Ga naar inhoud
  • 0

Stuurbekrachtiging en Cruise controle werken niet en ESP fout


Jand66

Vraag

Sinds 3 weken heb ik een storing in de passat. Er branden verschillende lampjes in mijn display, zie de bijlage.

Ik kan daardoor mijn cruise control niet meer gebruiken. De bediening op het stuur voor de telefoon en de radio doen het niet meer en tot slot doet claxon het ook niet.

 

Ik heb de auto bij 2 bedrijven laten uitlezen. De VW dealer in emmeloord en bij een niet merken garage.

Volgens beide garages kan het liggen aan stuurhoeksensor en/of de sleepring. Ze geven ook beide aan dat dan de stuurkolom?? in zijn geheel vervangen moet worden. Dit zou ongeveer 1000 euro gaan kosten.

 

Er staat een vraagteken achter stuurkolom. De garage gebruikte deze term, dus gebruik ik het ook. Als dit niet juist is, ik geef door wat ik doorkrijg.

 

Ik ben een leek wat betreft auto's en altijd afhankelijk van garages. Als ik echter dit forum lees dan zitten hier ook een aantal ontzettende techneuten bij. Kan iemand van jullie aangeven of het vervangen van één of beide onderdelen 1000 euro moet gaan kosten. Is dat realistisch.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

post-26381-0-48756200-1497004636_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Allen,

 

Vanmiddag bij Sipko geweest. En daar ging, zoals EdB6CC hierboven al aangaf, de trukendoos open. De passat werd gescand en er kwamen een aantal foutcodes uit. Onder andere moest het stuur opnieuw ingesteld worden, er zat een fout in het remsysteem, in de computer ontbrak de stuurinstelling (daardoor deden de knoppen op het stuur het niet). Om een lang verhaal wat korter te maken, alle software fouten zijn uit het systeem gehaald. Het enige wat nu nog speelt is dat de cruise control nog een fout geeft (waarschijnlijk de sleepring) en het stuurslot is kapot.

Wat opgelost is is dat alle lampjes in het dashboard uit zijn, de stuurbediening doet het weer en last but not least de stuurbekrachtiging werkt ook weer.

 

Van beroep ben ik programmeur en ik zie dagelijk best veel software. Dat betreft meestal software voor financiële instellingen en software voor productiebedrijven (voorraadbeheer/inkoop/verkoop/financieel/etc). Ik wist ook wel dat er software in auto's zat, maar ik ben vanmiddag onder de indruk geraakt van de hoeveelheid software die daar in zit. Daarnaast is het bijzonder dat je daarmee (in mijn geval en waarschijnlijk is mijn geval niet uniek) een auto kunt herstellen zonder de moterkap open te maken. Erg leuk om mee te maken.

 

Voor het repareren van het stuurslot en de sleepring zal ik nog even contact zoeken met JB Autoservice uit Dieverbrug.

 

Voor ik dit item op opgelost zet wil ik iedereen ook even bedanken voor de reacties en de behulpzaamheid. Top :thumb:

 

En tot slot CHAPEAU VOOR SIPKO.

 

Groet,

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stuurmodule? Even uit laten lezen. Weet nuet waar je vandaan komt

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Fappie,

 

Dank voor de snelle reactie, maar ik heb de auto al door 2 bedrijven laten uitlezen. Zie originele bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fappie bedoelt even uit laten lezen door een forumlid met VAG-COM en dat dan even hier posten. Dat uitlezen levert namelijk een gedetailleerd logbestand op. We hebben dan veel meer informatie en kunnen je dan veel beter helpen.

 

Eerst moet de juiste diagnose gesteld worden, en daarna kan het probleem opgelost worden.

En op beide fronten kan je wel hulp verwachten op dit forum. Wellicht reageert er nog wel iemand die je met beide kan of wil helpen.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk ook dat jouw stuur module het begeven heeft. Over welk type passat gaat het 3C of B7 ? Welk type stuur zit erin ?

 

Als iemand hier hulp kan bieden zal je zeker en vast geen 1000eur kwijt Zijn, dat ben ik al 100% zeker. Maar moet je wel even meegeven waar je ongeveer woonachtig bent of welke streek/provincie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aan de foto te zien minimaal een AH module ( zwart/wit teller)

Hoeft niet, kan ook een E of AE module inzitten met een 8 knops stuur.

 

Fappie bedoelt even uit laten lezen door een forumlid met VAG-COM en dat dan even hier posten. Dat uitlezen levert namelijk een gedetailleerd logbestand op. We hebben dan veel meer informatie en kunnen je dan veel beter helpen.

 

Eerst moet de juiste diagnose gesteld worden, en daarna kan het probleem opgelost worden.

En op beide fronten kan je wel hulp verwachten op dit forum. Wellicht reageert er nog wel iemand die je met beide kan of wil helpen.

Precies Reinier.

Wij weten en kunnen meer dan een dealer, en voor veul veul minder geld hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allen,

 

Dank voor de vele reacties. Ik heb vandaag eerst "ik ben en ik rij" ingevuld en daarin had ik al aangegeven dat ik in het zuiden van Friesland woon. Uit een paar van de reacties daar ben ik er achter gekomen dat ik een 3c heb, hoe ze dat weten weet ik niet, maar het zal ongetwijfeld haha. Dit is echt geweldig.

 

@@wulfke,

Het type stuur weet ik niet, ik heb er maar even een foto van gemaakt. Jullie zullen het stuur wel herkennen...

@@rachid,

Vanaf het moment dat de storing zich heeft voorgedaan, zijn deze drie lampjes gaan branden.

 

 

 

 

 

post-26381-0-70426000-1497035363_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helemaal goed en dank je voor je voorstel rondje !

Er is blijkbaar vast wel iemand bij je in de buurt waar je terecht kan voor een analyse van de fouten. Een scan met VCDS zal veel meer duidelijkheid brengen. En indien diegene die hem kan uitlezen je er niet verder kan mee helpen dan post je de scan hier eens en dan kijken we deze met z'n allen eens na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Excuus voor de late reactie. Het hele weekend bezig geweest met slotdag van de voetbal. Vandaag maar weer even werken en nu dan even de reacties checken.

 

Natuurlijk hartelijk dank voor het aanbod. Wanneer zou het in uw agenda passen? Vanaf donderdagmiddag ben ik redelijk flexibel in mijn tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

U bent welkom hoor

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Wanneer past het in uw agenda. Maandag t/m donderdagochtend gaat niet lukken, donderdagmiddag, vrijdag en zaterdagis er meer flexibiliteit in mijn agenda. Ik hoor graag van u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Excuus voor de late reactie. Het hele weekend bezig geweest met slotdag van de voetbal. Vandaag maar weer even werken en nu dan even de reacties checken.

 

Natuurlijk hartelijk dank voor het aanbod. Wanneer zou het in uw agenda passen? Vanaf donderdagmiddag ben ik redelijk flexibel in mijn tijd.

@@Jand66 ik stuur u vanmiddag even een PM

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@,

 

Aangezien ik nieuw ben op dit forum, is het mij niet duidelijk  hoe ik nu precies met iemand concreet kan regelen hoe ik mijn auto kan laten uitlezen. Je hebt aangegeven dat ik welkom ben, maar hoe regel ik dan iets met je.

 

Ik hoor graag van je.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Balk - Lemmer is dichterbij

En anders ben je zondagmiddag na 15.00 uur welkom

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

check eens zekering F24 in het motorcompartiment; als die niet goed is krijg je ook een partij lichtjes te branden....

Anders gewoon bij mij langskomen zit in Balk.....

@@smi73balk,

 

Ik heb echt nul verstand van auto's. Een zekering checken in het motorcompartiment... als IK daar aan begin doet die auto echt nooit weer iets. Het enige wat ik wil is een goede analyse van het probleem, mag ook wel iets kosten dat is het probleem niet. Het gaat erom dat er kan worden achterhaald wat de oorzaak is van de storing. Wat nu het meest lastig is (ik zit voor het eerst van mijn leven op een niet ict-forum) is dat ik niet weet hoe men hier een concrete afspraak maakt. Zonder adres kan je niet zoveel... dan is zelfs balk nog best groot :wink:

 

Laat mij weten waar en wanneer ik kan langskomen. Ik rij nu al meer dan een maand zonder stuurbekrachtiging, geen claxon, ESP fout meldingen. Ik wil dit graag opgelost hebben.

 

Bij voorbaat dank voor de reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

I told you

Het geheim ût Fryslân

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Wij hebben hier ook geheimen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden