Ga naar inhoud
  • 0

Vraag omtrent het installeren van een Golf 6 stuur in een Passat 3C


StyloM

Vraag

Beste mensen, ik heb een vraag omtrent het installeren van een Golf 6 stuur in een Passat 3C. 
Het gaat om een MF stuur. Voor mij is het in eerste instantie belangrijk dat het stuur probleemloos overgezet kan worden en dat de airbag werkt. 
Is dit mogelijk zonder aanpassingen? 
 
Zo nee, wat is er nodig? 
 
De MF functionaliteit heeft als het goed is een aantal onderdelen nodig, dat begrijp ik, maar dat kan later...
Wil eerst even dat fraaie stuur erop krijgen!  :mrgreen:
 
Thanks voor jullie input guys!
aangepast door StyloM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan heb je minimaal een nieuwe stuurmodule nodig. Ook moet er een weerstand op gesoldeerd worden ivm airbag storing.

Aan te raden is een stuurmodule type AH

Weet alleen niet of een Golf 6 stuur compatibel is met een rode teller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is er nergens geen topic (of internetpagina) met een mooie tabel welke teller/stuurkolommodule/stuur samen compatible zijn?

 

Een nieuw stuur staat ook nog wel op mijn wensenlijstje dus ik volg dit even, ik heb ook zo'n 1980 stijl stuur met van die lelijke ronde knopjes er in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

op ross-tech site staat welke stuur module waarvoor geschikt is.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions

en dan bij de 3C0 modules (passat B6)

sturen met 8 knops bediening hebben LIN1.3 nodig

sturen met 12 knops bediening hebben LIN2.0 nodig

 

wil je ook meteen een zwart/wit of kleuren teller icm 12 knop stuur heb je ook minimaal een gateway type E nodig.

 

voor basis ombouw naar stuurbediening staat de info hier

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/35235-inbouw-mfa-full-fis-rood-mfl-stuur/

 

Ook is er nog een topic hoe gateway te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks mensen voor de zeer nuttige info! 
Ik denk dat ik dit ga overslaan, gezien de vele hassle met het omzetten. Het was een idee, maar dan laat ik het 4 spaaks. 
Denk dat ik eentje ga nemen die van leer is en 4 knopjes. Is ook prima en stuurt toch een stuk prettiger dan de standaard zonder knopjes.  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan ben ik heel benieuwd wel stuur je bedoeld met 4 knopjes.

En er is hulp genoeg op t forum.

Forum hulp is geweldig. Daar hoef je het niet voor te laten. Kosten aspect is anders en persoonlijk uiteraard.

 

De 4 knops is volgens mij zelfde als 8 knops maar dan heb je alleen 4 knoppen rechts. En links zit niks.

 

Daarmee vervang je de functies van je hendel (bij ruitenwisser) om door menus etc te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren, ik heb momenteel het volgende stuur, zie bijlage (maar dan zonder de knopjes) 

Mijn huidige stuur is dus geen MF. Deze op de foto (wel met MF) zie ik als veilig alternatief zonder aanpassingen en andere hoofdpijn... Precies dezelfde namelijk, op de MF na.
Het leren stuur lijkt me een stuk relaxer ook.. 

post-26489-0-95771900-1499789295_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren, ik heb momenteel het volgende stuur, zie bijlage (maar dan zonder de knopjes)

 

Mijn huidige stuur is dus geen MF. Deze op de foto (wel met MF) zie ik als veilig alternatief zonder aanpassingen en andere hoofdpijn... Precies dezelfde namelijk, op de MF na.

Het leren stuur lijkt me een stuk relaxer ook..

Is gewoon een 8 knops

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@ferre 

Ja, heb ook liever het Golf 6 stuur erin, maar zag door al de bomen het bos niet meer en dit is niet echt een klus die je overal kan laten fixen.... 

Fappie Ronald is dus the man voor deze klus en dreke begrijp ik, correct? 

Want begreep dat ik aardig wat spulletjes moet bestellen, wil ik deze storingsvrij geïnstalleerd krijgen.... 

Trouwens, wat is zijn gebruikersnaam?

aangepast door StyloM
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb het een tijdje terug ook zelf gedaan. is goed zelf te doen. ging van een 3 spaaks mf stuur met 8 knoppen en zwart witte teller naar een cc stuur met 12 knoppen. moest alleen een stuurmodule aanschaffen. zwart witte teller is nog te koop overigens. pb maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zoek trouwens het liefst iemand die mij kan helpen met een complete installatie, dus:
- Golf 6 stuur met MF en uiteraard compleet met airbag (of ik vind het stuur zelf)
- Dus alles erop en eraan qua benodigdheden (airbagkabels, weerstand, stuurmodule etc etc) en dus storingsvrij installeren

Graag contact opnemen per privé bericht. Ik kom uit de omgeving van Rotterdam, maar kan overal naartoe,
zolang het maar goed en vakkundig wordt geinstalleerd.

Thanks!  :thumb:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden