Ga naar inhoud
  • 0

ABS lamp brandt...


ruubmeister

Vraag

Beste forumleden,

 

Sinds gisteravond brandt mijn ABS lampje op het dashboard. Op het forum heb ik een aantal dingen gevonden wat het mogelijk kan zijn:

 

Mogelijke problemen:

- remlichtschakelaar kapot -> alle 3 de remlichten branden, dus moet goed zijn

- smerige abs sensoren -> ga ik nog controleren

- sensoren niet goed op hun plek -> ga ik nog controleren

- bekabeling controleren

- abs regelapparaat en/of abs pomp kapot -> lijkt me niet zo aannemelijk dat dat zo snel kapot gaat.

 

Zie ik nog iets over het hoofd?

 

Alvast bedankt

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb al een afspraak gemaakt met @@Vdub voor zaterdag. Hoop dat het meevalt, over iets meer dan 2 weken 1300km richting Kroatië met de Passat. Dan zou het wel een fijne gedachte zijn dan de veiligheidssystemen het goed doen...

 

Moet overigens vrijdag richting Schiphol. Kan ik er gewoon mee rijden of raden jullie dat af? Ik merk verder niks aan de auto en het lampje is oranje dus geen hoge nood in die zin...

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste forumleden,

 

Sinds gisteravond brandt mijn ABS lampje op het dashboard. Op het forum heb ik een aantal dingen gevonden wat het mogelijk kan zijn:

 

Mogelijke problemen:

- remlichtschakelaar kapot -> alle 3 de remlichten branden, dus moet goed zijn

- smerige abs sensoren -> ga ik nog controleren

- sensoren niet goed op hun plek -> ga ik nog controleren

- bekabeling controleren

- abs regelapparaat en/of abs pomp kapot -> lijkt me niet zo aannemelijk dat dat zo snel kapot gaat.

 

Zie ik nog iets over het hoofd?

 

Alvast bedankt

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hallo, pas zelf aan de hand gehad.

Had hem ook laten uitlezen bij mijn garage en daar kwam uit dat de sensor linksvoor geen signaal gaf??

Afspraak gemaakt voor vervangen en zoals gezegd is ie vervangen , nog steeds de zelfde storing melding.

Na wat speurwerk bleek dus toch de ABS pomp stuk, op de sloop andere gehaald en aangesloten nu gingen keurig de lampjes uit .

Ik heb buiten ABS ook ESP .

Ga er maar van uit dat dit bij jou ook het geval is , oude sensor was niet stuk, maar omdat ie zo vast zat moest ie wel vervangen worden omdat ie er niet heel uit kwam.

Kijk uit met bestellen van je sensor er zijn er verschillende, bij mij paste er alleen een Bosch in. En deze zijn duur!!

Succes????

Oh ja als het de pomp is moet ie ook nog goed ontlucht worden en dat gaat met de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo, pas zelf aan de hand gehad.

Had hem ook laten uitlezen bij mijn garage en daar kwam uit dat de sensor linksvoor geen signaal gaf??

Afspraak gemaakt voor vervangen en zoals gezegd is ie vervangen , nog steeds de zelfde storing melding.

Na wat speurwerk bleek dus toch de ABS pomp stuk, op de sloop andere gehaald en aangesloten nu gingen keurig de lampjes uit .

Ik heb buiten ABS ook ESP .

Ga er maar van uit dat dit bij jou ook het geval is , oude sensor was niet stuk, maar omdat ie zo vast zat moest ie wel vervangen worden omdat ie er niet heel uit kwam.

Kijk uit met bestellen van je sensor er zijn er verschillende, bij mij paste er alleen een Bosch in. En deze zijn duur!!

Succes

Oh ja als het de pomp is moet ie ook nog goed ontlucht worden en dat gaat met de computer.

Ik ga er vanuit dat @@Vdub hier wel vaker mee te maken heeft gehad, dus dat zal vast wel goedkomen. Hopelijk vallen de kosten mee. Maar het is in ieder geval behoorlijk vervelend.

 

En wat moet ik verstaan onder duur?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga er vanuit dat @@Vdub hier wel vaker mee te maken heeft gehad, dus dat zal vast wel goedkomen. Hopelijk vallen de kosten mee. Maar het is in ieder geval behoorlijk vervelend.

 

En wat moet ik verstaan onder duur?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat denk ik ook wel???? . Wat die sensor betreft bijna € 200,- euro incl plaatsen . Achteraf niet nodig geweest ???? tja zonde van het geld . Dus daarom waarschuw ik ff????

Het uitlezen zegt niet altijd alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat denk ik ook wel . Wat die sensor betreft bijna € 200,- euro incl plaatsen . Achteraf niet nodig geweest tja zonde van het geld . Dus daarom waarschuw ik ff

Het uitlezen zegt niet altijd alles.

Dat is wel prijzig inderdaad, zeker als het niet nodig is. Ik wacht eerst geduldig af zaterdag wat het probleem precies is. Bedankt voor je waarschuwing!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij Matthijs @@Vdub tot de conclusie gekomen dat de abs sensor rechtsachter kapot is. Van de week maar even een nieuwe bestellen en plaatsen. Hopelijk is het dan opgelost!

 

Ik zie op internet diverse merken sensoren staan. Waar zit het verschil in de prijs in? Mij lijkt het toch dat een sensor of wel of niet registreert. Uiteraard moet een veiligheidssysteem goed werken, maar als het goedkoper kan zonder daar op in te leveren qua veiligheid dan is dat altijd mooi!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij Matthijs @@Vdub tot de conclusie gekomen dat de abs sensor rechtsachter kapot is. Van de week maar even een nieuwe bestellen en plaatsen. Hopelijk is het dan opgelost!

 

Ik zie op internet diverse merken sensoren staan. Waar zit het verschil in de prijs in? Mij lijkt het toch dat een sensor of wel of niet registreert. Uiteraard moet een veiligheidssysteem goed werken, maar als het goedkoper kan zonder daar op in te leveren qua veiligheid dan is dat altijd mooi!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mooi dat je nu weet dat het niet je Abspomp/computer is???? scheelt weer in de kosten.

Prijsverschil zal hem wel in kwaliteit zijn ?? Let op dat je wel de goede besteld, ik had ook de verkeerde , mijne zit geklemd en niet met een boutje vast. Ik ben maar voor oem gegaan . Je sensor zal wel goed vast gerot zitten en meestal krijg je hem er niet heel uit.

Succes en laat ff weten of het inderdaad de sensor was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iemand enig idee of de volgende sensor de juiste is? https://www.winparts.nl/remsysteem/abs-sensoren/volkswagen/passat-3b2-bouwjaar-1996-08-2001-12/c617-492-12594/abs-sensor-34261-febi/p264953.html Ik kan namelijk geen sensoren vinden voor de achteras, enkel de vooras... maakt dat nog wat uit of zijn ze dezelfde incl dezelfde bevestiging?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien is dit iets voor je.

 

https://www.atp-autoteile.de/de/search/v-16347/n-234-abs-sensoren

 

Ik heb zomaar een 3BG genomen. Vul de goede gegevens in en verbaas je wat het kost.

Bedankt voor het meedenken, maar ik weet niet precies welke stekker ik nodig heb met welke specificaties. Er zal toch wel iemand op dit forum ook een abs sensor van een 3B hebben moeten vervangen?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor het meedenken, maar ik weet niet precies welke stekker ik nodig heb met welke specificaties. Er zal toch wel iemand op dit forum ook een abs sensor van een 3B hebben moeten vervangen?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Op de site winparts staat ook voor je 3b???? de sensor voor je achteras.

Als je gewoon je voertuig gegevens invoerd dan kan je kiezen . Deze sensor is zowel links als rechtsachter te gebruiken . Staat er ook bij????

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden