Ga naar inhoud
  • 0

Als een stoomboot door de straat....


Rappe Frysk

Vraag

Een goedendag,

Mijn Passat B6 2005 2.0 TDI 8 klepper (BMP?) heeft een ernstig kuurtje.

Zo nu en dan begint ie flink te roken. Een dikke grijze rookpluim blijft achter de auto in de straten hangen.

Ik voel het vaak al aankomen, de motor stottert eerst even en daarna gaat ie een tijdje stomen.

Mij werd verteld dat dit re-genereren moet zijn, maar dan doet deze het wel heel erg.

Bij Van Vught al eens aan de computer gehad, maar die kon niets ontdekken.

 

Vaak na een lange rit over de snelweg begint ie eenmaal in de bebouwde kom te roken. Of na een stuk snelweg in de file.

Maar ook als ik een week of zo alleen maar korte ritjes heb gedaan gaat ie na een paar minuten stomen.

 

Als dit nu wel re-genereren is, waarom dan zo extreem? en wat kan ik er aan doen?

 

Alvast bedankt voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoogstwaarschijnlijk is dit inderdaad regenereren. Een proces waarbij er gepoogd wordt je roetfilter schoon te branden. Waarschijnlijk is je roetfilter verzadigd waardoor dit niet meer goed lukt en waardoor je deze welbekende rookwolken krijgt.

 

Ik heb het zelf ook zo erg, elke duizend kilometer ongeveer, en ik ga het roetfilter leeg laten halen. Ik heb het roetfilter bij de dealer laten bekijken en zij gaven aan dat het filter verzadigd is. Een andere optie is een ander roetfilter, of het roetfilter laten schoonmaken door één van de vele bedrijven die dit doen. Ik heb ook al eens roetfiltercleaners gebruikt, maar dit gaf mij maar tijdelijk het idee dat het werkt.

 

Als het daadwerkelijk regenereren is, en je roetfilter is verzadigd, dan heb je een paar opties:

  • Leeg laten halen en weg laten schrijven in de computer
  • Vervangen voor een nieuwe/andere
  • Vervangen voor een downpipe
  • Cleaners proberen
  • Je auto laten staan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

 

Als het daadwerkelijk regenereren is, en je roetfilter is verzadigd, dan heb je een paar opties:

  • Leeg laten halen en weg laten schrijven in de computer Ik ben al aan het rondneuzen waar dit klusje goed en voor "weinig" gedaan kan worden....
  • Vervangen voor een nieuwe/andere Alleen als het voor auto's van deze leeftijd verplicht wordt.... De plannen zijn nu Verplicht voor auto's vanaf 2011? Toch?
  • Vervangen voor een downpipe Bedoel je, "gewoon een stuk pijp ipv het filter? Als ie zo door de keuring komt vind ik dat prima. Waarschijnlijk goedkoper als filter leeghalen en weer netjes dicht lassen.
  • Cleaners proberen ....... tsja.....als ie met liters brandende diesel al niet 1% schoner wordt zal dat niet veel helpen.
  • Je auto laten staan Ik hoorde vandaag iets over kabinetsplannen om wegenbelasting kilometer afhankelijk te maken..... Eens afwachten wat daar van terecht komt, dan zal hij zeker wel eens blijven staan...als het heel mooi weer is...en ik 's morgens fit genoeg ben om de fiets naar het werk te pakken....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je vagcom / vcds? Dan kun je de staat van t roetfilter uitlezen

Ik heb laatst zo'n ding van nog geen twintig euro uit China laten komen, Nog niet uit geprobeerd. Geen idee welke meldingen op dat ding te zien zijn. Ik heb m besteld om kleine storings meldingen te verwijderen. Eens kijken wat daar allemaal mee uit te lezen is. Waar kan ik een lijst vinden met meldingen en betekenis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

eerste blok is in ML dat is rest as. Als je met de muis hier op staat, krijg je de max waarde te lezen die er mag zijn

de overige blokken zijn de vervuiling in gram

 

anders kom je ff bij mij langs. ik heb een originele kan ik zo uitlezen.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb vorige week een caddy gehad met precies ut zelfde en ook de DPF alleen deze gaf wel aan dat het mislukte.

Misschien lukt het bij jou om het programma af te maken en dan zul je geen foutmelding krijgen.

Tenzij de dpf te vol zit maar dit kun je ook zien met de VCDS kabel.

heb hem voor de beste man uit de software gehaald en rijd als een nieuwe :P

de pot moet er visueel onderzitten voor APK

na leeg halen zul je de turbo meer horen is normaal. ( kan meer gaan fluiten )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden