aangeslagen, want nooit een trap in de rug gevoeld, hoewel bij mij de laatste minuutjes rijden ZOIEZO rustig zijn (voor die cooling down)

 

VAGTECHNIEK zegt hierover:

dit euvel kan het beste FYSIEK beoordeeld worden (met een handpompje, ofzo, dacht ik)

 

maar in ieder geval is het zo, dat als turbo niet naar behoren werkt, dan gaat chiptuning niet werken zoals het zou MOETEN werken, en dat zou ik toch wel mogen verwachten, vind ik

 

later!

 

Verstuurd vanaf mijn ASUS_Z00AD met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

kweetniet martijn,

 

want ze hadden met handpompje (ik dacht 300 mbar) lucht ingepompt en er zat iets vast, ofzo, ikdacht waste gate

 

dus ik weet niet of het daadwerkelijk aan de aansturing ligt

 

eigenlijk was het meer mechanisch/fysiek geconstateerd; dit schreef VAGTECHNIEK ook in een mail aan mij

 

oh oh oh, wat baalde ik daar in Nuenen, zeg....

effe een cruise control laten inbouwen en daarna eindelijk chiptunen van mijn 1.4 tsi turbo...

en dan moet ik aanhoren dat de turbo niet goed is, van een wagen die ik 3 weken heb, verdorrie

 

het was even bitter, maar begin volg.week afspraak by dealer

 

ik hou je op de hoogte

 

Verstuurd vanaf mijn ASUS_Z00AD met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi petroman, nee ik ben niet terug geweest, maar ik heb ze aan de telefoon gehad en een afspraak gemaakt voor volg.week

 

Dat is wel jammer, want je schrijft hier een negatief stukje over je aankoop bij een dealer. Maar je hebt die nog geen kans gegeven om echt iets te doen qua oplossing.

Misschien krijg je wel een nieuwe turbo of mag je de auto teruggeven of reapreren ze de boel.

En dan is het ineens een top garage.

 

Waar mensen werken worden fouten gemaakt en techniek faalt wel eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

petroman en martijn, ik ben het helemaal met jullie gedachten eens

 

 

lees ff berichtnummer #25

en dan vooral de laatste helft

 

eigenlijk had ik dus nog geen andere mening gevormd dan dat het tot nu toe PROBLEEMLOOS gelopen was

 

ik baalde alleen van het feit dat dit nu aan de hand is, waardoor het chiptunen voorlopig niet door gaat

 

wederom: volg.week daar een afspraak en ik zal het hier gaan melden

 

nu gaan we naar het strand, laters!

 

Verstuurd vanaf mijn ASUS_Z00AD met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee DexterXL,

 

die bovag-garage-garantie gaat hoop ik wel op, voor het in orde maken van die turbo

 

en over die ketting het volgende:

ik heb gesproken met monteur van Volkswagen, en die zei me dat dat kettingspanners-gedoe stamt uit 2008/2009 en dan nog niet eens met alle modellen

 

hiervoor was een setje beschikbaar, ofzo

 

wagens van na 2011 zouden dit euvel beslist niet hebben

 

ik ga ervan uit dat het met deze 5-jaar-oude auto dus absoluut niet aan de hand is

 

 

jij had die turbo voor 1000 euro minder in je auto gezet?

 

groet, paul

 

Verstuurd vanaf mijn ASUS_Z00AD met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas pindakaas....de 1.4 TSi na 2008/2009 hebben nog steeds ketting problemen,

ik heb er intussen (onder garantie) een nieuwe set incl gemodificeerde spanner in zitten.

 

En de Turbo heb ik er zelf ingezet, dat scheelt natuurlijk montagekosten, en in de aanschafkosten,

https://turboshop.th-group.eu/

plug&play, niks afstellen of inleren

Al moest ik wel gereedschap aanschaffen, want ze gebruiken geen standaard bouten en moeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas pindakaas....de 1.4 TSi na 2008/2009 hebben nog steeds ketting problemen,

ik heb er intussen (onder garantie) een nieuwe set incl gemodificeerde spanner in zitten.

 

En de Turbo heb ik er zelf ingezet, dat scheelt natuurlijk montagekosten, en in de aanschafkosten,

https://turboshop.th-group.eu/

plug&play, niks afstellen of inleren

Al moest ik wel gereedschap aanschaffen, want ze gebruiken geen standaard bouten en moeren

bouwjaar van jou b7?

 

Verstuurd vanaf mijn ASUS_Z00AD met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@skbTg ik vind dit beetje een apart bericht, ken Ronald al jaren en is geen oplichter in mijn ogen. Je maakt een anoniem bericht en beticht iemand ergens van. Het zou netjes van je zijn als je netjes voorstelt, of in ieder geval niet anoniem blijft. Heb je iets via het forum aangeschaft of via marktplaats?

 

Ik lees net het gedoe tussen Ronald en skb Tg, misschien is dit een beetje water na de wijn maar ik (en vele met mij denk ik) ken Ronald niet anders dan een eerlijk en integer iemand die altijd voor iedereen klaar staat met raad en daad m.b.t. de RNS en andere aanpassingen in en op de Passat.

Ook ben ik van mening dat het "verhaal" van een bekend lid zoals Ronald serieus zou moeten worden genomen t.o.v. iemand die "net om de hoek" komt kijken, en al helemaal als die met verhalen komt die mijn inziens niet stroken met de manier waarop Ronald zaken doet!

 

Ook vind ik het een beetje vreemd dat iemand, die amper lid is van het forum, openlijk een ander mag bedreigen en dat hier vervolgens geen maatregelen tegen worden genomen, maar dat Ronald wel commentaar krijgt dat ie hier op reageert.

 

Ik vind het jammer om te zien dat we nu een fijn lid als Ronald kwijt zijn omdat anderen geen actie willen/kunnen ondernemen, zonde voor het forum.

Sorry, maar dit wilde ik toch even kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...misschien is dit een beetje water na de wijn...

Op dit forum leer ik echt vanalles.

Ik kende al “water bij de wijn doen” en “mosterd na de maaltijd”.

Maar water drinken na een glas wijn is altijd verstandig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

hoi, ik ben heel tevreden geraakt over garage Nootenboom in Nootdorp

 

vakkundige mensen, goede inborst, gerenommeerd bedrijf, en ook betrouwbaar...

 

mijn eventuele volgende wagen zal ik daar waarschijnlijk aanschaffen,

nadat ze hebben laten zien dat ze niet voor hun verantwoordelijkheden weglopen

 

kortom, ze krijgen van mij een grote duim omhoog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden