Ga naar inhoud

tiptr.automaat passat v5


eduton

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Begin deze week plaatste ik een vraag over storingen van mijn automaat. Helaas geen reacties, dus nog een keer.

Maandag knalde de automaat in D en R, eenmaal ingeschakeld functioneerde bak probleemloos. Meting bij de dealer gaf geen elektrisch storing, maar fout code in de bak. Doorverwezen naar Autrans in Lunteren. Advies: volledige bakrevisie.

Toch heeft het probleem(harde klappen) zich niet meer voorgedaan, maar soms schakelt de bak niet op of doet de achteruit het even niet.

Met de hand in een ander verzet lost dat probleem weer op en gaat alles weer goed.

 

Ik weet me eigenlijk geen raad, want mogelijk veroorzaakt iets anders dit probleem en is revisie helemaal niet nodig (IS HEEL DUUR)

 

HELP !!

Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

Begin deze week plaatste ik een vraag over storingen van mijn automaat. Helaas geen reacties, dus nog een keer.

Maandag knalde de automaat in D en R, eenmaal ingeschakeld functioneerde bak probleemloos. Meting bij de dealer gaf geen elektrisch storing, maar fout code in de bak. Doorverwezen naar Autrans in Lunteren. Advies: volledige bakrevisie.

Toch heeft het probleem(harde klappen) zich niet meer voorgedaan, maar soms schakelt de bak niet op of doet de achteruit het even niet.

Met de hand in een ander verzet lost dat probleem weer op en gaat alles weer goed.

 

Ik weet me eigenlijk geen raad, want mogelijk veroorzaakt iets anders dit probleem en is revisie helemaal niet nodig (IS HEEL DUUR)

 

HELP !!

Eric

@@eduton

Hoi Eric,

Wat is de kilometerstand van je auto? En is de bakolie al een keer geflushed?

Klinkt mij als 1 van de kleppen die niet goed meer opent of sluit.

Dit kan komen door vervuiling van de olie.

En anders zit het kleppenblok onder de bak als ik mij niet vergis. Direct in de carterpan van de bak.

 

Met VCDS is een basisafstelling te doen van deze kleppen, wellicht dat dat gedaan kan worden. (Na een flush van de bak, dat wel)

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40700-Weekend-meet-Lubbertserf-t-Harde-8-9-en-10-sept-2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reactie. Mijn auto heeft 185k op de teller en de bak is pas schoon gemaakt van nieuwe olie voorzien. Tegelijk met een nieuwe distrib. kettingset. Alles werkte prima, totdat de bak plots kuren ging vertonen. Toch rijdt de auto verder prima. alleen de bak laat heel af en toe een steekje vallen.

Maar ja, mogelijk voorbode van grote schade!

ik overweeg revisie, maar dan moet ik zeker weten of het misschien eenvoudiger (goedkoper) is op te lossen.

Vandaar dat adviezen meer dan welkom zijn.

 

groet Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@diesel986 kom er maar in

Daar ben ik dan

 

Voordat je de goedbedoelde adviezen opvolgt over "flushen" probeer eerst er Cher te komen waardoor de storing veroorzaakt wordt. Je zal niet de eerste zijn die er na €300 achter komt dat olie geen mechanisch probleem oplost

Weet je toevallig wat voor een storing de bak aan gaf ?

Ik kan je Mischien wel van dienst zijn

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik dan

Voordat je de goedbedoelde adviezen opvolgt over "flushen" probeer eerst er Cher te komen waardoor de storing veroorzaakt wordt. Je zal niet de eerste zijn die er na €300 achter komt dat olie geen mechanisch probleem oplost

Weet je toevallig wat voor een storing de bak aan gaf ?

Ik kan je Mischien wel van dienst zijn

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dank je wel Eric. Nu kan Eric weer verder :mrgreen:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik weet de foutcode niet helaas :(.

Vanmiddag bij het acheruitrijden, ontkoppelde de bak even spontaan. Opnieuw inschakelen loste het weer op. Zo gaat het vaker , maar toch: schakelen gaat verder zonder problemen.

Stom,ik heb liever iets duidelijk stuk dan dit vage probleem.

 

Dank voor het meedenken

Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo naamgenoot,

Ik woon in Amersfoort.

Ik ga dinsdag naar Twan de bandenman om e.a te laten doormeten. Hij heeft ook pas de distrib.kettingen maar volle tevredenheid vervangen. giga operatie, want die zitten bij V5 tussen bak en motor. Heel fijn.

Maar dank voor het meedenken.

Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

OPGELOST.

 

Het schakelprobleem werd veroorzaakt door een defecte schakelkabel. Binnen een paar minuten had Twan door waar het zeer deed en heeft direct het probleem voor me opgelost.(handig :reserveonderdelen)

Wel even wat werk , maar dan heb je ook wat!!

 

Chapeau voor Twan en dank aan alle meedenkers.

groet Eric D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden