Ga naar inhoud
  • 0

VW Velgen met et41 235 45 17 op VW Passat 3c


Dejan

Vraag

Hallo iedereen,

Ik heb vorig jaar vw originele 17" velgen gekocht et41 met banden maat 235 45 17.

In de papieren staat er in 235 45 17 met et45. Heb vrijdag velgen gemonteerd en het was echt helemaal een andere wagen. Maar dan kwam het probleem. Ik ging een test rit maken en alles was goed tot dat ik iets sneller over de drempel rijde. Buitenkant van de band raakt het binnenkant van de spatbord. Wat zou ik doen? Velgen met banden verkopen en andere velgen 17" kopen die wel onder passen. Of banden 225 45 17 op laten zetten ipv 235 45 17. Is mijn probleem dan opgelost? Hoe groot is het verschil tussen et41 en 45? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes, Dejan

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn wagen is niet verlaagd. Had mijn winterbanden in de koffer. Dus beetje geladen. Rijd niet zo hard over de drempels, maar had denk ik beetje gas gegeven bij het afrijden en daarom ging de achterkant iets dieper en kwamen de banden tegen. Gaat die 5mm smaller probleem oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat er wat anders aan de hand is.

Ik heb zelf 225 breed op 18 inch (ET45) en dat loopt normaal niet aan.

Ik denk dat bij jou de achterveren zijn gebarsten. Daar waar de veer in de pootbrug zit is geen speling en beweegt de veer tegen de binnenkant van de balk aan, daardoor gaat de lak eraf, daardoor gaat ie roesten en daar knappen ze.

Veren laten nakijken, en als je toch bezig bent voor 100 euro een setje hulpveren erbij en je kunt 100 kg kogeldruk hebben en een volgeladen achterbak.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo, bedankt voor jullie tips. ga dit allemaal controleren. in mijn COC staat er in 235 45 17 et47 en ik heb nu et41.

dus banden komen 6mm verder naar buiten. smallere banden opzetten gaat de probleem niet oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had 235 35 19" op velgen met ET41 op de B6 liggen. Liep ook altijd aan. Uiteindelijk naar 225 35 19" gegaan en niks aan de hand.

 

Grappig is dat ik op mijn B7 dezelfde wielen heb gemonteerd maar wel weer met 235 banden en er loopt niks aan. Had nog wel een maat breder gekund.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden