Ga naar inhoud
  • 0

Vraag

Geplaatst

Ben net eigenaar geworden van een Passat 2.3v5 uit 1999, maar vindt na thuiskomst toch een raar geluid hebben. Komt dit bekend voor!!

Bougies al vervangen en geluid blijft het zelfde.

Iemand bekend met dit probleem?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

post-26117-1490018754,0895_thumb.jpg

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst
  Op 20-3-2017 om 18:35, spaanico zei:

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Bestand te groot wordt er gezegd.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  • 0
Geplaatst
  Op 20-3-2017 om 17:52, RohanV6 zei:

Wat voor geluid maakt ie dan?

Kan de video niet versturen in verband de grootte

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Waar komt het geluid vandaan? bij de motor? Aan het voorkant van de motor of aan de achterkant?

Je kunt proberen een video te uploaden via you tube en dan de link op het forum plaatsen.

  • 0
Geplaatst
  Op 24-3-2017 om 19:36, antonio zei:

Waar komt het geluid vandaan? bij de motor? Aan het voorkant van de motor of aan de achterkant?

Je kunt proberen een video te uploaden via you tube en dan de link op het forum plaatsen.

Aan de achterzijde van de motor.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  • 0
Geplaatst
  Op 24-3-2017 om 19:38, spaanico zei:

Aan de achterzijde van de motor.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Dan denk ik dat het geluid komt van de distributieketting. Je kunt proberen de dop van de olie los te halen en daar luisteren het geluid. Ook kun je horen bij het linker voorwiel.

  • 0
Geplaatst

Klinkt alsof de ketting tegen je kleppendeksel tikt.

 

De ketting hoort op spanning te zitten. Als die breekt ben je verder van huis, moet dus worden vervangen plus spanners etc.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Oké. Wat zou dat ongeveer gaan kosten? En zou je het niet kunnen spannen zodat het niet er tegen aan tikt bijwijze van!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Dit is wat er bij mijn motor vervangen is 

 

2cse6vs.jpg

 

Alleen de onderdelen kosten je al zo'n € 1000. Ik heb ook nog de nok-as versteller vervangen. De twee onderdelen bovenin de foto met tandwielen.

Sommige zeggen dat het niet nodig is om deze te vervangen maar ik het dat wel gedaan. Die zijn wel prijzig.

 

Meestal gaat de ketting niet kapot. Hij wordt wel langer. Wat wel kapot gaat zijn de kunststof spanners. En als die kapot gaan kan je de motor weggooien. Het alleen vervangen van de spanner heeft geen nut. Je moet toch de achterkant van de motor losmaken om erbij te kunnen.

  • 0
Geplaatst

je koopt en relatief complexe motor.. waarschijnlijk met veel km's voor weinig geld.. meestal koop je dan andermans ellende..

  • 0
Geplaatst
  Op 25-3-2017 om 21:02, Vdub zei:

je koopt en relatief complexe motor.. waarschijnlijk met veel km's voor weinig geld.. meestal koop je dan andermans ellende..

Ja dat is meestal met tweedehands auto's, je weet nooit hoe ze er zelf mee om zijn gegaan.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Bij de V5 is dit een bekende kwaal. Bij de een moet alles al vervangen worden bij 150.000 km bij de ander bij 200.000 maar over het algemeen is tussen de 150.000 en 180.000 wel de tijd om dit te laten vervangen. Je hebt je waarschijnlijk niet echt verdiept in dit type motor want anders was je er wel met een boog omheen gelopen denk ik. Daar staat tegenover dat het wel een hele fijne motor is als hij goed is.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden