Ga naar inhoud
  • 0

Spanrol gebroken...


Blue Pearl

Vraag

Gisteren mijn autootje bij een bergingsbedrijf in Zwolle achter moeten laten... :(

Dankzij de ANWB een vervangende auto mee gekregen, dikke Vectra Direct 2.2 station. :P

Echt geen straf hoor om in te rijden!

Het verhaal:

In December '06 heb ik alle snaren, spanrollen (origineel vw) enz. laten vervangen. 3 maanden later in maart brak de Multisnaar, werd kosteloos vervangen, in Augustus met de auto op vakantie in Italie brak weer de multisnaar! Gelukkig spreek ik een beetje Italiaans dus daar een monteur gevonden die wel in het weekend de klus wilde klaren...

Gisteren in Zwolle weer hetzelfde probleem, maar nou bleek de bovenste spanrol afgebroken te zijn, Multisnaar was nog heel.

Aankomende maandag brengt het bergingsbedrijf de auto naar de garage in Amsterdam waar de auto in onderhoud is.

Heb de monteur gisteren al gesproken, en hij begrijpt er niets van, alles heeft hij bij de 1e breuk van de snaar nagekeken en het was allemaal in orde :roll:

Maandag weten we meer...

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hmmm beetje vreemd ja, zou hij dan niet meer recht gelopen hebben en op die manier misschien zowel zelf als ook de riemen onder verkeerde spanning hebben gezet..dan zal de rol bij de eerste contole nog wel heel zijn geweest (ook het lager) maar misschien scheef zijn geweest....hmm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, hij is weer gerepareerd... :lol:

De monteur kwam tot de ontdekking dat de poulie die op de Dynamo zit niet lekker vrij liep. Het blijkt dat als je de (tdi) motor uit zet, dat de poulie dan een stukje terug moet kunnen draaien :roll: en dat gebeurde dus niet meer waar door er dus erg veel spanning op de rollen en de snaar kwam te staan. In maart, na de eerste breuk heeft hij de betreffende Poulie na gekeken en toen was er nog niets aan de hand...

Tevens ontdekte de monteur dat de hoes van de Homokineet was gescheurd, deze ook maar meteen laten vervangen. 8)

 

En gelijk maar een klein beurtje laten geven...

 

:dots: Duur geintje... Maar ben wel blij dat hij weer gezond is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden