Ga naar inhoud
  • 0

Installeren navigatiesoftware


Wimh

Vraag

Beste mensen,

 

Het lukt mij maar niet om de nieuwe navigatiesoftware 2017 op mijn auto geïnstalleerd te krijgen.

 

Twee keer de software gedownload, op een SD-card met voldoende capaciteit gezet, op de kaart de zip-files uitgepakt met Unarchive (ik werk met een Mac) en vervolgens moeten constateren dat de auto de software niet kan vinden/herkennen.

 

Wat doe ik mogelijk fout, wie weet een oplossing?

 

Is de Apple mogelijk een probleem? 

 

Alvast veel dank voor het advies!

 

Groet,

 

Wim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt.

Er zijn verschillende instructies. In geen daarvan staat het echt duidelijk maar in een paar staat ergens in de tekst wel dat je de VW sd kaart moet gebruiken. Kan het zo gauw niet vinden.

Maar maak voor de zekerheid een backup van je originele kaart. Verwijder vervolgens alle bestanden en mappen. Daarna kun je de nieuwe besdtanden erop zetten en updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt.

Er zijn verschillende instructies. In geen daarvan staat het echt duidelijk maar in een paar staat ergens in de tekst wel dat je de VW sd kaart moet gebruiken. Kan het zo gauw niet vinden.

Maar maak voor de zekerheid een backup van je originele kaart. Verwijder vervolgens alle bestanden en mappen. Daarna kun je de nieuwe besdtanden erop zetten en updaten.

 

De vorige keer lukte het me prima met een gewone SD-kaart, ik meen dezelfde die ik nu gebruik. Een originele kaart heb ik ook niet: de vorige keer pakte hij eenvoudig de update en verving de oude die er stond.

 

In de gebruiksaanwijzing staat: " U heeft voor een update van uw navigatiegegevens een SD-kaart met minstens 32 GB geheugen nodig. Volkswagen adviseert het gebruik van een Class 10 kaart/SDHC kaart, die in de handel verkrijgbaar is."

 

 

Groet

aangepast door Wimh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok,

Da's nieuw voor mij. Mss het verschil tussen een media en een Pro. Bij een Discover Media (gen2) lust het helaas alleen de originele VW SD kaart.

Maar als het bij jouw wel werkte op een normale SD vermoed ik eerder, dat er iets niet helemaal goed gegaan is met het overzetten van de bestanden. Mss kun je je ze voor de zekerheid opnieuw downloaden en opnieuw proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Stief, dat geldt voor de Discover Media, die heb ik ook.

Voor de Discover Pro werkt het anders.

 

Maar er zijn genoeg Topics hierover te vinden.

 

Heeft iemand een linkje naar zo'n topic. Ik heb het nog steeds niet voor elkaar.

 

Dank voor de reacties, trouwens!

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste mensen, het is gelukt!

 

Waarom weet ik niet precies. Ik heb de software gedownload op een Windows PC en daar ook uitgepakt. Misschien was Apple de oorzaak.

Het kan zijn dat hielp de bestanden eerst op de computer uit te pakken en daarna uit de mappen op het schijfje te plaatsen.

 

Enfin, vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan.

 

Groet,

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste mensen, het is gelukt!

 

Waarom weet ik niet precies. Ik heb de software gedownload op een Windows PC en daar ook uitgepakt. Misschien was Apple de oorzaak.

Het kan zijn dat hielp de bestanden eerst op de computer uit te pakken en daarna uit de mappen op het schijfje te plaatsen.

 

Enfin, vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan.

 

Groet,

 

Wim

 

Ik had dezelfde problemen toen ik de download op m'n Mac uitpakte met The Unarchiver, maar had het probleem niet als ik de download uitpakte op een Windows PC. Gebruik sinds enige tijd een ander tooltje op de Mac (Keka), daarmee herkent de Discover Pro de update wel. Ligt denk ik niet aan de Mac, maar eerder aan de tool waarmee de download op de Mac wordt uitgepakt.

 

Zie http://forum.vwpassa...ber-2015/page-2

aangepast door Herbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden