Ga naar inhoud
  • 0

moeizamer starten


ambuPijl

Vraag

Mijn "kanon"( 3BG variant benzine 2002) startte altijd probleemloos, echter............deze week heeft ie al een paar keer wat problemen gehad om "aan te slaan" ( hij start wel, maar je moet langer doorstarten dan normaal).

Wellicht dat er iemand in Friesland is die met VAG Com e.e.a. voor mij wil/ kan uitlezen?

Ik wacht op jullie kennis en kunde. :idea:

Gr. Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

moderne auto's hebben geen verdelerkap meer waar de bougiekabels naar toegaan en dus weet de motor niet wanneer het zaakje rond is en er weer en vonk en brandstof moet komen, dit is vervangen door de nokkenassensor/BovensteDodePunt sensor, deze weet dus wanneer de motor rond geweest is en wat/wanneer er dan wat moet gebeuren. Gaat de motor wel rond maar registreerd de sensor dat niet zal er niks gebeuren, geen vonk en of brandstof met als gevolg dat je motor niet aanslaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Omdat het probleem zich willekeurig voordoet denk ik niet dat het met die sensor te maken heeft, de sensor doet het wel of niet. Ik denk eerder aan de benzinetoevoer. Brandstofpomp en/of de terugslagklep in de pomp of lekke ringen in de injectoren of benzinedrukregelaar.

 

Ik heb hetzelfde probleem gehad, alhoewel het niet af en toe was maar altijd. Bleek een scheurtje te zitten in een afdichtring. Het is nl. de bedoeling van het systeem dat enige benzinedruk behouden blijft voor een volgende start zodat brandstof direct beschikbaar is. Lekt die druk weg dan heb je de volgende keer een veel langere start.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb hetzelfde probleem gehad, alhoewel het niet af en toe was maar altijd. Bleek een scheurtje te zitten in een afdichtring. Het is nl. de bedoeling van het systeem dat enige benzinedruk behouden blijft voor een volgende start zodat brandstof direct beschikbaar is. Lekt die druk weg dan heb je de volgende keer een veel langere start.

 

Dan zou hij dat simpel kunnen testen door net als een diesel een paar keer voor te gloeien zodat de brandstofopvoerpomp de benzine weer heeft aangevoerd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, wat ik toen deed was 1 keer de zaak rond laten draaien, zeg maar een valse start, even van contact af en de 2de keer sloeg'ie gelijk aan. Anders was het 5-6 keer ronddraaien voordat de motor liep. Kan ook best zijn dat een of ander relais d'r aan is. Is niet geheel onbekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heren: kijk dáár kan ik tenminste wat mee. :thumb:

maar is een dergelijke storing ook "uit te lezen"?

 

Niet aannemelijk omdat het af en toe voorkomt, maar als er een gerelateerde code is dan geeft dat zeker meer voer. Ik had toen geen codes iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn "kanon"( 3BG variant benzine 2002) startte altijd probleemloos, echter............deze week heeft ie al een paar keer wat problemen gehad om "aan te slaan" ( hij start wel, maar je moet langer doorstarten dan normaal).

Wellicht dat er iemand in Friesland is die met VAG Com e.e.a. voor mij wil/ kan uitlezen?

Ik wacht op jullie kennis en kunde. :idea:

Gr. Robert

 

Hoi robert.

 

Je zou meschien toch naar de benzine injector moeten kijken , die was bij mij ook stuk , de eene keer starten andere keer niet. Dat kleine blokje zit vast aan die ronde cilinder daarom die rooie lijn ,om de gele cirkel zie je kleine contactjes van koper de eene keer raken ze dat in die cilinder en de andere keer niet, bij mij zag je haast niet eens dat die kapot was totdat je het los gaat halen , de contacten raken elkaar net niet ,daarom ging het bij mij moeilijk starten, anders zou ik het niet weten.. :?

 

succes verder....

post-3650-1423822324,4928_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden