Ga naar inhoud
  • 0

Comfort wissel b6 na b7 achterdeuren probleem


Passat Rdi

Vraag

Vandaag ben ik bij Bonny geweest voor de 3d teller Gateway en ccm ombouw van 3c0 na 3aa alles perfect verlopen eerste instantie. Na dat Bonny z'n kunstje had gedaan en alles perfect had in geleerd reed de auto weer de teller werkt super ccm had geen fout meldingen helaas had ik maar 1 sleutel bij me dus moest ze thuis opnieuw inleren als ik de sleutel van m'n vrouw erbij had,dit gedaan en werkte gelijk. Toen ik de auto op slot deed klonk het anders dan anders de achter deuren gaan niet mee op slot maar geven ook geen foutmeldingen weer verder. Toen de oude ccm er maar weer in en de deuren gaan wel op slot. De codering in beide ccm,s zijn identiek. Zal er toch achter wat om gepint moet worden in de deuren van my2006 na my 2008? Of is/heb ik een ander probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

@@dreke ik ben vandaag begonnen met het linbus verhaal maar krijg het niet goed nog. Ik heb type 2005 motoren canbus en heb van peter 2007 linbus motoren. ik heb de lin aangebracht op pin 15 3aa ruitmoter voor en pin 8 op de linbus 2007 ruit motor achter en ccm aan gevinkt rear doors via lin. Eerste instantie had ik de can nog niet door gehaald achter dat gaaf veel foutcodes en de auto wou niet eens starten. Ik heb alles nu foutloos maar de achterkant gaat nog niet mee opslot. Zal het zo kunnen zijn dat je ook moet om pinnen bij de 18 polige steker van achter van my2005 na my 2007 18 polige. Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben er achter dat er heel wat verschil Is tussen de lin uitvoering en canbus uitvoering bij de lin modelen 2007 tot heden gaan de slot draden via de raam motor en wordt aangestuurd door de lin. Bij de canbus modellen gaan de slot draden via de grote connector op de b style dus vrees dat er wat meer veranderd moet worden dan enkel een lin aanleggen en de juiste raam motoren plaatsen.

post-23587-0-78186700-1487886451_thumb.jpg

post-23587-0-40623200-1487886501_thumb.jpg

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij moet je heel de kabelboom in je deur vervangen : het slot wordt nu niet meer uit de comfortunit gestuurd maar uit de raammotor, en die bedrading is niet aanwezig in je deur.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt inderdaad Denk dat dat ook het probleem Is. Als straks de sloten via de nieuwe type raammotoren aangestuurd worden gebeurt dit natuurlijk door de linbus inplaats van de ccm. Heb de deurlooms besteld morgen maar even opzoek na de 3aa motoren maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij moet je heel de kabelboom in je deur vervangen : het slot wordt nu niet meer uit de comfortunit gestuurd maar uit de raammotor, en die bedrading is niet aanwezig in je deur.

 

grtz, dre

Volgens mij heb ik destijds ook op jouw aanraden een complete kabelboom gehaald op een sloop. Wij kregen de achterste raammotoren niet werkend.

 

Uiteindelijk ben ik met de auto bij Andre beland en deze heeft alles werkend gekregen.

 

Mijn b6 was een 02-2008 met deels can- en deels linbus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke motoren

Zijn nou correct: de 3c0 of 3aa.

 

Want ik zie her bos niet meer en zie ze staan als B7

Dat is afhankelijk van welk type je vooraan wil gaan plaatsen.

Als je B7 raam motoren wil plaatsen vooraan dan plaats je best ook B7 raam motoren achteraan maar dan moet je wel de deur kabelboom aanpassen of een andere plaatsen. B7 raam motoren vooraan en B6 raam motoren achteraan werkt ook wel maar er is geen communicatie meer met de achterste. Dus je kan ze niet meer uitlezen met vcds.

Dus de voorste raam motoren beslissen welke je achteraan moet plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar hoe zit het met de linbus voor.....moet er iets naar de ccm toe getrokken worden?

Neen, je moet een LIN draad leggen van de voorste ruitmotoren via de stekker in de A-stijl zo naar de stekker in de B-stijl en zo naar de stekker van de achterste ruitmotor. Dit zowel links als rechts. En dan ook de deur kabelboom in de deuren achteraan aanpassen zodat je het slot met switchen kan aansluiten op de stekker van de ruitmotor ipv dat deze nu via de CCM verloopt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb nu deze voor de voorzijde :

 

720.jpg

 

720.jpg

 

En deze voor de achterkant:

 

720.jpg

Daar moet het mee lukken. Enkel dus hier ook de deur kabelbomen van de achterste deuren aanpassen of vervangen voor een B7 versie met 20-polige stekker. En de LIN erbij trekken tot de ruitmotor vooraan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wulfke laatste vraag hierover maakt het nog uit of het een sedan of station is die kabels?

De deuren van sedan of variant hebben dacht ik geen elektrisch verschil. Je moet wel goed kijken als je een deur kabelboom koopt dat deze de opties bevat die je erin wil hebben tenzij je deze van je oude kabelboom wil overzetten.

Zo zijn er kabelbomen voor bvb deuren zonder luidsprekers dan moet je de bedrading van de oude kabelboom overzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn deur kabelboompjes en ruitmoteren zijn onder weg heb alles 3aa besteld

 

3aa 959 702 a

703 a

704 a

 

De 3aa959701a heb ik al in m'n deur zitten nu wachten op de spullen de lin zit in elk geval op z'n plek en nu hopen dat het werkt bij een 2006 het lin verhaal ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor zitten de 3aa raammotors er in en Is omgepint en werkt. Linbus Is aangelegd van deur tot deur. Nu Is het wachten op de b7 deur kabelboomjes en dan hoop ik dat het werkt anders ben ik ook door de ideeën heen. Althans we kunnen natuurlijk altijd nog een complete b7 kabelboom aanschaffen en deze monteren hahahaha

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden